Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 3: ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ТОВАРІВ ТА АСОРТИМЕНТНА ПОЛІТИКА

Важливою характеристикою товарної маси, що надходить у торговельну мережу, є асортимент.

Асортимент товарів — сукупність товарів різних груп, підгруп, видів і різновидів, які об'єднуються за певною споживчою, тор­говою або виробничою ознакою для характеристики складу товарної маси у різних умовах.

Товарна номенклатура це перелік однорідних і різно­рідних товарів загального або аналогічного призначення.

Товарний асортимент має велике соціально-економічне значення, оскільки від нього залежить повнота задоволення спо­живчого попиту і якість торгового обслуговування суб'єктів ринку.

Оптимальний асортимент забезпечує значне підвищення ефективності суспільного виробництва, економне використання трудових і матеріальних ресурсів. Асортимент споживчих то­варів поділяється на групи — за розташуванням товарної маси, на підгрупи — за широтою представлення товарів у торговельній мережі, на види — за ступенем задоволення потреб, на різнови­ди — за характером потреб.

Групи, підгрупи і види асортименту:

1) За розташуванням товарної маси асортимент ділиться на дві групи: виробничий і торговий.

Виробничий (промисловий) асортимент це су­купність товарів, які виробляє підприємство, виходячи зі своїх виробничих можливостей. Промисловий асортимент товарів різних виробників незалежно від форм власності повинен уз­годжуватися із санітарними органами Міністерства охорони здоров'я України.

Торговий асортимент — це сукупність товарів, що фор­мується організацією торгівлі чи громадського харчування з ура­хуванням її спеціалізації, споживчого попиту й матеріально-технічної бази.

На відміну від виробничого торговий асортимент включає товари різних виробників. Винятком можуть бути фірмові ма­газини організацій-виробників, стратегія яких базується на збуті товарів тільки конкретної фірми. Так, у торговий асортимент кондитерського магазину (відділу) входять вироби різних вітчизняних і закордонних кондитерських фабрик, а також Підприємств громадського харчування, хлібокомбінатів, харчос­макових заводів тощо.

2) Залежно від шпроти представлення товарів у торго­вельній мережі розрізняють підгрупи асортименту: простий, складний, гру­повий, розгорнутий, змішаний.

Простий асортимент це сукупність невеликої кількості груп, видів, найменувань товарів, які задовольняють потреби обмеженої кількості споживачів. Простий асортимент товарів мають магазини, які реалізують товари повсякденного попиту в районах мешкання споживачів з низькою платоспро­можністю. Наприклад, молочні та хлібобулочні магазини в робіт­ничих селищах та сільській місцевості.

Складний асортимент це сукупність товарів, пред­ставлена значною кількістю груп, видів, різновидів і наймену­вань товарів, які здатні задовольнити потреби різних спожи­вачів. Такий асортимент мають універсами, універмаги та інші великі магазини, які орієнтуються на покупців з різним попи­том і матеріальними можливостями.

Груповий асортимент — сукупність однорідних товарів, які об'єднані загальними ознаками і задовольняють аналогічні потреби.

Розгорнутий асортимент — це сукупність товарів од­ного виду, яка включає значну кількість підгруп, різновидів та найменувань, що належать до групи однорідних товарів, але ма­ють свої індивідуальні ознаки. Такий асортимент зустрічається в спеціалізованих магазинах, У таких магазинах груповий асор­тимент може бути обмеженим. Наприклад, магазини для прода­жу телевізорів, автомобілів, магазин «Океан» тощо.

Змішаний асортимент це сукупність товарів різних груп, видів, найменувань, що відрізняються великим різноманіт­тям функціональних властивостей. Змішаний асортимент ма­ють магазини, що реалізують товари повсякденного попиту, більшість магазинів у сільській місцевості.

3) За ступенем задоволення потреб розрізняють види асортименту: раціональ­ний і оптимальний.

Раціональний асортимент — це сукупність товарів, які найбільшою мірою здатні задовольнити реально обґрунтовані потреби, що забезпечать максимальну якість життя, при певно­му рівні розвитку науки, техніки й технології.

Формування раціонального асортименту потребує враху­вання великої кількості факторів і показників, серед яких бага­то нестабільних або таких, що безпосередньо впливають на зміну раціонального асортименту. Наприклад, досягнення науково-тех­нічного прогресу стимулюють розробку нових товарів і разом з тим формують нові потреби.

Оптимальний асортимент — це сукупність товарів, які задовольняють реальні потреби з максимально корисним ефек­том для споживача і мінімальними витратами на їх проектуван­ня, розробку, виробництво і доведення до споживачів. Товари оптимального асортименту мають підвищену конкурентоспро­можність.

 

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. VII. За видами товарів і послуг
  5. Автомати для продажу штучних товарів
  6. Аграрна політика
  7. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Активна і пасивна державна політика.
  10. Активна політика зайнятості
  11. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  12. Алгоритм формування потенціалу Ф2




Переглядів: 1488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2: СУЧАСНА КЛАСИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ ТА ЇХ КОДУВАННЯ | Тема 4: Управління асортиментом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.