Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНФОРМАТИКИ

Рівень нав­чальних досягнень Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики
І. Початковий Розпізнавати окремі об'єкти, явища і факти пред­метної галузі. Знати і виконувати правила техніки безпеки під час роботи з обчислювальною технікою (ОТ)
Розпізнавати окремі об'єкти, явища і факти пред­метної галузі, фрагментарно відтворювати знання про них
Мати незначний загальний обсяг знань (менше по­ловини навчального матеріалу) за відсутності сфор­мованих умінь та навичок
ІІ. Середній Може за допомогою вчителя відтворювати найпро­стіші дії, засвоєні ним у процесі навчання, але при­пускається помилок. Мати елементарні, нестійкі навички роботи на комп'ютері
Розуміти основний навчальний матеріал. Може з допомогою вчителя відтворювати значну частину навчального матеріалу з елементами ло­гічних зв'язків. Може виконати деякі основні дії з опрацювання інформації на комп'ютері
Знати основні поняття навчального матеріалу. Може самостійно відтворювати значну частину нав­чального матеріалу, але не вміє пояснити свої дії. Уміти за зразком виконати просте навчальне за­вдання. Може виконати більшість основних дій з опрацю­вання інформації на комп'ютері
ІІІ. Достатній Уміти застосовувати вивчений матеріал у стандарт­них ситуаціях. Може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи, та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверд­жень. Уміти виконувати навчальні завдання, передбачені програмою
Добре володіти програмним матеріалом. Виконувати завдання, передбачені програмою, при­пускаючись помилок. Контролювати власну діяльність. Самостійно виправляти вказані вчителем помилки
Мати повні знання. Самостійно виконувати передбачені програмою нав­чальні завдання, припускаючись незначних поми­лок. Може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання
ІV. Високий Знання, уміння й навички учня повністю відпові­дають вимогам даної програми. Вільно володіти програмним матеріалом. Самостійно знаходити і виправляти допущені по­милки. Виконувати завдання з повним поясненням та обґрунтуванням
На високому рівні володіти програмним матеріа­лом. Використовувати набуті знання і вміння при роз­в'язуванні завдань підвищеної складності. Правильно висловлювати логічні міркування та обґрунтовувати їх
Повною мірою і на високому рівні опанувати про­грамним матеріалом. Відповідь учня повна, правильна, логічна, обґрун­тована, з елементами власного судження. Для розв'язування завдань використовувати раціо­нальні способи і прийоми, пропонувати нові спо­соби. Уміти самостійно аналізувати вивчений матеріал. Виконувати творчі завдання

4. При використанні шкільного кабінету інформатики учні повинні пройти інструктаж із правил поведінки в кабінеті інформатики, затверджений директором школи. Інструктаж проводить відповідальний за кабінет інформатики.

Комп'ютерний шкільний кабінет звичайно обладнається за такою схемою: одне робоче місце вчителі і 10-12 учнівських робочих місць, а також може використовуватися 1 сервер для підтримки локальної шкільної мережі. Додаткове устаткування: один принтер, вихід в Інтернет, локальна мережа, сканер, медіапроектор.

Заняття в гуртках з використанням ПК варто організовувати не раніше, ніж через 1 годину після закінчення навчальних занять у школі. Цей час варто відводити для відпочинку і прийому їжі.

Для учнів початкової школи заняття в гуртках з використанням комп'ютерної техніки повинні проводитися не частіше двох разів у тиждень. Тривалість одного заняття - не більш 60 хвилин. Після 10-15 хвилин безперервних занять за ПК необхідно зробити перерву для проведення фізхвилинки і гімнастики для очей.

Безсумнівно, що стомлення багато в чому залежить від характеру комп'ютерних занять. Найбільш стомлюючі для дітей комп'ютерні ігри, розраховані, головним чином, на швидкість реакції. Тому не слід відводити для проведення такого роду ігор час усього заняття. Тривале сидіння за комп'ютером може привести до перенапруги нервової системи, порушенню сну, погіршенню самопочуття, стомленню очей. Тому для учнів цього віку допускається проведення комп'ютерних ігор тільки наприкінці заняття тривалістю не більш 10 хвилин.

«Гігієнічні вимоги до використання персональних комп'ютерів (ПК) у початковій школі»

Відповідно до вимог сучасного санітарного «Гігієнічні вимоги до відео-дисплейних терміналів, персональним електронно-обчислювальним машинам і організації роботи») для занять дітей припустимо використовувати лише таку комп'ютерну техніку, що має санітарно-епідеміологічний висновок про її безпеку для здоров'я дітей. Санітарно-епідеміологічний висновок повинна мати не тільки знову придбана техніка, але і та, котра знаходиться в експлуатації.

Приміщення, де експлуатуються комп'ютери, повинне мати штучне і природне висвітлення. Для розміщення комп'ютерних класів варто вибирати такі приміщення, що орієнтовані на північ і північний схід і обладнані регульованими пристроями типу: жалюзі, занавіски, зовнішніх козирків і ін. Розміщати комп'ютерні класи в цокольних і підвальних приміщеннях неприпустимо.

Для обробки інтер'єра приміщень з комп'ютерами рекомендується застосовувати полімерні матеріали, на які є гігієнічні висновки, що підтверджують їхню безпеку для здоров'я дітей.

Поверхня підлоги повинна бути зручної для очищення і вологого збирання, мати антистатичне покриття.

Площа на одне робоче місце з комп'ютером повинна бути не менш 6 кв.м.

Дуже важливо гігієнічно грамотно розмістити робочі місця в комп'ютерному класі. Комп'ютер краще розташувати так, щоб світло на екран падав ліворуч. Незважаючи на те, що екран світиться, заняття повинні проходити не в темному, а в добре освітленому приміщенні.

Кожне робоче місце в комп'ютерному класі створює своєрідне електромагнітне поле з радіусом 1,5м і більш. Причому випромінювання йде не тільки від екрана, але і від задньої і бічної стінок монітора. Оптимальне розташування устаткування повинне виключати вплив випромінювання від комп'ютера на учнів, що працюють за іншими комп'ютерами. Для цього розміщення робочих столів повинна забезпечити відстань між бічними поверхнями монітора не менш 1,2 м .

При використанні одного кабінету інформатики для учнів різного віку найбільше важко вирішується проблема підбору меблів відповідно до росту молодших школярів. У цьому випадку робочі місця доцільно оснащувати підставками для ніг. Розмір навчальних меблів (стіл і стілець) повинний відповідати росту дитини. Переконатися в цьому можна в такий спосіб: ноги і спина (а ще краще і передпліччя) мають опору, а лінія погляду приходиться, приблизно, на центр монітора або трохи вище.

Освітленість поверхні столу або клавіатури повинна бути не менш 300 лк, а екрана не більш 200 лк.

Для зменшення зорової напруги важливо стежити за тим, щоб зображення на екрані комп'ютера було чітким і контрастним. Необхідно також виключити можливість бліків на екрані, оскільки це знижує контрастність і яскравість зображення.

При роботі з текстовою інформацією перевагу варто віддавати позитивному контрастові: темні знаки на світлому фоні.

Відстань від очей до екрана комп'ютера повинне бути не менш 50 см. Одночасно за комп'ютером повинна займатися одна дитина, тому що для сидячого збоку умови розглядання зображення на екрані різко погіршуються.

Оптимальні параметри мікроклімату в дисплейних класах наступні: температура - 19-21° С, відносна вологість - 55-62 %.

Перед початком і після кожної академічної години навчальних занять комп'ютерні класи повинні бути провітрені, що забезпечить поліпшення якісного складу повітря. Вологе збирання в комп'ютерних класах варто проводити щодня.

Прилучення дітей до комп'ютера варто починати з навчання правилам безпечного користування, що повинні дотримуватися не тільки в школі, але і вдома.

Для профілактики зорового і загального стомлення на уроках необхідно дотримувати наступні рекомендації.

Оптимальна тривалість безперервних занять з комп'ютером для учнів II-IV класів повинна бути не більш 15 хвилин.

З метою профілактики зорового стомлення дітей після роботи на персональних комп'ютерах рекомендується проводити комплекс вправ для очей, що виконуються сидячи або стоячи, відвернувшись від екрана, при ритмічному подиху, з максимальною амплітудою рухів ока. Для більшої привабливості їх можна проводити в ігровій формі.

Приблизний комплекс вправ для очей:

Закрити очі, сильно напружуючи очні м'язи, на рахунок 1-4, потім розкрити очі, розслабити м'язи очей, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

Подивитися на перенісся і затримати погляд на рахунок 1-4. До втоми очі не доводити. Потім відкрити очі, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

Не повертаючи голови, подивитися праворуч і зафіксувати погляд на рахунок 1-4, потім подивитися вдалину прямо на рахунок 1-6. Аналогічним образом проводяться вправи, але з фіксацією погляду вліво, вгору і вниз. Повторити 3-4 рази.

Перевести погляд швидко по діагоналі: праворуч вгору - ліворуч униз, потім прямо вдалину на рахунок 1-6; потім ліворуч вгору - праворуч вниз і подивитися вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

Проведення гімнастики для очей не виключає проведення фізхвилинки. Регулярне проведення вправ для очей і фізхвилинок ефективно знижує зорову і статичну напругу.

 


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  3. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  4. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  5. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  10. Алгебраїчні критерії стійкості
  11. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  12. Аналіз рівня економічної безпеки підприємства




Переглядів: 1176

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Співробітництво в рамках міжнародних організацій з питань інтелектуальної власності. | Виникнення та розвиток юридичної деонтології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.