Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні етапи соціального супроводу при роботі з клієнтом

Робота з клієнтом будується за наступною схемою.

Перший етап вивчення ситуації. Оцінюється загальна соціаль­на проблема і визначаються потреби клієнта. У письмовому вигляді у спеціальних формах відображаються такі напрямки:

§ оцінка потреб клієнта;

§ розробка плану соціальної допомоги (соціального супроводу);

§ визначення пріоритетів для вирішення потреб клієнта;

§ для країн з ринковою економікою визначається вартість по­слуг і приймається рішення щодо фінансування.

Оцінка потреб клієнта передбачає аналіз особистості, міжособистісних відносин, сім'ї, взаємодій із соціальним оточенням і фа­кторами, що його визначають.

 

 

Для цього соціальний працівник повинен відповісти на такі за­питання:

§ Які соціально-демографічні характеристики клієнта і на якій стадії розвитку життєвого циклу він знаходиться?

§ Які саме проблеми тривожать клієнта, соціального працівни­ка, людей із соціального оточення?

§ Як, коли і хто визначив проблему чи потреби клієнта і що пе­ред цим відбувалося?

§ Які основні особистісні, міжособистісні, групові і місцеві стре­сові фактори, що перешкоджають адекватному функціонуван­ню клієнта?

§ Які можливості щодо надання допомоги має конкретна особи­стість, сім'я чи група системи соціальної підтримки (робота, шко­ла, друзі і т. ін.)?

§ Яка саме допомога найкраще буде відповідати потребам інди­віда і сім'ї?

На цьому етапі соціальний працівник приділяє особисту увагу підготовці конкретної допомоги, визначенню кола проблем, вста­новленню особистого контакту і залученню клієнта до процесу ухвалення рішення.

Другий етап — безпосереднє надання послуг. На цьому етапі ви­значаються організації й фахівці, що будуть надавати послуги, і зміст самих послуг. Головне — визначається безпосередня соціаль­на допомога, аналізується якість наданих послуг.

Для цього соціальний працівник і клієнт вивчають усі можливі варіанти вирішення проблеми і шляхи досягнення мети, вибира­ють найбільш ефективні методи. Чітко визначають відповідальність кожної зі сторін (як працівника, що надає послуги, так і клієнта), формують графік роботи, формулюють конкретні завдання і визна­чають конкретні дати.

Третій етап аналіз проведеної роботи й оцінка послуг, наданих клієнту. Цей етап включає такі стадії:

§ оцінка змін, що відбулися у процесі і після одержання соціа­льних послуг;

§ вивчення нових потреб, що з'явилися у клієнта і вимагають вирішення;

§ складання (у разі потреби) додаткового плану соціальної до­помоги, тобто робота першого етапу;

§ припинення роботи з конкретним клієнтом, якщо він більше не вимагає соціальної допомоги.

Хоча контроль за процесом надання послуг і оцінка передбача­ються на всіх фазах, соціальний працівник особливу увагу приді­ляє спостереженню за тим, наскільки успішно просувається про­цес і чи немає необхідності переглянути план і звернутися до інших, більш дійових засобів досягнення мети. На заключному етапі соці­альний працівник повинен використовувати постійні системи, ви­бирати оптимальні засоби допомоги.

«Ведення випадку» — система, коли соціальний працівник від­повідає не тільки за організацію, а й за надання послуг конкретно­му клієнту. Самі послуги можуть бути організовані різними устано­вами, але соціальний працівник після визначення потреб клієнта організовує і координує соціальну допомогу. Отже, «ведення випа­дку» може здійснюватися на двох рівнях:

1. Контактний, коли соціальний працівник безпосередньо вза­ємодіє з клієнтом.

2. Організаційний чи опосередкований, коли взаємодія відбува­ється за системою: соціальний працівник — організації.


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Арт-терапія в роботі з дітьми, які перенесли сексуальне насильство
  8. Арт-терапія в роботі з правопорушниками
  9. Артеріальний пульс, основні параметри
  10. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  11. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  12. Банківська система та її основні функції




Переглядів: 4526

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робота в малих групах | Види прийомних сімей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.