Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сучасний ринок товарів для малювання

Фарби для малювання. Фарби - це пігменти, затерті на якійсь в'яжучій плівкотвірній речовині.

Пігментами є високодисперсні мінеральні й органічні речовини. Вони не розчиняються у воді та в органічних розчинниках, мають ви­значений колір. Якість фарб дуже залежить від природи пігменту і властивостей в'яжучих речовин.

Залежно від хімічного складу пігменти поділяють на мінеральні й органічні. Мінеральні пігменти поділяють на природні та штучні. Природні мінеральні пігменти одержують внаслідок переробки при­родних матеріалів. Штучні мінеральні пігменти являють собою окси­ди і солі кольорових металів, що отримують хімічним способом. Вони характеризуються високою світлостійкістю, стійкістю до дії атмос­ферних опадів. До штучних мінеральних пігментів відносять: порош­ки алюмінію і міді, цинкові білила, кіновар і ультрамарин.

Органічні пігменти одержують методом органічного синтезу і використовують для виробництва різних фарб. Вони характеризу­ються сильною фарбувальною здатністю і чистотою кольору.

В'яжучими плівкотвірними речовинами є різні рослинні олії та клейові емульсії. Фарби, одержані на основі перелічених пігментів, мають ті самі назви, що й пігменти.

Розрізняють такі види фарб художнього призначення: масляні, акварельні, гуашеві, темпера.

Масляні фарби використовують для живописних робіт по дере­ву, полотну або картону. Ці фарби мають підвищену світлостійкість. Вона позначається на етикетках зірочками: світлостійкі - двома, се-редньостійкі - однією. Масляні фарби виготовляють переважно на основі мінеральних пігментів. В'яжучими речовинами в масляних фа­рбах є лляне масло, попередньо очищене і вибілене. Для надання масі пастоподібного стану до складу фарби вводять воскові розчини. Виго­товляють масляні фарби різних кольорів у вигляді тонкої розтертої пастоподібної суміші.

Масляні фарби фасують у свинцеві туби. На наклеєних ети­кетках маркують їх назви і світлостійкість. Для відповідальних худож­ніх робіт використовують тільки світлостійкі фарби. Особливістю цих фарб є їх повільне висихання. Сушіння від пилу здійснюється в інтер­валі 1-10 діб у кімнатних умовах. У торговельну мережу масляні фар­би надходять поштучно або наборами з 3, 7, 10, 12, 14 кольорів.

Акварельні фарби - клеєві фарби, розведені водою. Призна­чаються для живопису і малювання. Головною відмітною ознакою акварельних фарб від гуаші і темпери є їх прозорість після розчинення у воді. Виготовляють з високодисперсних пігментів та з розчинів рос­линних клеїв (Гуміарабіку, камеді, декстрину). З метою запобігання загниванню до складу цих фарб додають антисептики - фенол або са­ліцилову кислоту.

Асортимент акварельних фарб включає декілька їх видів: пасто­подібні художні тонкотерті й пастоподібні учнівські; напівсухі (медо-ні), що використовують для ескізних робіт; сухі фарби у вигляді пли­ток або таблеток, наклеюються на картонну палітру або розфа­совуються в невеличкі відкриті пластмасові ємності.

Для виготовлення художніх акварельних фарб застосовують на­туральні й штучні пігменти, які мають високу світлостійкість і різ­номанітність кольорів.

Акварельні учнівські фарби випускають у тубах і застосовують для дитячого малювання. За показниками світлостійкості й прозорості вони поступаються тонкотертим фарбам. Для їх виробництва до­пускається використання штучних пігментів з домішками різних на­повнювачів. Випускають акварельні фарби наборами з 7, 10, 12 або 14 кольорів.

Сухі акварельні фарби призначаються для дитячого і шкільного малювання. їх випускають у таблетках діаметром 23 мм і висотою 5 мм в наборах з 6, 8, 10 і 12 кольорів. Сухі фарби наклеюють на кар­тонну палітру або вкладають у картонні коробки.

Акварельні напівсухі фарби являють собою пастоподібні сумі­ші пігментів, пігментних фарбників або лаків з наповнювачами і в'яжучими речовинами. Завдяки властивостям в'яжучих речовин ці фарби здатні довго зберігати напівсуху консистенцію. В'яжучими ре­човинами в них є водні розчини гуміарабіку або декстрину з дода­ванням меду, патоки або гліцерину. Гліцерин запобігає затвердінню пастоподібних фарб, а мед і патока сприяють тривалому зберіганню фарб у напівсухому стані. Тому ці фарби й називають медовими. Асо­ртимент медових фарб включає напівсухі тонкотерті й напівсухі зви­чайні. Вони комплектуються наборами з 12, 16 або 20 кольорів у ме­талевих або порцелянових ванночках прямокутної форми. Ванночки вкладають у металеву, вкриту лаком коробку, куди кладуть і м'який пензлик з хутра білочки.

Гуаш - непрозорі водорозчинні фарби, які являють собою тонкорозтерті пастоподібні суміші пігментів із водорозчинними плівкотвірними речовинами. Вони призначені для живопису на папері або клейовому полотні, фанері або інших матеріалах. Фарби мають хоро­шу покривність. Гуаш за призначенням буває плакатна і художня. Плакатну гуаш застосовують для оформлення плакатів, гасел. Худож­ню гуаш виготовляють на основі більш світлостійких пігментів. Випу­скають гуаш різних кольорів. Фасують у банки по 50, 100, 200 і 500 г. Набори фарб містять 12 кольорів у скляних флаконах по 40 см3.

Темперні фарби (темпера) - водорозчинні фарби, які після ви­сихання не розчиняються ні у воді, ні в олії. Використовують їх для декоративних робіт на полотні, картоні або інших попередньо заґрун­тованих матеріалах.

В'яжучими речовинами для них є емульсії різного складу: при­родні й штучні. Для виробництва природної емульсії використовують жовток яєць, а штучної - рослинні клеї, олії і лаки, які висихають. Ці фарби мають добру покривність. Картини, написані темперою, утво­рюють матову поверхню (подібну до гуаші). Після висихання вони можуть бути вкриті лаками. Тоді картина нагадує масляний живопис.

Темперні фарби є нібито перехідними між акварельними і гуашевими. Для підвищення покривної здатності до складу цих фарб уводять білило і каолін. Розфасовують темперу у свинцеві туби або в скляні банки ємністю 75-200 г.

Пасти рельєфніявляють собою суміш мінеральних і орга­нічних пігментів із в'яжучими речовинами. Вони призначені для ху­дожнього розпису тканин.

Крім перелічених, у товарознавстві відомі фарби, що засто­совують сухими. Сухі фарби - це пастель, соус, сангіна, вугілля для малювання, пігменти.

Пастель- суха фарба у вигляді стрижня олівця м'якої, серед­ньої твердості й тверді. Кожен стрижень обгортається целофаном або папером. Виготовляють їх перетиранням пігментів з каоліном, біли­лом на основі гуміарабіку. Кольори різні.

Соус це сухі фарби чорного і коричневого кольорів. Виго­товляють із сумішей пігментів, каоліну і сажі. Випускають у вигляді стрижня без оболонки.

Сангіна - м'яка суха червона фарба у вигляді олівця, сфор­мованого із природної або штучної речовини сангіни.

Вугілля для малюваннявиготовляють шляхом змішування сажі, вугілля з деревини, ультрамарину і глини або внаслідок спалювання деревини берези, лубу або гілок верби. Для одержання необхідної мі­цності і твердості стрижні прожарюють.

Пігменти- це порошки різноманітних кольорів. Не розчинні у воді, рослинних оліях і в органічних розчинниках. їх асортимент включає: природні (земляні), забарвлені з'єднання заліза і марганцю, а також штучні мінерали. Штучні мінерали менш стійкі, але мають яс­ніші кольори.

Пензлі. їх використовують для нанесення ґрунту і рівномірного його розподілу на полотні, картоні або інших матеріалах. Пензель складається із дерев'яної ручки, металевої або пластмасової капсули і жмутика волоса.

Ручки виготовляють з деревини осики, липи або вільхи і вкри­вають спиртовим лаком. Капсулу виготовляють з поліетилену або із білої жерсті. Волос знежирюють у бензині, очищають і загартовують при температурі 140-180°С або кип'ятінням у розчині галунів. При цьому волос набуває пружних властивостей. Висушений та розсорто­ваний волос підбирають за кольорами в жмутики. Потім один кінець жмутика змочують лаком, вставляють у капсулу і міцно запресовують. Залежно від використаного волокна і форми жмутика роз­різняють такі пензлі для малювання: художні, шкільні, підвідні і флейці.

Художні пензлі розрізняють залежно від виду волоса, який ви­користовують для виробництва: це волос з хребта, загривка або бічної щетини. Форма пензля буває кругла або плоска. Для великих пензлів використовують волос із хребта і загривка. Крім того, використовують волос ведмедів, борсуків, колонка і білки. Пензлі служать для роботи масляними й акварельними фарбами. Виготовляють пензлі таких но­мерів: круглі - з № 1 по 24, плоскі (тільки парних) - з № 2 по 24.

Шкільні пензлі призначено для виконання шкільних робіт аква­рельними фарбами. Залежно від розміру жмутика волоса пензлі поді­ляють на дев'ять номерів (тільки парні): з № 2 по 18. Волосяний жму­тик виготовляють із хвостів білки, байбака, тхора, піщанки, видри й колонка. Форма пензликів кругла.

Обвідні пензлі теж мають круглу форму, однаковий жмутик із волоса білки або колонка. Застосовують їх для нанесення контурів ма­люнків на полотні або картоні. Залежно від розмірів поділяють на 12 номерів - з № 1 по № 12.

Пензлі "флейці" мають форму лопаточки. Ними розмальову­ють театральні декорації, ґрунтують полотно тощо. Волосяний жму­тик виготовляють різної висоти і видів волоса. Так, висота волосяного жмутика із щетини сягає 35, 40, 60, 85 мм, а з волоса борсука - 25, 35, 45 мм.

Мольберт являє собою верстат, який використовується для ви­конання художніх робіт. їх виготовляють з дерева, металу; бувають стаціонарні й похідні.

Стаціонарні мольберти мають пристосування для переміщення підрамника вниз і вгору та для закріплення його на визначеній висоті. Бувають одно- та двобічні.

Похідні мольберти виготовляють такими, що складаються. Для утримання картону мають спеціальний утримувач, який складається з трьох ніжок. Асортимент мольбертів за ознаками конструкції, розмі­рами, обробкою - різноманітний.

Пластилін - це пластичний матеріал, що не твердіє. Випуска­ється для дітей та іншого (восковий) призначення. Дитячий пластилін призначено для занять ліпленням. Виготовляють його з нешкідливих наповнювачів (мелений каолін, каніфоль, цинкове білило, парафін) і в'яжучих речовин (мінеральні масла). Фарбують пластилін жировими фарбниками або пігментами. Випускають його наборами: із семи ко­льорів - дитячий; десяти - подарунковий; дев'яти - з воску.

Пластилін з воску призначається для виконання ескізних скульптурних робіт. Виготовляють його з натурального бджолиного воску, глини, вазеліну і сірки.

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  3. VII. За видами товарів і послуг
  4. Автомати для продажу штучних товарів
  5. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  6. Аналізцін і товарівконкурентів
  7. Асортимент шкільних товарів
  8. Аудит готової продукції та продажу товарів, робіт та послуг
  9. Більш широкий вибір товарів і послуг
  10. Валютний ринок
  11. Валютний ринок
  12. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій




Переглядів: 1478

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Політичне та соціально-економічне становище в Україні у першій половині ХІХ ст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.