Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Індекс відносної податкоспроможності

Фінансові нормативи бюджетної забезпеченості.

Бюджетний кодекс застосовує принципово новий підхід до визначення прогнозних видатків місцевих бюджетів. Фінансовий норматив бюджетної забезпеченосгі_визначається шляхом_ділення загального обсягу фінансових ресурсів,_що спрямовуються на реалізацію бюджетних програм, на кількість населення чи споживачів гарантованих послуг тощо. Основна ідея застосування єдиних фінансових нормативів бюджетної забезпеченості полягає в тому, що обсяг видаткових потреб має віддзеркалювати потребу в соціальних послугах і бути обмеженим рамками наявних ресурсів для задоволення цих потреб. Принцип розподілу, яким керуються при застосуванні нормативів, полягає в тому, що органи місцевого_самоврядування з більшими за середні потребами в соціальних послугах, повинні одержувати більший за середній обсяг ресурсів для задоволення цих потреб.

Нормативи, які відповідають цим вимогам і можуть застосовуватися на практиці, повинні відповідати певним критеріям:

1) потреби, що визначаються за нормативами, мають бути спільними для всіх органів місцевого самоврядування;

2) ці потреби мають бути такими, щоб можна було їх об'єктивно оцінити.

3) необхідно, щоб існував чіткий зв’язок між ними і відмінностями в рівні видатків.

4) необхідно, щоб вони не залежали від рішення місцевих органів влади. Це означає, що визначення місцевих видаткових потреб повинно бути поза контролем місцевої влади і визначатися потребою в соціальних послугах, а не тим, наскільки місцеві органи влади прагнуть задовольнити ці потреби.

Згідно із статтею 94 Бюджетного кодексу, фінансові нормативи встановлюються в межах наявних бюджетних ресурсів у розрахункуна мешканця абоспоживача соціальних послуг. Видаткові нормативи коригують з урахуванням відмінностей у вартості надання бюджетних послуг залежно від соціально-економічних, демографічних, кліматичних, екологічних та інших особливостей адміністративно-територіальних одиниць.

Індекс відносної податкоспроможності є коефіцієнтом, що визначає рівень податкоспроможності відповідного бюджету у порівнянні з аналогічним середнім показником по Україні у розрахунку на одну людину. Цей показник відображає рівень розвитку податкової бази та не створює в органів місцевого самоврядування негативних стимулів до нарощування податкових надходжень до місцевих бюджетів.

Індексподаткоспроможності бюджетів місцевого самоврядування визначається як відношення середньодушового кошика доходів, які враховуються при визначенні обсягу трансфертів бюджету, до аналогічного кошика в середньому по місцевих бюджетах України. Після того, як індекси відносної податкоспроможності визначено, їх не можна переглядати частіше ніж раз на три роки: це має стимулювати органи місцевого самоврядування до нарощування доходів.

Таким чином, запровадження індексу відносної податкоспроможності в розрахунку міжбюджетних трансфертів надає органам місцевого самоврядування низку переваг у формуванні доходної частини місцевих бюджетів, а саме:

- підвищується зацікавленість органів місцевого самоврядування в скороченні податкових недоїмок;

- підвищується зацікавленість органів місцевого самоврядування в більш ефективному використанні наявної податкової бази, зокрема у відмовленні від надання необґрунтованихподаткових пільг;

- підвищується зацікавленість органів місцевого самоврядування в скороченні тіньової економіки, в тому числі шляхом виявлення незареєстрованих платників податків;

- підвищується зацікавленість органів місцевого самоврядування у виявленні й реєстраціїтаких платників податків, що зареєструвалися на податковий облік на іншій території, але здійснюють економічну діяльність на території даного місцевого бюджету.

Таким чином, бюджетне забезпечення регіонів можливе за допомогою формування законодавчої бази, яка регулюватиме розподіл та надання міжбюджетних трансфертів; запровадження прямих розрахунків за міжбюджетними трансфертами; створення Фонду фінансової підтримки бюджетів з метою інвестиційного розвитку регіонів; планування бюджету на коротко-, середньо- і довгострокову перспективу.

 


Читайте також:

  1. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  2. Агрегатний індекс ціни
  3. Агрегатні індекси.
  4. Базисні і ланцюгові індекси.
  5. Біржові індекси
  6. Біржові індекси.
  7. Взаємозв'язок індексів.
  8. Взаємопов’язані (спряжені) агрегатні індекси
  9. Визначення, класифікація і правила побудови індексів
  10. Використання моделі Хікса – Хансена для оцінки відносної ефективності бюджетно-податкової і кредитно-грошової політики
  11. Відносна частота. Стійкість відносної частоти
  12. Гібридні системи, індексні схеми




Переглядів: 4165

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальний порядок розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів | Бюджетне регулювання: його суть та методи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.