Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3: ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ТОВАРІВ ТА АСОРТИМЕНТНА ПОЛІТИКА

Важливою характеристикою товарної маси, що надходить у торговельну мережу, є асортимент.

Асортимент товарів — сукупність товарів різних груп, підгруп, видів і різновидів, які об'єднуються за певною споживчою, тор­говою або виробничою ознакою для характеристики складу товарної маси у різних умовах.

Товарна номенклатура це перелік однорідних і різно­рідних товарів загального або аналогічного призначення.

Товарний асортимент має велике соціально-економічне значення, оскільки від нього залежить повнота задоволення спо­живчого попиту і якість торгового обслуговування суб'єктів ринку.

Оптимальний асортимент забезпечує значне підвищення ефективності суспільного виробництва, економне використання трудових і матеріальних ресурсів. Асортимент споживчих то­варів поділяється на групи — за розташуванням товарної маси, на підгрупи — за широтою представлення товарів у торговельній мережі, на види — за ступенем задоволення потреб, на різнови­ди — за характером потреб.

Групи, підгрупи і види асортименту:

1) За розташуванням товарної маси асортимент ділиться на дві групи: виробничий і торговий.

Виробничий (промисловий) асортимент це су­купність товарів, які виробляє підприємство, виходячи зі своїх виробничих можливостей. Промисловий асортимент товарів різних виробників незалежно від форм власності повинен уз­годжуватися із санітарними органами Міністерства охорони здоров'я України.

Торговий асортимент — це сукупність товарів, що фор­мується організацією торгівлі чи громадського харчування з ура­хуванням її спеціалізації, споживчого попиту й матеріально-технічної бази.

На відміну від виробничого торговий асортимент включає товари різних виробників. Винятком можуть бути фірмові ма­газини організацій-виробників, стратегія яких базується на збуті товарів тільки конкретної фірми. Так, у торговий асортимент кондитерського магазину (відділу) входять вироби різних вітчизняних і закордонних кондитерських фабрик, а також Підприємств громадського харчування, хлібокомбінатів, харчос­макових заводів тощо.

2) Залежно від шпроти представлення товарів у торго­вельній мережі розрізняють підгрупи асортименту: простий, складний, гру­повий, розгорнутий, змішаний.

Простий асортимент це сукупність невеликої кількості груп, видів, найменувань товарів, які задовольняють потреби обмеженої кількості споживачів. Простий асортимент товарів мають магазини, які реалізують товари повсякденного попиту в районах мешкання споживачів з низькою платоспро­можністю. Наприклад, молочні та хлібобулочні магазини в робіт­ничих селищах та сільській місцевості.

Складний асортимент це сукупність товарів, пред­ставлена значною кількістю груп, видів, різновидів і наймену­вань товарів, які здатні задовольнити потреби різних спожи­вачів. Такий асортимент мають універсами, універмаги та інші великі магазини, які орієнтуються на покупців з різним попи­том і матеріальними можливостями.

Груповий асортимент — сукупність однорідних товарів, які об'єднані загальними ознаками і задовольняють аналогічні потреби.

Розгорнутий асортимент — це сукупність товарів од­ного виду, яка включає значну кількість підгруп, різновидів та найменувань, що належать до групи однорідних товарів, але ма­ють свої індивідуальні ознаки. Такий асортимент зустрічається в спеціалізованих магазинах, У таких магазинах груповий асор­тимент може бути обмеженим. Наприклад, магазини для прода­жу телевізорів, автомобілів, магазин «Океан» тощо.

Змішаний асортимент це сукупність товарів різних груп, видів, найменувань, що відрізняються великим різноманіт­тям функціональних властивостей. Змішаний асортимент ма­ють магазини, що реалізують товари повсякденного попиту, більшість магазинів у сільській місцевості.

3) За ступенем задоволення потреб розрізняють види асортименту: раціональ­ний і оптимальний.

Раціональний асортимент — це сукупність товарів, які найбільшою мірою здатні задовольнити реально обґрунтовані потреби, що забезпечать максимальну якість життя, при певно­му рівні розвитку науки, техніки й технології.

Формування раціонального асортименту потребує враху­вання великої кількості факторів і показників, серед яких бага­то нестабільних або таких, що безпосередньо впливають на зміну раціонального асортименту. Наприклад, досягнення науково-тех­нічного прогресу стимулюють розробку нових товарів і разом з тим формують нові потреби.

Оптимальний асортимент — це сукупність товарів, які задовольняють реальні потреби з максимально корисним ефек­том для споживача і мінімальними витратами на їх проектуван­ня, розробку, виробництво і доведення до споживачів. Товари оптимального асортименту мають підвищену конкурентоспро­можність.

 

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. VII. За видами товарів і послуг
  5. Автомати для продажу штучних товарів
  6. Аграрна політика
  7. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Активна і пасивна державна політика.
  10. Активна політика зайнятості
  11. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  12. Алгоритм формування потенціалу Ф2




Переглядів: 1577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2: СУЧАСНА КЛАСИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ ТА ЇХ КОДУВАННЯ | Тема 4: Управління асортиментом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.