Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Напрями розвитку асортименту шкільних, письмових та канцелярських товарів

План лекції

 

1.Сучасний ринок шкільних, письмових та канцелярських твоарів.

2.Асортимент шкільних товарів.

 

Література:

1.Л.Г.Войнаш, Л.І.Байдакова і ін. Товарознавство непродовольчих товарів.ч.1./Підручник.-К.:НМЦ «Укоопосвіта»,2004.-с.294-319

2.В.І.Михайлов, Т.Г.Глушкова та ін. Непродовольчі товари./Підручник.-К.:Книга,2005.-с.396-414

3. ДСТУ 3179-95

 

Шкільно-письмові, канцелярські та офісні товари включають широку групу непродовольчих товарів, які в більшості випадків мають невеликі розміри, але постійно необхідні вдома, в школі та офісі для писання, креслення, малювання, навчання, для виконан­ня математичних розрахунків, діловодства, художніх та інших видів робіт. Ця група товарів являє собою вироби різної складності - від простого олівця до програмованих калькуляторів, електронних книжок та офісної техніки (принтерів, факсів, копірів). З кожним роком в Україні збільшується виробництво цих товарів, розши­рюється асортимент, з'являються нові товари з поліпшеними спо­живними властивостями.

Структура споживних властивостей є основою формування переліку показників якості, адже номенклатура показників якості товарів повинна відповідати номенклатурі його споживних влас­тивостей. Це повною мірою стосується і шкільно-письмових, кан­целярських та офісних товарів. Споживні властивості цих товарів поділяються на функціональні, ергономічні, естетичні властивості, а також надійність, безпечність використання та соціальне при­значення.

Соціальне призначення шкільно-письмових, канцелярських і офісних товарів — це доцільність та необхідність їх виробництва, збуту та споживання. Для цієї групи товарів соціальне призначен­ня має велике значення. На ринку України канцелярські, шкільно-письмові та офісні товари традиційно поділяють на два комплекси - товари для школярів і студентів та товари для офісу, вважаючи, що співвідношення цих товарних груп в середньому 60:40 (у гро­шовому вираженні) на користь товарів для офісу. Вважається, що ринок канцтоварів - це індикатор ділової активності в країні.

За результатами аналізу об'ємів реалізації, результатами мар­кетингових досліджень, вивчення попиту формуються висновки про необхідність вдосконалення та розробку нових товарів. Так, свого часу мікрокалькулятори замінили такі товари, як арифмометри, логарифмічні лінійки, конторські рахівниці. Приладдя для писан­ня нині налічують фломастери і маркувальні олівці оригінальних конструкцій, автоматичні ручки зі змінними балонами та інші ви­роби цієї групи. З'явилися нові види приладдя для діловодства, дрібноофісної техніки та сучасні види технічних засобів для друкування і передавання текстів на відстань.

Функціональні властивостівизначають відповідність кож­ного товару його цільовому призначенню. Так, олівці за призна­ченням можуть бути шкільними, канцелярськими, для креслення ти малювання. Мікрокалькулятори за призначенням поділяють на прості, інженерні та програмовані. Так, показниками функціональних властивостей ручок є дов­жина та товщина безперервної лінії письма, витрати чорнил на 100 м, якість лінії, тобто її суцільність, однорідність та стійкість кольору. Для степлерів та дироколів - це кількість аркушів, що вони мають пробити, для гострилок - якість заточування олівців, для гумок - якість видалення та виправлення написів, для папок із затискачем - міцність кріплення паперу тощо.

Ергономічні властивості - це властивості шкільно-письмо­вих, канцелярських та офісних товарів забезпечувати зручність у процесі використання. Кожна нова модель за своєю конструкцією, формою, масою повинна бути зручнішою і комфортнішою. Так, для підвищення ергономічності ручок було впроваджено гріпи - гу­мові або каучукові втулки на рівні пальців. У степлерах та диропробивачах для зручності застосовують гумові деталі.

Показниками якості є зручність користування, відповідність конструкції антропометричним, фізіологічним та психофізіологі­чним можливостям людини. Так, показниками антропометричних властивостей є розміри робочих частин деталей офісної техніки та шкільно-письмових товарів. Діаметр і форма ручок, олівців, фло­мастерів, розміри клавіш калькуляторів повинні відповідати ант­ропометричним характеристикам руки людини і забезпечувати зручність. Основними психофізіологічними вимогами до офісної техніки є відповідність можливостям людини сприймати візуальну інформацію. Шум при роботі деяких технічних засобів може впли­вати на психологічний і фізіологічний стан людини.

Естетичні властивості характеризують художнє оформлен­ня та зовнішній вигляд виробів. Вони визначаються інформацій­ною виразністю, цілісністю композиції, раціональністю форми та досконалістю виробничого виконання.

Канцелярські, шкільно-письмові та офісні товари бувають най­різноманітнішої форми, силуету, фактури поверхні, кольору, харак­тер оздоблення. Товари для школярів традиційно мають різно­манітні форми, виразні кольори і відтінки, для їх оздоблення використовується практично усі кольори, натомість товари для офісу класичної форми, переважають моделі темних кольорів.

Надійність користування - це властивості товарів, які обу­мовлюють здатність зберігати основні параметри в межах, які відпо­відають визначеним умовам споживання. Надійність постійно змінюється внаслідок процесів, які відбуваються при зберіганні, спожинанні та експлуатації. Основними показниками надійності є термін служби і ресурс (гранична можливість експлуатації).

Безпечність та нешкідливість - властивості, що забезпечу­ють нешкідливість та безпечність при користуванні шкільно-пись­мовими, канцелярськими та офісними товарами. Показниками якості є електрична міцність ізоляції виробів, ефективність дії за­хисних пристроїв та інші.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  8. VII. За видами товарів і послуг
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. Автомати для продажу штучних товарів
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 1963

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 28. Шкільні і письмові товари | Асортимент шкільних товарів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.