МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття моделіМоделювання систем Лекція 17 Моделювання - це метод пізнання, що полягає у створенні та дослідженні моделей. Формалізована модель і її аналіз є основою наукового підходу в природничих науках і науках про суспільство. Модель — це наближений опис реальності, що враховує суттєві, з нашого погляду, параметри об’єкта, характеризуючи його в контексті даного дослідження. Моделі можуть формулюватися на будь-яких мовах: людських (українській, англійській і т. п.), математичній, біологічній, алгоритмічній, графічній, програмування та ін. З точки зору дослідження формалізованих моделей, найбільш благодатні галузі знань — фізика і техніка, як найбільш математизовані. Можна сміливо стверджувати, що всі досягнення в цих галузях базуються на поєднанні та взаємному доповненні фізичного(реальний об’єкт) та математичного чи імітаційного моделювання. Цікаво, що дуже часто результати саме нефізичного моделювання становляться єдиним джерелом корисної інформації, нових знань чи гіпотез про природні явища. Структура атома, ядерні процеси, турбулентність, флатер, входження супутника в атмосферу ніколи не могли б бути вивчені лише засобами фізичного експерименту. Слід зазначити, що інколи навіть логічно прозорі моделі і прості рутинні процедури переробки інформації при дуже великих розмірностях об'єктів перетворюються на якісно нові інструменти досліджень, без яких принципово неможливо вирішити деякі технічні і наукові проблеми. Автор, за фахом конструктор ЕОМ, не раз брав участь у створенні складних функціональних схем електронних пристроїв. Коли їх складність сягала кількох десятків тисяч елементів, ще якось було можливим аналізувати їх безпомилкову роботу ручними (жах!) або напівавтоматизованими засобами. Але коли кількість елементів в одному кристалі становить приблизно 30 млн одиниць (як в процесорі Реntium IV), задача без комп’ютерного моделювання принципово не розв'язується. Ніяка модель не спроможна замінити сам об’єкт. Але при розв’язанні конкретної здачі, коли нас цікавить певні властивості вивчаємого об’єкта, модель може виявитись корисним, а іноді єдиним інструментом дослідження. Всі моделі можно розбити на два великих класи: моделі наочні (матеріальні) і моделі знакові(інформаційні). Наочні моделі відтворюють геометричні, фізичні та інш. властивості об’єктів в материальній формі. Моделі інформаційні відображують об’єкти і процеси у формі рисунків,схем,креслень, таблиц, формул, текстів і т.п. Абсолютно неважливо, які об’єкти вибираються в якості моделюючих. Важливо лише те , що з їх допомогою вдається відобразить найбільш суттєві риси вивчаємого об’єкта, явища або процеса (Рис.15.1).
.
Читайте також:
|
||||||||
|