МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
План лекціїЛекція №1 з патофізіології на тему: «Загальне вчення про хворобу. Етіологія. Патогенез» для ІІІ ЛД (ІІ р.)
Тип лекції: засвоєння нових знань.
Мета лекції: сформувати уяву про предмет патофізіологію, методи та об’єкти його дослідження, види та етапи експериментального моделювання; розкрити суть понять «нозологія», «здоров’я», «хвороба», «патологічні процес, стан, реакція»; сформувати розуміння та знання механізмів періодів розвитку хвороби; викласти в історичному аспекті етапи розвитку етіологічної науки; розкрити суть понять «патогенез», «саногенез»; дати знання положень патогенезу та шляхів генералізації патологічних процесів. Актуальність:патофізіологія вивчає життєдіяльність хворого організму, тобто зміну його функцій. Основним завданням її є вивчення найбільш загальних закономірностей розвитку хвороби. У системі медичної освіти дана дисципліна зв’язує біологічні науки з клінікою, сприяючи тим самим формування медичного мислення у студентів. Вміння бачити у кожному патологічному процесі два аспекти – пошкодження та захисно-фізіологічний - дозволить у майбутній медичній практиці індивідуально ставитися до кожного пацієнта та надавати допомогу в потрібному кожному конкретному пацієнту обсязі.
1. Предмет, зміст і методи патофізіології. 2. Загальна нозологія. 3. Загальна етіологія. 4. Загальний патогенез.
І. Предмет, зміст, методи патофізіології. Термін патофізіологія (патологічна фізіологія) утворений двома словами: "патологія" , що з грецької означає вчення про хворобу чи страждання, і "фізі-ологія" - вчення про природу. Таким чином, патофізіологія (дослівно) - це наука про життєдіяльність хворого організму. За кордоном поряд з терміном патофізіологія використовують термін "експериментальна патологія". Користуючись більш конкретними поняттями, патофізіологію можна визначити як науку, що вивчає найбільш загальні закономірності виникнення, розвитку і завершення хвороби. Вона належить до медико-біологічних дисциплін і поєднує собою біологічні науки (біологію, біохімію, анатомію, фізіологію та ін.) з клінічними предметами (терапією, хірургією, педіатрією і т.д.). Об'єктом дослідження патологічної фізіології є хворий організм. А предмет складає сукупність знань, нагромаджених при вивченні суті хвороб, причин і умов їх виникнення, механізмів розвитку, а також сукупність знань про основ-ні компоненти хвороби.
Навчальна дисципліна патофізіологія складається з трьох розділів: 1. Загальна патологія. Вона вивчає загальну нозологію (вчення про суть хвороби), яка формує основні поняття та категорії патології, створює класифі-кацію та номенклатуру хвороб, вивчає соціальні аспекти патології; загальну етіологію - вчення про причини та умови виникнення хвороб і принципи етіо-тропної прфілактики та терапії; загальний патогенез - вчення про загальні ме-ханізми розвитку хвороби, видужання та вмирання, про принципи патогене-тичної профілактики та терапії, а також вчення про спадковість, конституції та реактивність. 2.Типові патологічні процеси (запалення, гарячка, гіпоксія, алергія, набряк, порушення обміну речовин і т.д.) - тобто ті процеси, які є часто компонентами багатьох захворювань. 3.Спеціальна патологія. Цей розділ включає типові форми порушень органів та систем: кровообігу, дихання, крові, травлення, ендокринної та нервової си-стем та ін. У ньому вивчаються загальні зміни, які спостерігаються у хворих при захворюваннях серця, нирок, печінки, легень. Патологічна фізіологія та морфологія (анатомія) мають тісний зв'язок не лише з базовими теоретичними дисциплінами, але й з клінічними науками. Їх об'єднує спільна кінцева мета - вивчення хвороби для того, щоб ефективно запобігати їх та лікувати хворих. Клініка ставить перед патологами проблеми та надає необхідний для їх вирі-шення матеріал. Отже, патофізіологія є науковою основою практичної медицини. Вона вста-новлює етіологію та патогенез хвороб і на тій основі визначає головні етіоло-гічні та патогенетичні принципи їх профілактики, діагностики та лікування. Читайте також:
|
||||||||
|