Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Осередки навчання

Історія становлення системи управління освітою.

ЛІТЕРАТУРА

Тема: Педагогічний менеджмент як наука про управління

ЛЕКЦІЯ №1

навчальним закладом

ПЛАН

1. Історія становлення системи управління освітою.

  1. ФАКТОРИ, ЩО ЗУМОВЛЮЮТЬ РОЗВИТОК УПРАВЛІННЯ В ОСВІТІ.
  2. Сутність та специфіка менеджменту в освіті
  3. Співвідношення понять “управління”, “керівництво”, “менеджмент”, “школознавство”, “менеджер навчально-виховного процесу”.
  4. Закономірності управління. Структурно-функціональні компоненти.
  5. Принципи менеджменту в установах освіти.

1. Григораш В.В., Касьянова О.М., Мармаза О.І. Управління навчальним закладом. В 2-х частинах. – Харків.: Ранок Веста, 2003. – 160 с.

2. Довідник управлінця // Управління освітою, 15-16 серпня 2005 р. – 127 с.

3. Єльникова Г. Управлінська компетентність. – К.: Редакція загальнопедагогічної газети, 2005. – 128 с.

4. Мармаза О.І. Проектний підхід до управління навчальними закладами. – Харків.: Основа, 2003. – 80 с.

5. Освітній менеджмент: Навчальний посібник / За ред. Л.Даниленко, Л.Карамушки. – К.: Шкільний світ, 2003. – 400 с.

Щоб повнішою і глибшою була характеристика управління освітою, спробує­мо простежити його розвиток, зосередити увагу на наріжних моментах станов­лення.

Загальна освіта завжди мала на меті навчання грамоті та відтворення накопи­ченого людством позитивного досвіду в підростаючому поколінні. Управління завжди було націлене на організацію пізнавальної діяльності дитини. Спочатку цей процес мав стихійний характер, а з моменту відкриття перших шкіл у другій половині X ст. за часів Київської Русі почав набувати рис організованості, упоря­дкованості.

3 появою християнства і введенням державної релігії осередками навчаннястають церковні храми, які давали первісну освіту і займалися підготовкою слу­жбовців для церкви та держави. Поступово спостерігається розвиток освітніх шкіл, які утримувалися за рахунок братства, громади і передбачали навчання дітей усіх православних. Відтак у XIV—XV ст. у кожному селі і місті, де була церква, була і школа.

Згідно з народною дидактикою, професія вчителя посідає в суспільстві особли­ве місце і є матір'ю всіх інших професій (М. Г. Стельмахович).

Пророк Наум – покровитель шкільництва

Педагогові людство доручає найдорожче — дітей, своє майбутнє. Про культ школи й освіти серед українців свідчить давнє традиційне поклоніння батьківі дітей святому пророкові Науму — покровителю шкільництва. Свято Наума при-припадає на 1 грудня (14 грудня). У цей день колись в Україні відкривали новий навчальний рік.

• «Пророк Наум поведе на ум»;

• «Казав Наум — бери на ум»;

• «Прийшов Наум — берися за ум».

Свято відзначалося в родині урочисто, як день народження дитини. Батько вставав рано, до сходу сонця, будив свого сина або дочку, звертаючись зі словами: «Сьогодні Наума: хай тобі наука на ум піде! Наум був чоловік мудрий. Дай боже, щоб ти в мене не дурний на світі ріс». Потім батько йшов до церкви і ставив свічку перед образом пророка Наума, промовляючи: «Святому на пошану, а моє­му синові на розум».

У статуті Львівської братської школи визначались обов'язки вчителя, серед яких: «вчити і любити дітей всіх однаково, як синів багатих, так і сиріт убогих, і тих, хто ходить по вулицях, просячи шматок хліба. Вчити їх скільки хто по силах навчиться».


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. Адаптації та навчання
  3. Активний метод навчання
  4. Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів
  5. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  6. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  7. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  8. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  9. Бінарні методи навчання.
  10. В чому ж полягає зв'язок методики навчання ІМ з психологією?
  11. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії
  12. Взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку психіки




Переглядів: 595

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНЦЕПТУАЛЬНІ АСПЕКТИ ДИСЦИПЛІНИ | Соціально-головний рушій розвитку управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.