Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Шляхи формування сучасного оратора.

Сучасні вчені, які займаються проблемами риторики, вважають, що основна мета цієї науки – формування творчої риторичної особистості, яка ефективно володіє усною переконуючою комунікацією в ім’я істини і добра. Сучасне ораторське мистецтво ділової людини передбачає оволодіння “чотирма К”:

– культурою мислення (самостійність, самокритичність, глибина, гнучкість, оперативність, відкритість);

– культурою мовлення (правильність, виразність, ясність, точність, стислість, доцільність);

– культурою поведінки (ввічливість, тактовність, коректність, розкутість);

– культурою спілкування (повага до співрозмовника через вивчення його інтересів, управління поведінкою слухачів, згуртування однодумців, відповідальність за мовленнєвий вчинок).

Ще в античні часи ритори висловлювали таке бачення властивостей промовця: “Обов’язок оратора – говорити правду” (Платон), “Оратор повинен стояти, як озброєний воїн у лаві, розв’язувати справи великої важливості і завжди прагнути перемоги” (Квінтіліан), “Найбільша цінність оратора – не лише сказати те, що потрібно, але і не сказати того, чого не треба” (Цицерон), “Найкращий оратор є той, хто своїм словом і повчає слухачів, і дає насолоду, і справляє на них сильне враження” (Цицерон).

Поєднуючи вимоги класичної риторики і неориторики до особи оратора, можна визначити як необхідні такі його якості:

1. Компетентність – максимум знань про предмет промови. Рекомендація Д. Карнегі: “Говоріть так упевнено, ніби вони винні вам гроші і зібралися тут разом, щоб просити вас відкласти термін сплати”, має сенс, якщо нею користується людина зі значним багажем знань.

2. Лінгвістичні знання: розуміння природи мовної норми, її варіантності, багатство словникового запасу, широка орієнтація у мовному матеріалі, вміння переходити з одного стилю спілкування на інший, уміння увібрати в себе мову часу і пропустити її через власну свідомість, індивідуально відшліфувати і відкоректувати, уміння говорити емоційно, щиро, виразно.

3. Володіння хорошою дикцією: правильно поставлене дихання, правильна артикуляція звуків, володіння різними типами інтонації, уміння змінювати темп мовлення, користуватися семантичними можливостями мовчання (пауз).

4. Ритор – носій високих моральних цінностей, це особистість, здатна до прямого, відкритого вираження своєї позиції. Нова ментальність вимагає від оратора відмови від позиції безіменності і безликості, основаної на заідеологізованому мисленні.

5. Організовуючи свої стосунки з аудиторією, ритор мусить дотримуватися принципів співробітництва. Будь інформативним, говори правду, не відходь від теми, говори ясно, чітко, стисло, послідовно, виявляй коректність у мовленні – так визначає радіус дії цих принципів Д. Карнегі. Ритор повинен спілкуватися з аудиторією на засадах принциповості й безконфліктності. Такт, делікатність, доброзичливість, інтелектуальна терпимість, самовладання виявляються в умінні організувати дискусію, контактувати з аудиторією.

Із усіх якостей особистості ритора Л.М. Синельникова називає провідною інтелігентність як основну прикмету духовності. Ознаками її вона вважає прилученість до світової культури, інтернаціональність, соціальну активність і певною мірою жертовність.

 

Питання для самоконтролю:

1.Чому риторика є гуманітарною дисципліною? Чому відбулося повернення риторики до вузів, політичного, громадського життя?
2.Коли і де зароджується риторика? Хто є найвидатнішими ораторами всіх часів і народів?

3.Розкрийте роль і значення Києво-Могилянської академії в розвитку риторики на українських землях.

4.У чому полягає специфіка неориторики?

5.Розкрийте шляхи формування сучасного оратора.

 

 


Читайте також:

  1. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  4. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  5. Алгоритм формування статутного фонду банку
  6. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  7. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  8. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  9. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  10. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  11. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  12. Аналіз причин аварійності та шляхи її зниження




Переглядів: 2239

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасний стан розвитку риторики | Галицько-Волинське князівство.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.048 сек.