МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні етапи соціального супроводу при роботі з клієнтомРобота з клієнтом будується за наступною схемою. Перший етап — вивчення ситуації. Оцінюється загальна соціальна проблема і визначаються потреби клієнта. У письмовому вигляді у спеціальних формах відображаються такі напрямки: § оцінка потреб клієнта; § розробка плану соціальної допомоги (соціального супроводу); § визначення пріоритетів для вирішення потреб клієнта; § для країн з ринковою економікою визначається вартість послуг і приймається рішення щодо фінансування. Оцінка потреб клієнта передбачає аналіз особистості, міжособистісних відносин, сім'ї, взаємодій із соціальним оточенням і факторами, що його визначають.
Для цього соціальний працівник повинен відповісти на такі запитання: § Які соціально-демографічні характеристики клієнта і на якій стадії розвитку життєвого циклу він знаходиться? § Які саме проблеми тривожать клієнта, соціального працівника, людей із соціального оточення? § Як, коли і хто визначив проблему чи потреби клієнта і що перед цим відбувалося? § Які основні особистісні, міжособистісні, групові і місцеві стресові фактори, що перешкоджають адекватному функціонуванню клієнта? § Які можливості щодо надання допомоги має конкретна особистість, сім'я чи група системи соціальної підтримки (робота, школа, друзі і т. ін.)? § Яка саме допомога найкраще буде відповідати потребам індивіда і сім'ї? На цьому етапі соціальний працівник приділяє особисту увагу підготовці конкретної допомоги, визначенню кола проблем, встановленню особистого контакту і залученню клієнта до процесу ухвалення рішення. Другий етап — безпосереднє надання послуг. На цьому етапі визначаються організації й фахівці, що будуть надавати послуги, і зміст самих послуг. Головне — визначається безпосередня соціальна допомога, аналізується якість наданих послуг. Для цього соціальний працівник і клієнт вивчають усі можливі варіанти вирішення проблеми і шляхи досягнення мети, вибирають найбільш ефективні методи. Чітко визначають відповідальність кожної зі сторін (як працівника, що надає послуги, так і клієнта), формують графік роботи, формулюють конкретні завдання і визначають конкретні дати. Третій етап — аналіз проведеної роботи й оцінка послуг, наданих клієнту. Цей етап включає такі стадії: § оцінка змін, що відбулися у процесі і після одержання соціальних послуг; § вивчення нових потреб, що з'явилися у клієнта і вимагають вирішення; § складання (у разі потреби) додаткового плану соціальної допомоги, тобто робота першого етапу; § припинення роботи з конкретним клієнтом, якщо він більше не вимагає соціальної допомоги. Хоча контроль за процесом надання послуг і оцінка передбачаються на всіх фазах, соціальний працівник особливу увагу приділяє спостереженню за тим, наскільки успішно просувається процес і чи немає необхідності переглянути план і звернутися до інших, більш дійових засобів досягнення мети. На заключному етапі соціальний працівник повинен використовувати постійні системи, вибирати оптимальні засоби допомоги. «Ведення випадку» — система, коли соціальний працівник відповідає не тільки за організацію, а й за надання послуг конкретному клієнту. Самі послуги можуть бути організовані різними установами, але соціальний працівник після визначення потреб клієнта організовує і координує соціальну допомогу. Отже, «ведення випадку» може здійснюватися на двох рівнях: 1. Контактний, коли соціальний працівник безпосередньо взаємодіє з клієнтом. 2. Організаційний чи опосередкований, коли взаємодія відбувається за системою: соціальний працівник — організації. Читайте також:
|
||||||||
|