Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення цукролітичних властивостей мікроорганізмів

Здатність розщеплювати вуглеводи і багатоатомні спирти, які об’єднують в одну групу “цукри”, притаманна багатьом умовно-патогенним і патогенним мікроорганізмам.

Під дією цукролітичних ферментів, які синтезуються бактеріями, цукри розщеплюються до альдегідів і кислот. Кінцевими продуктами їх розщеплення є вуглекислий газ і водень.

Різні види і штами мікроорганізмів по-різному відносяться до цукрів. Одні ферментують лактозу, інші - глюкозу, треті – обидва цукри. Цю властивість мікроорганізмів в мікробіології використовують для ідентифікації бактерій та дріжджів.

Суспензію досліджуваних клітин (0,1-0,2 мл) висівають на короткий чи довгий „строкатий” ряд Гісса (набір пробірок з поживними середовищами). До складу кожного поживного середовища входить пептонна вода (1% пептону), відповідний цукор (0,5-1%) та індикатор Андрере (1мл індикатора на 100 мл середовища) або бромтимолблау (0,1 мл 1,6%-ного розчину бромтимолблау на 100 мл середовища). В ході звичайного аналізу, досліджувану культуру висівають на так званий “короткий” ряд Гісса, який містить середовища з глюкозою, лактозою, манітом, мальтозою і цукрозою. Для поглибленого аналізу в “строкатий” ряд Гісса додатково вводять інші цукри та спирти: дульцит, сорбіт, ксилозу, арабінозу та ін.

Індикатор Андрере: 0,3 г кислого фуксину розчиняють в 100 мл стерильної дистильованої води і додають 16,4 мл 1 н розчину їдкого натру. Розчин стерилізують при 100°С протягом 5 хв. і зберігають в темному місці у флаконі з притертим корком. Індикатор Андрере має солом’яно-жовте забарвлення. При зміщенні рН середовища в кислий бік він набуває яскраво-малинового забарвлення.

Індикатор бромтимолблау: 0,4 г бромтимолблау розчиняють в 40 мл дистильованої води, нагріваючи її до кипіння. Після цього до розчину додають 6,4 мл 0,1 н. розчину їдкого натру, в результаті чого рідина набуває зеленуватого кольору і доводять об’єм дистильованою водою до 100 мл. Індикатор зберігають в темному місці в склянці з притертим корком. Індикатор бромтимолблау дозволяє визначити зміну рН в межах 6,0-7,6. В лужній зоні (рН=7,6) індикатор має синій колір, в кислій зоні (рН=6,0) – жовтий. При зміні рН у вказаному діапазоні забарвлення приймає різні відтінки зеленого кольору.

Для визначення газоутворення (кінцеві продукти розпаду цукрів) в пробірки додатково занурюють “поплавки” (трубка діаметром 0,5-0,7 см, запаяна з одного кінця). При стерилізації, поплавок повністю заповнюється поживним середовищем, а при виділенні газу в ньому утворюється повітряна бульбашка і поплавок спливає.

Штатив з набором проб витримують в термостаті при 37-43°С протягом 48-72 годин. Візуально за помутнінням середовища, утворенням плівки, осаду відмічають ріст мікроорганізмів або його відсутність на всіх субстратах. В ході експерименту проводять контроль рН, за зміною забарвлення середовища. Проби з кислою реакцією середовища (відбувається утворення кислот) позначають буквою “К”, а проби в яких утворюються бульбашки газу (спливає поплавок) та підтримується кисла реакція – буквами “КГ”, де “Г” вказує на утворення газу.

На основі отриманих результатів роблять висновок, які цукри (спирти) асимілюються даними мікроорганізмами.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. АДАПТИВНІ РЕАКЦІЇ МІКРООРГАНІЗМІВ НА СТРЕСОВІ ДІЇ.
  6. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  7. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  8. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  9. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  10. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  11. Анізотропія властивостей металів.
  12. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.




Переглядів: 4964

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення протеолітичних властивостей мікроорганізмів | ДОДАТОК В

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.