МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Контроль як компонент керування. Різновиди контролюДля правильного керування тренувальним процесом треба отримувати інформацію про хід і результати виконання тренувальних і змагальних вправ, про стан спортсмена, про умови, що оточують. Це інформація зворотного зв’язку, без якої керування складною системою, процесом неможливе. Її повинні отримувати і сам спортсмен, і тренер, і фізкультурник, і вчитель. В педагогічному контролі існують чотири напрями, відповідно до яких розрізняють і типи зворотного зв’язку (див. схему): 1) відомості про спортсмена (самопочуття, настрій, ставлення до того, що відбувається тощо); 2) відомості про поведінку спортсмена (які тренувальні завдання виконані, як це зроблено, помилки в техніці тощо); 3) дані про терміновий тренувальний ефект (величина і характер тренувальних зрушень під впливом одноразового фізичного навантаження); 4) відомості про кумулятивний тренувальний ефект (зміни в підготовленості спортсмена).
Ця схема лише в принципі відображає процес. Контроль за спортивним тренуванням – це активне добування, зберігання, аналіз та оцінювання такої інформації, яка дозволяє обґрунтовано судити про організацію, матеріально-технічне забезпечення, медичну, наукову, виховну сторони, хід і результати підготовки спортсменів. Розрізняють три види контролю: а) оперативний (миттєвий за ходом та результатами підготовки – в межах одного тренувального заняття чи одного дня); б) поточний (відноситься до мікро- і мезоциклів тренувального процесу); (мікроцикл – 1 тиждень; мезоцикл – від 2 до 7 тижнів) в) етапний– за результатами (лише результатами) цілого етапу підготовки (за півроку, рік, 4 роки – залежно від тривалості наміченого етапу). Для того, щоби спортивне тренування стало дійсно керованим процесом, необхідно, аби тренер приймав рішення, враховуючи результати об’єктивних вимірювань. Тренування, побудоване лише з урахуванням самопочуття спортсмена та інтуїції тренера, не може сприяти одержанню високих результатів у сучасному спорті (хоча нехтувати суб’єктивними показниками також не можна). Розрізняють види контролю і за іншою ознакою, а саме за різними сторонами підготовки: а) за фізичною (функціональною), б) технічною, в) тактичною, г) психологічною, д) теоретичною підготовленістю та підготовкою. Розрізняють також контроль: а) за навантаженнями, б) за відновленням після фізичних навантажень, хвороб, травм, в) за харчуванням, г) за режимом дня, д) за психологічним станом та його забезпеченням. Контроль буває візуальним та інструментальним, кількісним та якісним. Контроль починається з вимірювання, але не вичерпується ним. Треба ще знати, що саме вимірювати, вміти вибирати найбільш інформативні показники, вміти математично грамотно обробляти результати спостережень, володіти методами контролю. Читайте також:
|
||||||||||
|