Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗМІ на сучасному етапі.

Масова комунікація.

Функції та види ЗМІ.

ЗМІ на сучасному етапі.

 

 

 

Засоби масової інформації — преса, радіо, телебачення, інтернет-видання, кінематограф, звукозаписи і відеозаписи, рекламні щити і панелі, домашні відеоцентри, що поєднують телевізійні, телефонні, комп'ютерні та інші лінії зв'язку.

Всім цим засобам притаманні якості, що їх об'єднують — звернення до масової аудиторії, доступність багатьом людям, корпоративний зміст виробництва і розповсюдження інформації.

 

У політичній системі демократичного суспільства засоби масової інформації (ЗМІ) відіграють важливу роль. Засоби масової інформації це розгалужена мережа установ, що займаються збором, обробкою, поширенням інформації. У цю мережу входять телерадіопрограми, газети, журнали, інформаційні агенства, кінодокументалістика. Сьогодні в українському політичному процесі активно починає використовуватися Інтернет, який дозволяє політикам встановити зворотний зв'язок зі своїми виборцями.

Політика, як сфера суспільної діяльності найбільше потребує засобів масової інформації для встановлення і підтримки постійних зв'язків між її суб'єктами. Політика є неможливою без опосередкованих форм спілкування і спеціальних засобів зв'язку між різними носіями влади, а також між державою та громадянами. У сучасному суспільстві ЗМІ все більше виступають не лише необхідною передавальною ланкою у складі механізмів політики, але й її творцем.

Характерні риси засобів масової інформації:

• публічність (необмежене, неперсоніфіковане коло споживачів);

• наявність спеціальних технічних засобів;

• непряма, розділена в просторі та часі взаємодія комунікаційних партнерів;

• непостійний характер аудиторії;

• переважна односпрямованість впливу від комунікатора до реципієнта.

Найбільш масовий і сильний політичний вплив на суспільство мають аудіовізуальні засоби масової інформації, насамперед телебачення.

Масова аудиторія, що сприймає духовні цінності - це сотні мільйонів читачів газет і журналів, слухачів радіо, телеглядачів, тобто ті, на кого постійно впливають засоби масової інформації (ЗМІ).

 

Аудиторія — це соціальна спільність людей, об'єднана взаємодією з комунікатором (індивідом або групою), які володіють інформацією та доводять її до цієї спільності. Слово використовується також для позначення загалу слухачів чи глядачів засобів масової інформації.

 

Вплив ЗМІ вже далеко вийшов за рамки простого інформування населення про ті чи інші події "у країні і світі". З журнальних і газетних смуг, екранів телевізорів, інтернет трансляцій нас переконують, закликають, нам розтлумачують, радять, формують зразки поведінки. Досить часто за всім цим стоять інтереси певної групи осіб, а не суспільства в цілому чи держави.

Тому сьогодні багато хто погоджується з тим, що ЗМІ служать не тільки носіями культури, але і засобом маніпуляції, тобто неявного, непомітного для того, на кого направляється вплив, спонукання його до певних дій, настроїв, ставлення.

 

Слід досить обережно ставитись до інформації, яку нам доносять. Часто ЗМІ є засобом здійснення пропаганди. Поряд із правдивою інформацією в пропаганді нерідко використовується напівправда, а також залежно від характеру політичної організації, що веде пропаганду, і фальсифікації - підтасування фактів, дезінформація.

Пропагандисти можуть використовувати різноманітні засоби переконання своєї аудиторії. Всі ці засоби мають одну спільну рису — вони звертаються до цінностей і переконань аудиторії. До цих засобів відносяться:

§ Привертаючі узагальнення (спосіб подачі продукту, кандидата або політичної програми — для того, щоб викликати сприятливу реакцію);

§ «Прості люди» (спосіб ідентифікації пропагандистських ідей або продукту з потребами "простих " людей);

§ «Підтасування карт» (аргумент, у якому факти (або неправда) викладені таким чином, що надається можливість вивести лише одне логічне рішення);

§ «Не спізнися» (спосіб підтримати визначену точку зору або продукт, створюючи враження, що «всі інші вже так роблять/думають, і прийшов час приєднатися до більшості»).

§ Ефект первинності — при надходженні суперечливої інформації перевірити яку неможливо, людина вірить тій, яка надійшла першою. А змінити вже сформований погляд дуже важко.

§ Переписування історії — цей метод ефективний в довготривалій перспективі, коли потрібно поступово сформувати потрібний світогляд. Зазвичай для цього використовуються кінематограф. Так про війну у В'єтнамі американці судять по таким фільмам як «Рембо», а ми про події Другої Світової війни знаємо з таких фільмів як «Диверсанти» або «Ми з майбутнього».

У сучасних умовах для поширення ідеології широко використовуються засоби масової інформації (газети, радіо, телебачення). Завдяки можливості "приходити в кожен будинок" засоби масової інформації стали найефективнішим засобом ідеологічного впливу на політичну поведінку людей. Використовуючи нові засоби, спроби тих чи інших політичних сил маніпулювати поведінкою людей залишилися б марними, якби кожен громадянин навчився відрізняти об'єктивну інформацію від перекрученої, виробив у себе, спираючись на наукові знання, стійкі погляди на суспільство і його розвиток.

 

Однак велика частина людей у наш час не готова до наукового аналізу дійсності, не володіє науковими методами соціального пізнання, тому сприймає ідеологію на віру.


Читайте також:

  1. Головним завданням розвитку економіки України на сучасному етапі є забезпечення сталого економічного зростання.
  2. Гуманістичні тенденції науково-технічного прогресу, проблеми та суперечності їх розвитку на сучасному етапі
  3. Екологічні закони і проблеми на сучасному етапі розвитку
  4. Економічна освіта на сучасному етапі
  5. ЕКОНОМІЧНА ТЕОРІЯ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
  6. Завдання психології вищої школи на сучасному етапі реформування вищої освіти в Україні
  7. Засоби маркетингових комунікацій на сучасному ринку: переваги та недоліки
  8. Значення естетичного виховання молоді на сучасному етапі розвитку суспільства.
  9. Значення та завдання статистики сільського господарства на сучасному етапі
  10. Зовнішньоторговельна діяльність України на сучасному етапі
  11. Інтеграційні та дезінтеграційні процеси в сучасному світі.




Переглядів: 941

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ендокринні залози. | Значення ЗМІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.