МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
План лекціїЛекція №1 з патофізіології на тему: «Загальне вчення про хворобу. Етіологія. Патогенез» для ІІІ ЛД (ІІ р.)
Тип лекції: засвоєння нових знань.
Мета лекції: сформувати уяву про предмет патофізіологію, методи та об’єкти його дослідження, види та етапи експериментального моделювання; розкрити суть понять «нозологія», «здоров’я», «хвороба», «патологічні процес, стан, реакція»; сформувати розуміння та знання механізмів періодів розвитку хвороби; викласти в історичному аспекті етапи розвитку етіологічної науки; розкрити суть понять «патогенез», «саногенез»; дати знання положень патогенезу та шляхів генералізації патологічних процесів. Актуальність:патофізіологія вивчає життєдіяльність хворого організму, тобто зміну його функцій. Основним завданням її є вивчення найбільш загальних закономірностей розвитку хвороби. У системі медичної освіти дана дисципліна зв’язує біологічні науки з клінікою, сприяючи тим самим формування медичного мислення у студентів. Вміння бачити у кожному патологічному процесі два аспекти – пошкодження та захисно-фізіологічний - дозволить у майбутній медичній практиці індивідуально ставитися до кожного пацієнта та надавати допомогу в потрібному кожному конкретному пацієнту обсязі.
1. Предмет, зміст і методи патофізіології. 2. Загальна нозологія. 3. Загальна етіологія. 4. Загальний патогенез.
І. Предмет, зміст, методи патофізіології. Термін патофізіологія (патологічна фізіологія) утворений двома словами: "патологія" , що з грецької означає вчення про хворобу чи страждання, і "фізі-ологія" - вчення про природу. Таким чином, патофізіологія (дослівно) - це наука про життєдіяльність хворого організму. За кордоном поряд з терміном патофізіологія використовують термін "експериментальна патологія". Користуючись більш конкретними поняттями, патофізіологію можна визначити як науку, що вивчає найбільш загальні закономірності виникнення, розвитку і завершення хвороби. Вона належить до медико-біологічних дисциплін і поєднує собою біологічні науки (біологію, біохімію, анатомію, фізіологію та ін.) з клінічними предметами (терапією, хірургією, педіатрією і т.д.). Об'єктом дослідження патологічної фізіології є хворий організм. А предмет складає сукупність знань, нагромаджених при вивченні суті хвороб, причин і умов їх виникнення, механізмів розвитку, а також сукупність знань про основ-ні компоненти хвороби.
Навчальна дисципліна патофізіологія складається з трьох розділів: 1. Загальна патологія. Вона вивчає загальну нозологію (вчення про суть хвороби), яка формує основні поняття та категорії патології, створює класифі-кацію та номенклатуру хвороб, вивчає соціальні аспекти патології; загальну етіологію - вчення про причини та умови виникнення хвороб і принципи етіо-тропної прфілактики та терапії; загальний патогенез - вчення про загальні ме-ханізми розвитку хвороби, видужання та вмирання, про принципи патогене-тичної профілактики та терапії, а також вчення про спадковість, конституції та реактивність. 2.Типові патологічні процеси (запалення, гарячка, гіпоксія, алергія, набряк, порушення обміну речовин і т.д.) - тобто ті процеси, які є часто компонентами багатьох захворювань. 3.Спеціальна патологія. Цей розділ включає типові форми порушень органів та систем: кровообігу, дихання, крові, травлення, ендокринної та нервової си-стем та ін. У ньому вивчаються загальні зміни, які спостерігаються у хворих при захворюваннях серця, нирок, печінки, легень. Патологічна фізіологія та морфологія (анатомія) мають тісний зв'язок не лише з базовими теоретичними дисциплінами, але й з клінічними науками. Їх об'єднує спільна кінцева мета - вивчення хвороби для того, щоб ефективно запобігати їх та лікувати хворих. Клініка ставить перед патологами проблеми та надає необхідний для їх вирі-шення матеріал. Отже, патофізіологія є науковою основою практичної медицини. Вона вста-новлює етіологію та патогенез хвороб і на тій основі визначає головні етіоло-гічні та патогенетичні принципи їх профілактики, діагностики та лікування. Читайте також:
|
||||||||
|