Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розквіт соціально-психологічної прози XIX ст.

Романтизм та критичний реалізм в «добу розуму». Основні риси критичного реалізму.

Мабуть, в житті суспільства література ще ніколи не відігравала таку важливу роль, як в ці часи. Після французької революції в умовах зрілого розвитку буржуазного суспільства нещадним критиком «доби розуму» став спочатку романтизм, а потім критичний реалізм.

Давайте проведемо межу між романтизмом і реалізмом.

 

Наприкінці ХVШ – в першій половині ХІХ ст.романтизм тільки відтворював конфлікт добра і зла, і романтичні герої робили спроби знайти щастя. Критичний реалізм, що як метод склався30-40 рр. ХІХ ст., досліджував закони, за якими живе суспільство та «хворобливу» залежність людини від суспільства. !Критичний реалізм створює типові характери за типових обставин.

Основні риси критичного реалізму:

· людина розглядається як продукт історії, соціуму (гіпертрофія цього принципу спричинила появу натуралізму, провісником якого став Е. Золя. Натуралізм визначає життя людини не соціальними чинниками, а фізіологічними спадковість, статевий потяг тощо);

· цікавість до подробиць повсякденного життя (замальовки побуту, інтер’єру, вулиць, темних дворів, ринків, будинків розпусти, життя злодіїв, повій, п'яниць тощо);

· створення типових героїв тобто з адекватною соціальною поведінкою (аристократ, п’яниця, лихвар тощо);

· заглиблення в психічний світ людини та пояснення внутрішнього душевного руху (внутрішні монологи);

· віра в те, що література може вплинути на життя, змінити його на краще.

 

Реалісти доводили, що існуючий соціальний устрій суперечить ідеалам дійсного гуманізму. В своїх творах вони стверджували духовні принципи та вічні цінності.

Так, новий капіталістичний устрій ще тільки зароджувався, а у французькій літературі Жул’єн Сорель Фредеріка Стендаля та лихвар Гобсек Оноре де Бальзака вже дали йому нищівну, випереджувальну оцінку.

Російський письменник Ф.М.Достоєвський довів фальшивість ідеї «надлюдини», носієм якої став літературний герой Родіон Раскольніков.

Л.М.Толстой стверджував, що тільки через постійні пошуки себе, через взлети, падіння, страждання відбувається становлення людських душ.

Висновок. Провідним мотивом реалістів є викриття соціальних проблем буржуазного суспільства. Письменники досягли успіхів у змалюванні характерів, поглибленні психологізму шляхом урізноманітнення зображальних засобів відкриття внутрішнього світу людини.

Критичний реалізм приніс з собою поширення особливого різновиду прози – соціально-психологічної, такої, що художньо осмислює, досліджує існування людини в суспільстві, у взаємодії з іншими індивідами та соціальними класами, через аналіз її емоцій, поводження, через уважний розгляд її душі.

Провідними жанрами соціально-психологічної прози стали:

· оповідання;

· повість;

· новела;

· роман.

 

Укладання термінологічного словника.

Новела – невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом.

Оповідання – невеликий прозовий епічний твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу.

Повість – епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Роман – твір великої епічної форми, що охоплює широке коло приватного та суспільного життя, змальовує розвиток багаточисленних людських характерів у їх взаємовідносинах. Звідси великий об’єм твору, складність композиційної структури, багатоплановість розвитку подій, різноманітність зображувальних засобів.


Читайте також:

  1. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
  2. НАЦІОНАЛЬНА СИСТЕМА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
  3. Організаційний розвиток як поєднання організаційно-структурної та соціально-психологічної складових, що забезпечують ефективність стратегічних змін
  4. Організація як соціотехнічна система. Структура соціально-психологічної підсистеми організації
  5. Просвітництво в Західній Європі було тісно пов’язане з Відродженням – добою, коли відбулася переоцінка цінностей, розквітло вільне мислення.
  6. Розвиток соціальної та соціально-психологічної прози, нові теми й мотиви в прозі, ідеологічні тенденції в поезії й прозі 1 страница
  7. Розвиток соціальної та соціально-психологічної прози, нові теми й мотиви в прозі, ідеологічні тенденції в поезії й прозі 2 страница
  8. Розвиток соціальної та соціально-психологічної прози, нові теми й мотиви в прозі, ідеологічні тенденції в поезії й прозі 7 страница
  9. Розквіт Київської Русі. Політичний лад
  10. Специфіка соціально-психологічної проблематики особистості
  11. Умови забезпечення соціально-психологічної сумісності працівників




Переглядів: 5055

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Найстрашніший злочин минулого. Протиріччя XІX ст. | Контрольні запитання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.