МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Осередки навчанняІсторія становлення системи управління освітою. ЛІТЕРАТУРА Тема: Педагогічний менеджмент як наука про управління ЛЕКЦІЯ №1 навчальним закладом ПЛАН 1. Історія становлення системи управління освітою.
1. Григораш В.В., Касьянова О.М., Мармаза О.І. Управління навчальним закладом. В 2-х частинах. – Харків.: Ранок Веста, 2003. – 160 с. 2. Довідник управлінця // Управління освітою, 15-16 серпня 2005 р. – 127 с. 3. Єльникова Г. Управлінська компетентність. – К.: Редакція загальнопедагогічної газети, 2005. – 128 с. 4. Мармаза О.І. Проектний підхід до управління навчальними закладами. – Харків.: Основа, 2003. – 80 с. 5. Освітній менеджмент: Навчальний посібник / За ред. Л.Даниленко, Л.Карамушки. – К.: Шкільний світ, 2003. – 400 с. Щоб повнішою і глибшою була характеристика управління освітою, спробуємо простежити його розвиток, зосередити увагу на наріжних моментах становлення. Загальна освіта завжди мала на меті навчання грамоті та відтворення накопиченого людством позитивного досвіду в підростаючому поколінні. Управління завжди було націлене на організацію пізнавальної діяльності дитини. Спочатку цей процес мав стихійний характер, а з моменту відкриття перших шкіл у другій половині X ст. за часів Київської Русі почав набувати рис організованості, упорядкованості. 3 появою християнства і введенням державної релігії осередками навчаннястають церковні храми, які давали первісну освіту і займалися підготовкою службовців для церкви та держави. Поступово спостерігається розвиток освітніх шкіл, які утримувалися за рахунок братства, громади і передбачали навчання дітей усіх православних. Відтак у XIV—XV ст. у кожному селі і місті, де була церква, була і школа. Згідно з народною дидактикою, професія вчителя посідає в суспільстві особливе місце і є матір'ю всіх інших професій (М. Г. Стельмахович). Пророк Наум – покровитель шкільництва Педагогові людство доручає найдорожче — дітей, своє майбутнє. Про культ школи й освіти серед українців свідчить давнє традиційне поклоніння батьківі дітей святому пророкові Науму — покровителю шкільництва. Свято Наума при-припадає на 1 грудня (14 грудня). У цей день колись в Україні відкривали новий навчальний рік. • «Пророк Наум поведе на ум»; • «Казав Наум — бери на ум»; • «Прийшов Наум — берися за ум». Свято відзначалося в родині урочисто, як день народження дитини. Батько вставав рано, до сходу сонця, будив свого сина або дочку, звертаючись зі словами: «Сьогодні Наума: хай тобі наука на ум піде! Наум був чоловік мудрий. Дай боже, щоб ти в мене не дурний на світі ріс». Потім батько йшов до церкви і ставив свічку перед образом пророка Наума, промовляючи: «Святому на пошану, а моєму синові на розум». У статуті Львівської братської школи визначались обов'язки вчителя, серед яких: «вчити і любити дітей всіх однаково, як синів багатих, так і сиріт убогих, і тих, хто ходить по вулицях, просячи шматок хліба. Вчити їх скільки хто по силах навчиться». Читайте також:
|
||||||||
|