МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Необхідність вивчення ІТН.Сучасний етап розвитку світової спільноти пред’являє нові підвищені вимоги до рівня підготовки фахівців будь-якого профілю, використання інформаційних і комп’ютерних технологій в своїй професійній діяльності. Нам необхідно розглянути проблему необхідності розвитку і використання нових технологій навчання і способів їх реалізації. Розглянемо наступні питання: для чого необхідні нові технології навчання? Який внесок в розвиток нових технологій навчання може дати комп’ютерна техніка? Зростаючі вимоги з боку суспільства до підготовки критично мислячої особи, здібної до безперервного оновлення своїх знань, швидкого перенавчання і зміни області застосування своїх здібностей, вимагають створення нових умов і методик навчання, які і є основою нових освітніх технологій. Слід зазначити також роль самопідготовки, що постійно зростає при формуванні висококваліфікованого фахівця. Отже, росте необхідність створення нових форм представлення навчального матеріалу, методик роботи з новими засобами навчання і способів управління самостійною пізнавальною діяльністю учнів. Як зрозуміло, потреба в нових технологіях навчання актуальна. Розглянемо, що ж може дати системі підготовки і підвищення кваліфікації майбутніх учителів, сучасна комп’ютерна техніка і засоби комунікаційної взаємодії суб’єктів освітнього процесу? Що може дати комп’ютер навчальному процесу? Як повинен змінитися процес навчання? Комп’ютер необхідно розглядати не як просте доповнення до існуючих методів навчання, а як «могутній засіб, який повинен привести до зміни всіх компонентів навчального процесу, починаючи від змісту і кінчаючи його організаційними формами. Впровадження комп’ютера в процес навчання вимагає перегляду і вдосконалення традиційних методик навчання, розробки нових технологій навчання, створення науково обґрунтованої сучасної моделі навчального процесу. Перші спроби побудови навчального процесу із застосуванням ЕОМ внесли багато нового і дозволили отримати такі знання, які складно уявити/повідомити звичайним традиційним способом навчання, це відноситься, в першу чергу, до машинної графіки і її можливостей. Ще одна дуже цікава сторона застосування інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ) при організації навчального процесу полягає в тому, що комп’ютеризація сформулювала нові високі вимоги до внутрішніх механізмів відповідальності за активізацію пізнавальної діяльності учнів. Чим пояснити величезний інтерес і привабливу силу комп’ютера? Дія комп’ютера не тільки в тому, що він корисний в професійній діяльності, але і в тому, що вперше в історії з’явився засіб конструювання і розвитку інтелекту. Використання комп’ютерів в навчальному процесі розвиває не тільки пізнавальну діяльність, але і формує своє мотиваційне, емоційне, комунікативне середовище. Розглядаючи значення комп’ютера в особистісному аспекті, слід зазначити неоднозначність впливу останнього на розвиток особистості. Психологи відзначають суперечливі наслідки впливу некерованого використання комп’ютера, особливо в шкільному віці, на розвиток мислення і поведінку особи. Як відзначає доктор психологічних наук О.К. Тихомиров : 1) комп’ютеризація, сприяючи посиленню логічного мислення, супроводжується придушенням інтелектуального начала в мисленні; 2) комп’ютеризація може дати нові знання, а з іншого боку − дати могутній стимул розвитку зовні престижної мотивації; 3) комп’ютеризація − засіб повнішого освоєння миру і засіб відходу від нього. Зрозуміло, є підстави говорити про необхідність конкретного психофізичного аналізу можливих негативних явищ, що супроводжують інтенсивне впровадження комп’ютерів практично у всі сфери життєдіяльності людини. Але чи може комп’ютер сприяти розвитку творчого мислення? «Безумовно, так!» − констатує професор О.К. Тихомиров. Але розвиток особи − процес дуже складний, дія зовнішніх чинників часто буває таким, що визначає, тому застосування такого могутнього «...зовнішнього органу пам’яті і мислення» повинне бути під постійним контролем при організації навчання. В даний час все гостріше постає проблема комп’ютерної залежності, вплив комп’ютерних технологій на етично-емоційний і фізичний розвиток користувачів комп’ютерної техніки і комунікаційних засобів, до яких в першу чергу відноситься глобальна мережа Інтернет і мобільна телефонія, як різновид інформаційних технологій. Ще в 1986 році відомий психолог і педагог Н.Ф. Тализіна підкреслювала, що застосування автоматизованих (прим. авт. в даний час говорять − комп’ютерних) систем в навчанні виправдане лише тоді, коли це приводить до підвищення ефективності навчання, хоч би по одному з наступних критеріїв: 1) підвищення мотиваційно-емоційної сторони навчання; 2) підвищення якості навчання; 3) скорочення витрат часу учня і вчителя для вивчення даного предмету (питання); 4) зменшення фінансових витрат на навчання. Як відомо, питання, що розглядаються майже два десятки років назад, співзвучні і в наш час, але зараз з’явилася інша технологічна основа побудови системи створення індивідуального інформаційно-освітнього середовища, організованого з використанням розширених дидактичних можливостей сучасних комп’ютерів і, головне, засобів телекомунікаційного зв’язку, використання розподілених інформаційних ресурсів мережі Internet. Безперечно, що використання комп’ютера в навчальному процесі відкриває нові перспективи в справі вдосконалення системи освіти, отримання таких нових знань про світ, які складно, а часом і неможливо отримати без комп’ютера. Перші результати, отримані при застосуванні ЕОМ в навчальному процесі, породили суперечливе відношення до самої ідеї застосування комп’ютера як засобу навчання. Безумовно, ефективність застосування різних комп’ютерних засобів навчання в навчальному процесі залежить від можливостей техніки, проте визначають підходи, педагогічні принципи і вимоги, які покладені в основу розробки і застосування комп’ютерних засобів навчання. Виходячи з аналізу публікацій, наших міркувань і практичного досвіду роботи пояснюється необхідність пошуку нових технологій навчання, що використовують розширені дидактичні можливості сучасної комп’ютерної техніки і сучасних засобів комунікації.
Читайте також:
|
||||||||
|