МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Характеристика фізичних вправ як основного засобу фізичного вихованняЛітература Тема: ЗАСОБИ ТА МЕТОДИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ІІ КУРСУ ФАКУЛЬТЕТУ ЗАОЧНОГО НАВЧАННЯ ЛЕКЦІЯ №3 К.фіз.вих. Ріпак І.М. Кафедра теорії і методики фізичного виховання Педагогічні (дидактичні) принципи фізичного виховання Принципи фізичного виховання.
Знання принципів та їх практична реалізація роблять процес фізичного виховання школярів ефективнішим. Незнання принципів, або їх ігнорування вчителем, ускладнює процес фізичного виховання. Принципи – це позиції, що визначають найбільш загальні, відправні положення керівництва процесом фізичного виховання.
В педагогічній науці принципами називають найбільш важливі вихідні положення, керівні настанови для діяльності вчителя і учнів, які відображають закономірності педагогічного процесу. В принципах узагальнена всі сукупність наукових фактів і багатовікова педагогічна практика.
Загальні (соціальні) принципи поділяють на: * гармонійного розвитку особистості; * зв’язку фізичного виховання з трудовою діяльністю (ППФП); * принцип оздоровчої спрямованості.
У різних літературних джерелах з педагогіки та фізичного виховання принципи називаються по-різному. У педагогіці принципи називають дидактичними, підкреслюючи цим їх відношення до навчання. Фізичне виховання включає і навчання фізичних вправ, і озброєння учнів знаннями та навчання їх самостійно займатись, і виховання фізичних якостей, а тому принципи правомірно називати не дидактичними, а методичними. Розрізняють такі принципи: - свідомості і активності; - наочності; - доступності й індивідуалізації; - систематичності і послідовності; - повторності; - науковості; - міцності і прогресування. До специфічних принципів належать: а) спрямованості на формування базової фізичної підготовки, високої працездатності та здоров’я людини; б) адекватності (відповідності); в) систематичності; г) циклічності і хвилеподібності. Виконавець:
План 1. Характеристика фізичних вправ як основного засобу фізичного виховання. 2. Класифікація фізичних вправ. 3. Техніка фізичних вправ. Параметри техніки. 4. Методи фізичного виховання.
1. Теория и методика физического воспитания: Учебник пособие для студентов факультета физического воспитания пед. ин-тов / Под ред. Б.А.Ашмарина – Москва: Просвещение, 1979. – С.36-58. 2. Теория и методика физического воспитания. Учебник для ин-тов физ. культуры / Под общей ред. Л.П.Матвеева, А.Д.Новикова. – 2-е изд, испр. и доп. – Т.2. – Москва: Физкультура и спорт, 1976. – 256 с. 3. Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. –Тернопіль: Богдан, 2001. – 272 с. 4. Шиян Б.М., Папуша В.Г. Теорія фізичного виховання. – Тернопіль: Збруч, 2000. – 183. Вступ. Для вирішення оздоровчих, освітніх та виховних завдань фізичного виховання використовують такі засоби: фізичні вправи, природні сили та гігієнічні чинники. Кожна група засобів має свій вплив на організм людини. Використовуючи у фізичному вдосконаленні особистості фізичні вправи, фахівець завжди зобов’язаний правильно реалізувати природні сили (сонце, повітря і вода) та гігієнічні чинники (раціональний режим дня, харчування, гігієна особиста і громадська тощо). Комплексне і грамотне поєднання всіх засобів фізичного виховання дозволяє досягати найбільшого ефекту у процесі фізичного вдосконалення особистості. У цьому основна суть побудови навчально-тренувального процесу у будь-якому виді спорту, а також у проведенні всіх форм занять з фізичного виховання в загальноосвітньому навчальному закладі.
Поняття “фізична вправа” пов’язане з уявленням про рух, рухові дії, рухову діяльність. Будь-яка рухова діяльність (гра в баскетбол, волейбол та ін.) складається з рухів (підняти руку, ногу, нахилитись вперед, назад ...) та рухових дій (передача, ведення м’яча, подвійний крок ...). Рух – це моторна функція організму, що виражається в зміні положень тіла або його частин. Руховою дією називається цілеспрямований ряд рухів для вирішення конкретного завдання. Рухові дії, які спрямовані на вирішення завдань фізичного виховання і підпорядковані його закономірностям, називаються фізичними вправами. Фізичними вправами можуть називатися рухові дії, які виконуються багато разів і за допомогою яких розвивають фізичні якості. Фізичні вправи можуть мати оздоровче, освітнє та виховне значення (рис. 1).
Читайте також:
|
|||||||||||
|