МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція № 32КШМ МЦ Основні характеристики
Автомобільна база – КАМАЗ-43101 КАМАЗ-43101 Система електропостачання – автономна автономна Автоматизовані робочі місця – 4 2 Персональні ЕОМ – «Багет» «Багет» Локальна обчислювальна мережа – Ethernet Ethernet Електронна картографія – ГИС «Панорама» ГИС «Панорама» Тип радіостанцій – «Акведук» Кількість каналів зв'язку – 4 2 Точність визначення власних координат, м – 30 30
Завдання на самостійну підготовку, вивчити: питання , яки були розглянути.
Тема: «Береговий протикорабельний комплекс "Рубіж" » Питання: 1. Призначення, склад, основні ТТХ комплексу. 2. Призначення, склад, основні ТТХ СПУ 3С-51. 3. Призначення, склад, основні ТТХ ПКР 3М -51. 4. Підготовка комплексу до стрілянини. 5. Траєкторія польоту ПКР 3М-51 Навчально-матеріальне забезпечення:
демонстраційні схеми та слайди щодо до ракетних комплексів, стенди аудиторії № 1-151, 1-145, навчальна література. Навчальна література : 1 Ввідна лекція. 2. Ю.В. Богословській, О.Г.Сатіга . "Автоматичне пілотування КР і ЗКР". З3-88. 3. Котіков Є.П. Крилаті і зенітні керовані ракети. ВМФ, 1982. 4. Котікіов Є.П. Бойове спорядження і рухові установки ракет. ВМФ, 1979. 5. Тех.опис . Ракетний комплекс "Рубіж". «Точка» .В\И. -1989, -68с. 6. Мобільність і точність /Черінь редакцією І.С. Скуратова: видання Севастополь:, 2004 — 152 з.
1.Береговий РК «Рубіж», здатні завдавати могутніх ударів ракетами «ТЕРМІТ-Р» (П-21, П-22) по надводних кораблях різних класів, зокрема по малорозмірних швидкохідних, таких, що діють як одиночно, так і в ордерах. Комплекс може успішно використовуватися для захисту військово-морських баз, острівних і проливних зон і в системі ПДО побережжя. До складу комплексу входить: 1. Двохконтейнерні самохідні пускові установки (СПУ) ЗС-51. 2. Протикорабельні крилаті ракети П-21 («ТЕРМІТ-Р» з РГС). 3. Протикорабельні крилаті ракети П-22 («ТЕРМІТ-Р» з ТГС). 4. Наземне устаткування. 5. Транспортні машини з ракетами Найважливішими якостями комплексу є автономність, мобільність, маневреність, можливість ведення стрілянини з непідготовлених в інженерному відношенні відкритих і закритих стартових позицій. Принцип побудови і конструктивного виконання комплексу забезпечують пересування в похідному порядку з швидкістю до 60 км/год на відстані до 500 км. з подальшою стріляниною на дальності від 8 до 80 км. через 15 хвилин після виїзду на стартовий майданчик як одиночними пусками, так і двохракетними залпами з однією СПУ. Стрілянина може проводитися у будь-який час року і доби, в дощ, сніг і туман, при вітрі до 20 м/с, хвилюванні морить в районі мети до 6 балів, швидкості мети до 80 вузлів, при видаленні СПУ від берегової межі до 10 км., з висот до 800 м над рівнем морить. Основні ТТХ комплексу приведені в таблиці 1. 2.СПУ ЗС-51 має блок контейнерів і бойовий пост управління (БПУ), розміщені на автомашині МАЗ-543М високої прохідності( рис.32.1). Маса СПУ з двома ракетами — 41 т, довжина СПУ — 14 м, висота — 4м, а з піднятою антеною РЛС — 7 м. Максимальна швидкість СПУ — 60 км/год; подоланні кути підйому (спуску по сухому ґрунту) — до 28°; запас палива — на 630 км. Бойовий розрахунок СПУ — 5 чоловік. а б в Рис. 32.1. Блок контейнерів (БК) КТ-161 з тими, що направляють нульової довжини забезпечує тривале (до 1 року) зберігання двох повністю споряджених ракет, їх транспортування, передстартову підготовку і пуск. БК має силовий стежачий електропривод горизонтального наведення для розвороту на кути ±135° щодо подовжньої осі шасі СПУ, а також гідравлічні приводи відкриття кришок і підйому БК на кут старту 16°. У бойовому посту управління, що забезпечує захист бойового розрахунку від радіоактивних і отруйливих речовин, шуму, пилу і газового струменя стартуючих ракет, розміщується вся берегова система управління комплексу, засоби внутрішнього і зовнішнього радіотелефонного закритого зв'язку, засоби орієнтування і газотурбінний агрегат електроживлення для забезпечення елементів комплексу електроенергією. Антена РЛС виявлення і цілеуказання з допомогою гідравлічного підйомника піднімається в бойове положення на висоту 7,3 м, в похідному положенні вона забирається в передню частину апаратної кабіни. Засобами зв'язку СПУ є радіостанція Р-123 МТ, переговорний пристрій Р-124, телефон. Дальність радіотелефонного зв'язку — до 20 км. Для орієнтування СПУ на місцевості використовуються гиромагнитний компас ГМК-1А, бусоль артилерійська ПАБ-2А або електронно-оптичний візир ВНЦ-452. Основним джерелом електроживлення СПУ є автономне джерело живлення (виріб 42) — газотурбінний двигун з генератором напруги = 27В і 220В, 400 Гц. Резервне джерело живлення має один генератор напруги 27 В постійного струму з приводом від двигуна автошасі і акумулятори СПУ. Час переходу пускової установки з похідного положення в бойове - 5 хв. Заряджання СПУ проводиться за допомогою тих, що додаткових направляють, які закріплюються на контейнері. На тих, що ці направляють краном встановлюється ракета і вона засувається в контейнер (рис.32.2). Рис.32.2.
У складі батареї комплексу "Рубіж" є чотири пускові установки і чотири транспортно-заряджаючі машини. Разом в батареї 16 ракет. Таким чином, кожна СПУ є бойовою машиною комплексу і здатна виконувати бойові завдання як у складі підрозділу, так і самостійно. Берегова система управління (БСУ) комплексу забезпечує виявлення, вибір і пізнання державної приналежності мети, визначення її координат і параметрів руху, вироблення початкових даних стрілянини, введення їх в бортову апаратуру КР і для розвороту блоку контейнерів СПУ в площину стрілянини, передстартову підготовку і безпечний пуск КР за умови готовності СПУ і КР. До складу береговий СУ входять: засоби виявлення і цілеуказання: -активна РЛС виявлення і цілеуказання "Гарпун", зв'язана з апаратурою пізнання державної приналежності цілей " свій-чужий"; -оптичний візир спостереження і цілеуказання — перископний монокулярний оптико-механический прилад денного і нічного бачення. Як джерело ЦУ може використовуватися виносний наглядовий пункт . -счетно-рішаючи прилади і прилади управління стріляниною (ПУС); -прилади передстартової підготовки і контролю (АПК). -прилади стабілізації (датчики кутів нахилу ПУ); 3.У комплексі використовується дві модифікації ракет, що відрізняються тільки типом пристрою самонаведення: — ракета П-21 комплектується активною імпульсною головкою радіолокації самонаведення (РГС). — ракета П-22 комплектується пасивною тепловою головкою самонаведення (ТГС). Ракета П-15м (П-21 / П-22) "Терміт" є покращуваною модифікацією ракети П-15у із збільшеною дальністю польоту. Ракета має крило невеликого подовження, що складається (що розкривається після старту), Y-образне хвостове оперення з кермом. Оперення не складається. Маршовий двигун - двохрежимний ЖРД. Стартовий РДТТ встановлений в задній частині ракети знизу (рис.32.3). Стартова маса ракети 2523 кг Маршова швидкість польоту ракети 1100 км/год(М=0,9). Висота польоту ракети (25 - 50 - 250 м) задається перед пуском. Планер КР виконаний по нормальній літаковій схемі і є суцільнометалевий середнеплан з трапецієвидним крилом малого подовження, що складається, і трьохплощинним оперенням, утвореним з пір'я, геометрично подібного до крила і розташованих під кутом 120° один до одного.
Рис.32.3. Рухова установка комбінована і складається із стартового порохового ракетного двигуна, що забезпечує розгін КР приблизно до 700 км/год (200 м/с) і маршового двигуна, — однокамерний двохрежимний ЖРД з турбонасосною подачею самозаймистих компонентів палива: окислювача (АК-20К) і пального (ТГ-02). Бойова частина кутова фугасно-кумулятивна, масою 480 кг Для підриву БЧ використовується електромеханічний вибуховий пристрій контактної дії запобіжного типу з дальнім зведенням. Первинним джерелом енергоживлення є ампульная акумуляторна батарея. Розкладання крила, а також наддув паливних баків і акумуляторної батареї здійснюється повітряною системою. Бортова апаратура управління служить для запам'ятовування початкових даних на стрілянину, автоматичного управління польотом КР і наведення її на мету за способом Ау+сн з реалізацією методу послідовних попереджень по курсовому куту і куту місця. До складу бортової апаратури управління (БАУ) входять: 1. Два варіанти пристроїв самонаведення: активну радіолокацію (АРГС) або інфрачервону (ГИК ТГС) типу "Снігур-М". 2. Електромеханічний гіроскопічний автопілот із законом регулювання по кутах і кутових швидкостях, з компенсацією статичних помилок наведення в режимі стабілізації і реалізацією методу послідовних попереджень при двохплощинному самонаведенні КР на мету спільно з УСН. 3. Радіовисотомір малих висот з безперервним випромінюванням, який на ділянці автономного польоту КР забезпечує спільно з автопілотом і програмним механізмом обліт рельєфу місцевості на висоті 250 м, зниження на проміжну висоту 50 м і маршову висоту 25 м. Залежно від умов стрілянини висоти 250 м і 25 м при польоті КР можуть не використовуватися. 4. Програмно-часовий механізм видає в БАУ КР разові команди і сигнал «Програма зльоту» 4. На технічній позиції проводиться підготовка і заряджання СПУ. Пускові установки висуваються на вогняний рубіж на побережжі, що обороняється. При установці СПУ на стартовому майданчику за допомогою гирополукомпаса ГМК-1А, ВНЦ або артилерійській бусолі ПАБ-2А проводиться орієнтування СПУ і визначається кут між напрямом осі СПУ і напрямом на південь —курс СПУ Км. Величина Км. уручну вводиться в СРП РЛС і ПУС для перетворення пеленга Пб в курсовий кут боевой-q6 Після розгортання СПУ запускається автономне джерело живлення, піднімається щогла РЛС, включається і прогрівається апаратура СПУ і КР, встановлюється режим роботи СРП ПУС: «РЛС», «РЛС без попередження», «ВНП» або «ВНЦ». Режим роботи встановлюється залежно від повноти інформації про мету і джерела ЦУ. Початкова дана стрілянина виробляється автоматично СРП. Основними початковими даними для стрілянини є: —час автономного польоту КР ta; —курсовй кут бойовий q6 блоку контейнерів. Залежно від повноти інформації про мету початкова дана стрілянина виробляється в місце мети, що попереджує або справжнє (УМЦ, НМЦ). У режимі «РЛС» дані ЦУ від своєї РЛС (Пц, Дц, Вірц, Бпц) автоматично поступають в СРП ПУС і стрілянині проводиться в УМЦ. Для вироблення початкових даних стрільби — часу автономного польоту КР ta і курсового кута бойового q6 блоку контейнерів—в СРП, окрім даних ЦУ, вводяться: -напрям W і швидкість вw вітру; -середня швидкість КР V'p при даній температурі навколишнього повітря ; -дальність включення УСН від мети dГ залежно від дальності Дц і умов стрілянини. Величину курсового кута бойового qБ відпрацьовує привід горизонтального наведення СПУ, розгортаючи блок контейнерів в площину стрілянини. За наявності помилки наведення Дq=q6—qк, де qк—фактичний курсовий кут блоку контейнерів, в СРП ПУС виробляється кут після стартового довороту КР по курсу. У разі неточного горизонтування СПУ на стартовому майданчику по сигналах з датчиків кутів крену ип і піднесення хп СПУ в СРП ПУС виробляються кути післестартовіх доворотів КР по крену і висоті відповідно. Для формування початкової траєкторії КР у вертикальній і площини залежно від видалення СПУ від берегової межі і рельєфу місцевості в СРП вводиться величина Дн2 (видалення від берегової межі) і встановлюються задані висоти польоту Нзад., які вводяться в РВ. Залежно від дальності стрілянини і тактичної обстановки встановлюється сектор пошуку УСН - р. У режимі «РЛС без попередження» в СРП ПУС від своєї РЛС вводяться координати мети Пц, Дц (без Вірц і Бпц) і стрілянина проводиться в НМЦ. У режимі «ВНП» своя РЛС не працює. Дані ЦУ Пвц, Двц, Вірц, Бпц в координатах ВНП передаються по засобах зв'язку і вводяться в прилад СРП уручну. Для трансформації координат і ПДЦ в прилад вводяться також зміряні (або визначені по карті) координати ВНП: відстань від СПУ до ВНП — база Б і пеленг бази Пб. Стрілянина може проводитися як в УМЦ, так і НМЦ, а також за межі видимого горизонту. Решта всіх даних в режимах «РЛС без попередження», «ВНП» і «Візир» вводяться так само, як і в режимі «РЛС». При передстартовій підготовці апаратура передстартової підготовки автоматично здійснює розрізнення типу УСН (РГС або ТГС) і проводить прогрівання, перевірку функціонування бортового спецобладнання КР, а також вводить початкові дані, що виробляються і видавані ПУС в БАУ КР. При цьому: —у РГС і ТГС встановлюється сектор пошуку; —у РГС вводиться дальність головки dr для установки на цю дальність центру стробу попередньої селекції (СПС). СПС обмежує первинну зону пошуку мети по дальності. Це підвищує вірогідність захоплення призначеної мети залежно від дальності стрілянини, джерела ЦУ і відстані між кораблями в ордері; —у автопілот вводяться величини кутів післястартових доворотів КР по курсу, крену і тангажу ; —у радіовисотомірі командами Н завд. встановлюються висоти польоту КР на траєкторії; —у ПВМ вводяться час автономного польоту КР ta для формування команд включення УСН і час tН2 польоту КР на висоті Н1, пропорційне видаленню СПУ від урізання води Дн2. Після закінчення передстартової підготовки в ланцюг стрілянини з АПК видається сигнал «Апаратура справна» (або «Несправна»). При включенні КР з ТГС автоматично подається кому. «Заливка» на установку подачі стислого повітря для охолоджування фотоприймачів ТГС. В ході передстартової підготовки автоматично здійснюється контроль заливки рідкого повітря в ТГС і сигналі «Апаратура справна» формується тільки за наявності запасу рідкого повітря, необхідного на весь час польоту КР до мети. Ракета стартує за допомогою стартового прискорювача. Після виходу з контейнера запускається маршовий ЖРД ракети, розкривається крило (рис.32.4) За допомогою стартового РДТТ ракета набирає швидкість і висоту. Після вироблення палива скидається стартовий РДТТ, ракета з працюючим маршовим двигуном виходить на висоту маршового польоту. Бортова система управління підтримує задану висоту, швидкість, напрям польоту. Після досягнення району мети включається ГСН. ГСН захоплює мету і наводить ракету на мету. Фугасна бойова частина ініціюється детонатором після попадання ракети в ціль.
Рис.32.4. 5.Траєкторія польоту крилатої ракети (мал. 32.5)) є типовою для тактичних ракет, що летять низько, мають комбінований спосіб управління (АУ + СН). Особливістю вибраного способу управління є повна відсутність енергетичного контакту стріляючого корабля або берегової СПУ з ракетою і метою на всій траєкторії польоту ракети до мети, що підвищує скритність атаки. Мала висота польоту і велика навколозвукова маршова швидкість є важливими чинниками зменшення вірогідності виявлення і збивання її засобами ППО кораблів супротивника
З погляду динаміки польоту всю траєкторію польоту крилатої ракети можна розбити на наступні характерні ділянки: - ділянка стартового розгону (0-1); - ділянка виходу ракети на маршову висоту (1-2); - ділянка дорозгону ракети до маршової швидкості на маршовій висоті (2-3); - ділянка горизонтального польоту ракети на маршовій висоті (3-4); - ділянка самонаведення ракети на мету (4-5). На ділянці стартового розгону (0-1) ракета здійснює політ під дією тяги стартового РДТТ і маршового (ЖРД) ракетних двигунів. Через 1,7. . . 2,2 з після старту від ракети відділяється стартовий двигун, а швидкість польоту досягає Vp =150. . . 180 м/с. Подальший політ ракета здійснює під дією тяги маршового ЖРД. На ділянці (1-2) політ ракети відбувається з прискоренням під дією тяги маршового двигуна і ракета виходить на маршову висоту, визначувану радіовисотоміром. На ділянці доразгону (2-3) політ ракети відбувається на постійній висоті. Приблизно через 35 - 45 із з моменту пуску ракета досягає маршової, швидкості VM =320. . . 330 м/с. При цьому тяга маршового двигуна стрибком зменшується приблизно в 2 рази. На ділянці сталого горизонтального польоту на маршовій висоті (3-4) швидкість ракети залишається приблизно постійною. Після захоплення мети пристроєм самонаведення ракети відбувається послідовно перехід її в режим самонаведення по курсу і висоті. З погляду реалізації вибраного способу управління ракетою у польоті траєкторія може бути розділена на дві характерні ділянки: ділянка автономного управління; (0-4) і ділянка самонаведення. (4-5). На ділянці автономного польоту управління ракетою на траєкторії здійснюється автопілотом по командах програмного тимчасового механізму і радіовисотоміра. На ділянці самонаведення управління ракетою по траєкторії здійснюється автопілотом по сигналах пристрою самонаведення. Читайте також:
|
||||||||
|