МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статистичні показники кадрового потенціалу на підприємствіТаблиця 4.3
Сукупна експертна оцінка за допомогою матриці привабливості галузі
Оцінка конкурентних переваг бізнесу, як комплексна характеристика також розраховується поетапно: - на першому етапі робиться аналіз конкурентних переваг галузі (табл. 4.4), - на другому етапі експертна оцінка проводиться відносно сильних та слабких сторін конкурента. Бажано при цьому конкурентів зазначити (А,В,С). В аналізі рекомендується: - конкурентів зі сторони регіонів України зазначити літерою А; - конкурентів від країн СНД – літерою В; - а інших конкурентів – літерою С. Аналіз сильних та слабких сторін конкурентів представлено в табл. 4.5.
Таблиця 4.4 Аналіз конкурентних переваг галузі (внутрішні фактори)
Таблиця 4.5 Аналіз сильних та слабких сторін конкурентів
На експертних оцінках конкурентних переваг галузі (таблиця 4.4) та аналізі сильних та слабких сторін конкурента (таблиця 4.5) складається матриця конкурентних переваг бізнесу, яка використовується для вибору стратегії розвитку галузі (таблиця 4.6). Таблиця 4.6
Матриця конкурентних переваг галузі
Рис. 4.1. Матриця вибору стратегії розвитку галузі
3. Складання матриці SWOT та характеристика експертних висновків щодо вибору стратегії розвитку галузі.
1. Стратегія оборони позицій Інвестування в галузь з ціллю розширення виробництва темпами розвитку ринку. Концепція зусиль на підтримці та підсиленні конкурентних переваг бізнесу.
2. Стратегія розвитку А Інвестування в сегменти (ніші) ринку з ціллю завоювання лідируючого положення. Вибіркове інвестування в розвитку сильних боків діяльності галузі та підсилення конкурентних переваг бізнесу.
3. Стратегія розвитку В Великі інвестування в найбільш привабливі елементи ринку. Підтримка здатності і протидіяти конкурентам. Підвищення прибутковості за рахунок ефекту масштабу.
4. Стратегія вибіркового розвитку А Захист ринкової частки. Концентрація на привабливих сегментах. Короткострокова задача підвищення прибутковості.
5. Стратегія вибіркового розвитку В Пошук шляхів здобуття конкурентних переваг. Концентрація інвестицій в сегменти, де прибутковість висока, а ризик відносно низький.
6. Стратегія вибіркового розвитку С Спеціалізація на основ сильних боків діяльності. Пошук шляхів позбавлення від слабких сторін діяльності Вихід з ринку без перспектив зростання об’єму продаж.
7. Стратегія збору вражаю А Захист позицій на найбільш прибуткових сегментах. Модернізація прибуткових ліній Мінімізація інвестицій. Короткострокові перспективи.
8. Стратегія збору вражаю В Органічне розширення діяльності. Пошук шляхів розширення діяльності у нових сферах не пов’язаннях с високим ризиком. Раціоналізація виробничо-збутових операцій.
9. Стратегія збору врожаю С. Розпродаж товарів по вигідній ціні. Зниження постійних витрат, скорочення інвестицій, ухід з ринку. Лекція 5.Стратегічній потенціал підприємства та визначення його конкурентоспроможністі.
1. Сутність стратегічного потенціалу підприємства та його складові. 2. Методологія оцінки потенціалу підприємства. 3. Комплексна оцінка показника конкурентного потенціалу підприємства (КПП).
Література: [1]: 110-120, 380-391; [3]: 160-171; [5]: 194-246; [6]: 98-121; [8]: 95-113, 122-128; [11]: 108-117; [12]: 213-295.
1. Сутність стратегічного потенціалу підприємства та його складові. Аналізування поведінки зовнішнього середовища необхідно доповнити аналізом стану внутрішніх елементів організації та їх відповідності стану зовнішніх факторів. Для того, щоб організація могла успішно діяти в конкурентному середовищі, вона повинна мати відповідний потенціал. В літературі зі стратегічного менеджменту під стратегічним потенціалом підприємства – розуміють сукупність наявних ресурсів та можливостей для розробки та здійснення стратегії підприємства. Але стратегічний потенціал формують не тільки наявні ресурси, але і ресурси, які організація може придбавати або змінювати їх характеристики в процесі здійснення стратегічних рішень (додаткові кредитні ресурси за пільговими банківськими процентами, перепідготовка та підвищення кваліфікації персоналу, удосконалення організаційної структури управління, використання інформаційних технологій в управлінні). Тому до складу ресурсів, що формують потенціал організації треба додати як наявні, так і потенційні ресурси. Тому під потенціалом організаціїбудемо розуміти її можливості випускати та реалізовувати конкурентну продукцію (послуги) та успішно протистояти впливу зовнішнього середовища.
2. Методологія оцінки потенціалу підприємства Кожна складова потенціалу характеризується власною системою показників, що наведені в табл. 5.1- 5.6. Фінансовий потенціал. Рівень фінансового потенціалу організації є визначальним критерієм оцінки результатів її діяльності, які характеризуються оцінкою її фінансового стану. Аналізування фінансового стану організації є однією із областей фінансового менеджменту та антикризового управління, які в останній час знайшли методичний та практичний розвиток. В літературі зі стратегічного менеджменту для аналізування фінансового стану організації найбільш популярним є використання агрегатних моделей балансової оцінки фінансової стійкості організації. Вони широко використовуються в економічній літературі. Оскільки під фінансовим потенціалом будемо розуміти забезпеченість організації фінансовими ресурсами та їх використання, то для спрощення оцінки рівня фінансового потенціалу можна використовувати лише систему агрегатних (балансових) моделей. Інформаційне представлення оцінки фінансового потенціалу, що базується на агрегатних моделях, наведено в табл. 5.1. Таблиця 5.1 Інформаційне представлення оцінки фінансового потенціалу
Таблиця 5.2 Інформаційне представлення оцінки виробничого потенціалу
Виробничий потенціал. Основу оцінки виробничого потенціалу широко застосований в економічній літературі організаційно-технічний рівень виробництва. Деякі показники з часом втратили свою актуальність, а деякі залишилися актуальними. В сьогоднішніх умовах доцільним є виділення таких груп показників: § рівень техніки та технології, що застосовує організація; § рівень організації виробництва; § рівень організації праці у виробництві. На основі узагальнення існуючих методів та практичних рекомендацій можна запропонувати інформаційне представлення оцінки виробничого потенціалу організації (див. табл. 5.2.). Кадровий потенціал. Структура персоналу та ефективність його використання характеризується рівнем кадрового потенціалу організації. На основі узагальнення літературних джерел, з урахуванням результатів аналізу структури кадрового складу на підприємствах можна запропонувати перелік компонентів для оцінки кадрового потенціалу організації (табл. 5.3.)
Таблиця 5.3
Інформаційне представлення оцінки кадрового потенціалу
Для визначення показників кадрового потенціалу необхідно використовувати показники, що є в державних статистичних документах (табл. 5.4). Таблиця 5.4.
Управлінський потенціал.Важливе значення для визначення можливостей організації має значення управлінського потенціалу. Найбільш загальним показником, що характеризує ефективність управління, є відношення загального або кінцевого результату виробництва до сукупних витрат на управління. Більш загальна система показників, що рекомендується використовувати для вивчення результативності управління, наведена в табл. 5.5. Таблиця 5.5. Інформаційне представлення оцінки управлінського потенціалу
Маркетинговий потенціал. Для українських організацій, що лише починають функціонувати в ринкових умовах, особливого значення набуває використання функції маркетингу. Під маркетинговим потенціалом будемо розуміти можливості організації вивчати та задовольняти потреби споживачів шляхом відображення їх в товарі, здійснювати процес ціноутворення, просування товару на ринок, реалізації ідей, що надходять вд споживачів. Ефективність використання засобів маркетингу характеризує система показників, що наведена в табл. 5.6. Таблиця 5.6. Інформаційне представлення оцінки маркетингового потенціалу
3. Комплексна оцінка показника конкурентного потенціалу підприємства (КПП). Кількісна оцінка потенціалу організації повинна базуватися на статистичному вивченні значень показників, наведених у таблицях 5.1 - 5.6. Для того, щоб мати більш узагальнююче значення потенціалу, за яким можна робити висновки та давати рекомендації щодо розвитку організації, можна використовувати показник конкурентного потенціалу підприємства (КПП), за допомогою якого доцільно визначити загальний стан організації, зробити висновки про її можливості стосовно ринкових умов. Зважаючи на те, що це комплексний показник, то його оцінка повинна базуватися на наступних принципових положеннях: - бути диференційованою за етапами життєвого циклу конкурентних переваг організації; - враховувати багатофакторіальну модель дослідження конкурентноздатності за ієрархією: країна, галузь, підприємство; - враховувати структуру конкурентних переваг організації та важливість забезпечення її діяльності необхідними видами ресурсів. Враховуючи те, що потенціал організації залежить також від умов зовнішнього середовища, то показники, відібрані для аналізу, повинні забезпечувати оцінку впливу як зовнішнього, так і внутрішнього середовища. Теорія та практика менеджменту досить часто використовує концепцію "життєвого циклу" (ЖЦ) при вирішенні різних проблем. Цю концепцію можна використати в методиці визначення КПП організації, а його значення може виступати критерієм для визначення стадії життєвого циклу організації. Оцінку КПП доцільно проводити поетапно. На першому етапі оцінки КПП потрібно визначити перелік показників потенційних можливостей організації, що може бути представлено у вигляді такої залежності: ПМ=f{[ФП];[ВП];[УП];[КП];[МП]}, де ПМ - потенційні можливості організації; ФП - фінансовий потенціал; ВП - виробничий потенціал; УП- управлінський потенціал; КП- кадровий потенціал; МП- маркетинговий потенціал. Комплексна оцінка показника КПП розглядається як середнє геометричне від функції Харінгтона за всіма показниками dj:
Значення КПП може змінюватися 0 до 1.0- ідентифікує найгірше значення показника; 1-найкраще значення. Для того, щоб дати відповідь на те, який елемент стратегічного потенціалу підприємства потребує першочергового удосконалення або забезпечення ресурсами, рекомендується визначити показник КППj—за кожним напрямом потенціалу, а потім визначати комплексний КПП. Приклад, результатів розрахунків КППj за кожним напрямом потенціалу підприємства потрібно представити за моделлю (табл. 5.7). Таблиця 5.7 Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|