МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття адміністративного права. Адміністративно-правові норми. Адміністративні правовідносини.План лекції. 1. Поняття адміністративного права. Адміністративно-правові норми. Адміністративні правовідносини 2. Державне управління. Суб’єкти адміністративного права 3. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи 4. Суть і види адміністративних стягнень 5. Порядок притягнення особи до адміністративної відповідальності 6. Органи, посадові особи, уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення
Адміністративне право є самостійною галуззю права України, з допомогою якого держава регулює однорідні суспільні відносини в сфері державного управління, розвиває і закріплює його демократичні основи. Адміністративне право – це сукупність правових норм, які регулюють відносини, пов’язані з організацією та функціонуванням органів державної виконавчої влади і місцевого самоврядування; відносини у сфері управління окремими галузями народного господарства, культури, медицини, освіти, науки тощо. Предметом адміністративного права є суспільні відносини, що виникають і розвиваються в зв’язку та з приводу реалізації функцій державного управління. Особливостями відносин, що складають предмет адміністративного права, є такі: · вони виникають у результаті державної владно-управлінської діяльності; · суб’єктом таких відносин є виконавчо-розпорядчий орган; · їх виникнення, зміна чи припинення є результатом свідомої, вольової, цілеспрямованої діяльності. Методи адміністративного права – це засоби, способи та прийоми, з допомогою яких здійснюється правовий вплив на предмет адміністративного права. Переважно це – зобов’язання, заборони та адміністративно-правовий примус. Отже метод регулювання адміністративного права – імперативний, передбачає нерівність сторін – учасників правовідносин; метод влади й підпорядкування. Первинними елементом адміністративного права є адміністративно-правові норми. Адміністративно-правові норми (АПН) регулюють правове положення органів управління, державних службовців, громадських організацій, закріплюють різноманітні форми, методи і види державного управління. АПН регулюють адміністративні правила, встановлюють їх зміст та регулюють застосування. Наприклад: Правила дорожнього руху, Правила користування громадським транспортом. Адміністративно-правові норми – це правила поведінки, що затверджені і санкціоновані державою, вони носять імперативний характер і є загальнообов’язковими. При недотриманні АПН держава застосовує методи державного примусу. Адміністративно-правовим нормам притаманні такі особливі ознаки: · закріплюють владні та внутрішньо організаційні відносини; · метод впливу на суспільні відносини є державно-владним (імперативним); · гарантування державного переконання та примусу при їх реалізації; · органічне об’єднання їх у межах галузі адміністративного права (законодавства) і неможливість існування окремо. За цільовим характером АПН поділяються на: · Загальні (норми, що закріплюють загальні положення і принципи державного управління). · Спеціальні (закріплюють права та обов’язки органів та посадових осіб). · Процесуальні (закріплюють порядок та процедуру здійснення прав та обов’язків суб’єктів: суддя розглядає адмінматеріали про дрібне хуліганство). За змістом АПН можна також класифікувати на: · Зобов’язальні (ті, які спонукають до певної поведінки). · Заборонні (забороняють певну поведінку). · Дозвільні (дозволяють певну поведінку суб’єкта). Адміністративні правовідносини – це реальні суспільні відносини, що складаються у сфері державного управління. Вони виникають в результаті реалізації адміністративно-правових норм і при наявності юридичних фактів – подій або вчинків (дій). Вчинки, як вольові юридичні факти, поділяються на правомірні та неправомірні (правопорушення або делікти). Основними ознаками адміністративним правовідносин є: · вони виникають на основі адміністративно-правових норм; · характеризуються наявністю сторін – суб’єктів адміністративного права; · за змістом включають в себе адміністративні права владного характеру і юридичні обов’язки; · є видом суспільних відносин державних органів, фізичних або юридичних осіб, організацій тощо; · здійснення суб’єктивних прав або додержання юридичних обов’язків у правовідносинах контролюється і забезпечується державою. Адміністративне законодавство – це система нормативних актів, що регулюють суспільні відносини у сфері державного управління. До системи адміністративного законодавства входять: · Конституція України. · Закони, що регулюють питання державного управління та кодекси. · Укази та розпорядження Президента України. · Постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України. · Міжнародні договори та угоди. · Акти центральних органів державної виконавчої влади України та АРК: міністерств, державних комітетів, Головних управлінь. · Акти місцевих державних адміністрацій. · Рішення рад та виконавчих органів місцевого самоврядування.
Читайте також:
|
||||||||
|