МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
НАЦІОНАЛЬНА СИСТЕМА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИТема 1.1. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА СТРУКТУРА ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. Література: 1. Дуткевич Т.В., Савицька О.В. Практична психологія: Вступ у спеціальність. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 256 с. 2. Збірник нормативно-правових документів психологічної служби та ПМПК системи освіти України. 2005-2006 навчальний рік / Упоряд. Панок В.Г., Цушко І.І., Обухівська А.Г. – К.: Ніка-Центр, 2006. – 224с. 3. Коротка інформація щодо діяльності системи центрів соціальних служб для молоді // Практична психологія і соціальна робота - 1999. - № 7.- С. 43-46. 4. Косарова Л.В. / Роль служби психологічної підтримки в гуманізації освіти (з досвіду роботи практичного психолога ВНТУ) 5. Наказ МОН № 127 від 03.05.99 «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України» з доповненнями (відповідно до Наказу МОН від 07.06.2001 р. № 439) 6. Науково-методичні засади діяльності психологічної служби: Навчально-методичний посібник: В 2 т. / За ред. В.Г. Панка, І.І. Цушка. – К.: Ніка-Центр, 2005 7. Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін.: Підручник. – К.: Либідь, 2006. 8. Психологічна служба /Укладачі Романовська Д.Д., Собкова С.І. – Чернівці: Технодрук, 2008. – С.136-159 9. Права дитини: Від витоків до сьогодення: Збірник текстів методичних та інформаційних матеріалів. - К.: Либідь, 2002. - 280 с. 10. Рабочая книга школьного психолога / Под редакцией И.В. Дубровиной. – М.: Просвещение, 1991. 11. Романова Н.Ф. Психологічні служби системи освіти в Україні: перспектива та особливості розвитку // «Соціальна робота в Україні: теорія і практика», № 3, 2008. - С. 94-102 (Структура психологічної служби в системі освіти) Психологічна служба в системі освіти складається з трьох основних ланок:а) загальноукраїнський науково-методичний центр практичної психології;б) регіональні центри (лабораторії) практичної психології;в) практичні психологи, які працюють у закладах і установах освіти.Науково-методичний центр Національної соціально-психологічної служби.Рада з практичної психологіїДо якої входять представники наукових, навчальних, практичних психологічних і соціологічних структур, Товариства психологів, практикуючі спеціалісти.Головний психолог області є головною посадовою особою НСПС в області.Обласний Центр НСПС можуть складати: курси підвищення кваліфікації або перекваліфікації психологів, соціальних працівників, дослідні лабораторії та центри, консультативні кабінети, методичні групи, практикуючі психологи закладів обласного підпорядкування. Основні функції Центру: атестація спеціалістів, розробка і впровадження нових методик і методів, здійснення практичної роботи, надання консультативно-методичної допомоги. Головний психолог району (міста) є головною посадовою особою НСПС в районі (місті).До районного Центру НСПС можуть входити: психологи, соціальні працівники, що працюють у державних закладах і установах, консультативні кабінети, центри профорієнтації, "Телефон довіри", сімейна консультативна служба, група аналізу інформації та ін. Головна задача Центру — надання практичної допомоги населенню. Загальноукраїнський науково-методичний центр практичної психології діє на базі Науково-дослідного інституту психології АПН України, Інституту системних досліджень Міністерства освіти України. До його повноважень належать: · організаційні, координуючі та контролюючі функції в галузі практичної психології;· визначення перспектив та напрямів розвитку служби;· науково-методичне забезпечення діяльності практичних психологів, вимог до її змісту;· організація експертизи психологічних методів, методик, новацій, підручників;· вивчення потреб і комплектування кадрів для підвищення кваліфікації працівників служби;· акредитація психологічних навчальних закладів;· атестація спеціалістів вищої категорії практичноїпсихології та соціальної роботи;· впровадження в практику досягнень психологічної науки та передового досвіду;· забезпечення виготовлення та тиражування інструментарію для практичних психологів.Центр має право видавати або анулювати ліцензії на індивідуальну трудову діяльність в галузі практичної психології, перевіряти діяльність приватних фірм, що займаються практичною психологією, і ставити питання про її припинення, якщо вона завдає шкоди психічному здоров'ю населення, його духовному розвиткові. Роботу Загальноукраїнського науково-методичного центру організовує головний психолог Міністерства освіти України, до компетенції якого входять питання перспектив і розвитку мережі психологічної служби, вимоги до змісту її діяльності, організація підготовки кадрів практичних психологів, виготовлення й впровадження інструментарію для їх діяльності, впровадження у практику досягнень психологічної науки та передового досвіду.Регіональні центри практичної психології створюються при управлінні освіти Ради Міністрів Республіки Крим, обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій. Основним завданням цих центрів є організація та координація роботи практичних психологів у закладах і установах освіти області та методичне забезпечення їх роботи, підвищення професійного рівня, здійснення атестації та перепідготовки працівників психологічної служби; визначення потреб та формування державного замовлення фахівців психології.З метою чіткої координації дій практичних психологів, більш повного задоволення потреб навчально-виховних закладів у послугах психологічної служби центри практичної психології можуть створюватися при відділах (управліннях) освіти районних державних адміністрацій, виконкомів міських рад народних депутатів. Такі центри можуть об'єднувати консультативні кабінети, телефони довіри, науково-методичні групи, групи інформаційного забезпечення, лабораторії профорієнтації, кабінети корекції кризових станів, психолого-медико-педагогічні консультації та інші різновиди форм діяльності, а також психологів загальноосвітніх навчально-виховних закладів під керівництвом головного психолога відповідного центру.Практичний психолог є головною ланкою психологічної служби. Практичний психолог:- бере участь в організації освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку дітей, молоді, їхнього повноцінного психічного здоров'я;- проводить психолого-педагогічну діагностику готовності до навчання в період переходу з однієї вікової групи до іншої, допомагає у виборі освітньої установи згідно з рівнем психічного розвитку;- планує та розробляє розвиваючі, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, статевих, вікових особливостей дітей;- сприяє пошуку, добору, розвитку обдарованих дітей, свідомому вибору дітьми, молоддю професії з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей;- готує вихованців, учнів до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між уісма народами, етнічними, національними, релігійними групами;- здійснює первинну профілактику алкоголізму і наркоманії, інших шкідливих звичок серед підлітків;- проводить психологічну експертизу і психолого-педагогічну корекцію асоціальної поведінки;- формує психологічну культуру вихованців, учнів, педагогів, батьків;- консультує працівників освітніх установ з питань психології, практичного використання її в організації навчально-виховного процесу.Читайте також:
|
||||||||
|