Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Податкове стимулювання фінансового посередництва - основні принципи.

Порядок оподаткування інвестиційних фондів у більшості країн передбачає звільнення від оподаткування податком прибутку таких фондів. Оподаткуванню підлягають лише доходи інвесторів у разі продажу ними акцій (або інших цінних паперів, емітованих фондами) за ціною, вищою ніж ціна придбання, а також отримані ними дивіденди. Нереалізований фінансовий результат від володіння цінними паперами, емітованими інвестиційними фондами, також може оподатковуватись як доход від приросту капіталу (такий порядок діє, зокрема у США). Тобто, застосовується так званий принцип прозорості : оподатковуються доходи лише кінцевого одержувача (принципала) так, нібито він самостійно вклав кошти в інвестиційний портфель, скориставшись послугами брокера. Принцип прозорості оподаткування інвестиційних фондів, згідно з яким усі доходи фонду є доходами його учасників і не оподатковуються у фонді діє у Німеччині.

Принцип прозорості оподаткування застосовується, якщо діяльність інвестиційної компанії відповідає вимогам законодавства. Ці вимоги орієнтовані на стимулювання довгострокових портфельних інвестицій. Наприклад, податковим кодексом США передбачено, що пільговий режим поширюється на інвестиційні компанії, доходи яких не менш ніж на 90% складаються з доходів від інвестицій у фінансові активи, не більше 30% від сукупних доходів складають доходи від продажу цінних паперів, якими інвестиційна компанія володіла менш ніж 3 місяці. Якщо інвестиційна компанія розподіляє не менш ніж 90% чистого прибутку між акціонерами, то такий фонд звільнено від оподаткування.

У Росії прибутки пайових інвестиційних фондів не оподатковуються податком на прибуток, оскільки такі фонди не є юридичними особами за російським законодавством. До складу оподатковуваних доходів фізичних і юридичних осіб- власників паїв відноситься різниця між ціною викупу і ціною розміщення інвестиційного паю у разі продажу паю Юридичні особи сплачують податок на прибуток на загальних підставах. Для пайовиків - фізичних осіб також встановлено пільги. Якщо протягом року доходи обсяги вкладень в інвестиційні паї не перевищують 1000 мінімальних заробітних плат - доходи від продажу не оподатковуються. В іншому випадку (при значних сумах вкладень) оподатковується різниця між ціною придбання і продажу паїв за єдиною ставкою 13%.

Податкові стимули для створення та розвитку інституту недержавного пенсійного забезпечення фінансового посередництва відіграють чи не першочергову роль. Створюючи привабливі умови оподаткування доходів учасників недержавних пенсійних фондів, держава вирішує важливу проблему соціально-політичного характеру - грошове забезпечення громадян похилого віку. Основним принципом єпринцип відстрочення сплати прибуткового податку -зменшення (з метою оподаткування) поточного оподатковуваного доходу на суму внесків на додаткове пенсійне забезпечення, яка не повинна перевищувати граничної суми, встановленої законодавством. Якщо кошти достроково вилучаються (до моменту виходу на пенсію), ці кошти оподатковуються прибутковим податком на загальних підставах.

Другим принципомстимулювання є йогорегресивний характер,тобто орієнтація дії зазначеної пільги на осіб з доходами нижче середніх.

Крім того, до недержавних пенсійних фондів застосовується розглянутий вище принцип прозорості-доходи недержавного пенсійного фонду є доходами його учасників. До методів стимулювання заощаджень можна включити також і такий метод непрямого стимулювання як принцип заохочення роботодавців. Він полягає у тому, що кошти сплачені на користь працівника-учасника пенсійного фонду або застрахованого у компанії зі страхування життя відносяться на витрати, тобто зменшують об’єкт оподаткування податком на прибуток.

Відсутність зазначених вище податкових стимулів та принципу прозорості ( тобто подвійне оподаткування недержавних пенсійних фондів) можуть звести нанівець усі зусилля по запровадженню цього інституту.

 

96. Поняття “кошти спільного інвестування” та “пенсійні активи”. Склад активів та зобов’язань інститутів спільного інвестування та недержавних пенсійних фондів.

Згідно з Закону “Про оподаткування прибутку” встановлено, що кошти спільного інвестування інвестиційних фондів не включаються до валового доходу таких інвестиційних фондів, якщо жоден із засновників (учасників) та пов'язаних з ними осіб не володіє більш як 25 відсотками статутного фонду таких інвестиційних фондів і якщо такі інвестиційні фонди протягом 30 календарних днів після надання річного податкового звіту розподіляють між їх засновниками (учасниками) не менш як 90 відсотків сум річного доходу від інвестиційних операцій.

Кошти спільного інвестування - кошти, залучені від інвесторів інститутів спільного інвестування, доходи від здійснення операцій з активами інститутів спільного інвестування та доходи, нараховані за активами інститутів спільного інвестування ( визначено у Законі “Про інститути спільного інвестування”.

На жаль, вимога розподілити протягом 30 календарних днів після надання річного податкового звіту між засновниками (учасниками) інвестиційного фонду не менш як 90 відсотків сум річного доходу від інвестиційних операцій суттєво обмежує можливості застосування принципу прозорості. Як ми вже знаємо, Закон “Про інститути спільного інвестування” не дозволяє сплачувати дивіденди по акціях або інвестиційних сертифікатах відкритих та інтервальних інвестиційних фондів. Тобто, прибутки таких фондів не можуть бути звільнені від оподаткування, оскільки такі фонди не можуть розподілити 90% прибутку згідно з Законом. Така неузгодженість норм законодавства має бути вирішена. Закон “Про інститути спільного інвестування” зобов’язує державні органи розробити проект необхідних змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", з метою усунення подвійного оподаткування коштів спільного інвестування та доходів від інвестиційних операцій інститутів спільного інвестування.

Діючим і перспективним законодавством в Україні передбачено функціонування трьох різновидів недержавного пенсійного забезпечення:

недержавні пенсійні фонди; індивідуальні пенсійні рахунки; добровільне пенсійне страхування

Якщо активи недержавного пенсійного фонду при застосуванні податкових стимулів майже удвічі перевищують активи, які вдасться сформувати при загальних умовах оподаткування. Це означає, що у другому випадку розмір можливої пенсії збільшується удвічі.

Недержавні пенсійні фонди. Основи принципу прозорості оподаткування недержавних пенсійних фондів закладено Законом “Про оподаткування прибутку”, який визначає, що від оподаткування звільняються доходи пенсійних фондів, отримані у вигляді внесків на додаткове пенсійне забезпечення та пасивні доходи, отримані з джерел, визначених законодавством про пенсійні фонди. Таким чином, на недержавні пенсійні фонди поширюється статус неприбуткової організації. Діючим законодавством принцип відстрочення сплати прибуткового податку при здійсненні внесків до недержавних пенсійних фондів не застосовується.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  4. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  5. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  6. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  7. Аналіз фінансового стану
  8. Аналіз фінансового стану торгових підприємств
  9. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
  10. Артеріальний пульс, основні параметри
  11. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  12. Банківська система та її основні функції




Переглядів: 889

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принцип прозорості оподаткування. | Вартість чистих активів і визначення фактичної доходності інвестиційного портфелю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.