Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ 2

Словник

Палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт, «первісні венери», археологічна культура, мізинська культура, буго-дністровська культура, середньостогівська культура, ямна культура, трипільська культура, культура шнурової кераміки, зарубинецька культура, ченяхівська культура, скіфи, кіммерійці, сармати, анти, пантеон.

Основна література

1. Історія української культури: Курс лекцій / Л. В. Анучина, О. В. Бурлака, О. А. Лисенко та ін. – Х.: Вид-во «ФІНН», 2010. – С. 59 – 87.

2. Історія української культури: Навч. посіб. / О. Ю. Павлова, Т. Ф. Мельничук, І. В. Грищенко; за ред. О. Ю. Павлової. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – С. 86 – 118.

3. Українська та зарубіжна культура: Навч.-метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни / Р. М. Вечірко та ін. – К.: КНЕУ, 2003. – С. 69 – 127. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу до джерела : http://6201.org.ua/files/1/ukr_ta_zar_kulultura.zip

Додаткова література

4. Висоцький О. Ю. Історія української культури: Навчальний посібник. — Дніпропетровськ : НМетАУ, 2009. – С. 11 – 28. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу до джерела : http://www.nbuv.gov.ua/books/2009/09vojiuk.pdf

5. Денисов Я. Я., Макарчук О. Г. Українська та зарубіжна культура: Навчально-методичний посібник. – Львів: Вид-во Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – С. 24 – ?. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу до джерела : http://nkckhust.dyndns.org/elibrary/library/books/40436/maket.pdf

6. Історія української культури: Курс лекцій / О. В. Ліхолат, П. А. Дігтяр, С. Ю. Боєва; під аг. ред.. С. О. Костилєвої. – К.: НТУ «КПІ», 2010. – С. 28 – 56.


Тест до теми 2

1. Первісна культура України НЕ має такої ознаки

А синкретизм

Б гомогенність

В міфологічна свідомість

Г монотеїзм

2. Первісна культура України НЕ має такої ознаки

А привласнювальне господарство

Б абстрактно-понятійне відчуття сіту

В анімізм

Г образно-чуттєве сприйняття світу

3. Кам’яний вік НЕ має такого етапу

А енеоліт

Б палеоліт

В мезоліт

Г неоліт

4. Мідний вік на теренах України розпочався в

А 12-10 тис. до н. е.

Б 6-5 тис. до н. е.

В 4-3 тис. до н. е.

Г 2-1 тис. до н. е.

5. Археологічною культурою кам’яного віку є

А буго-дністровська

Б черняхівська

В трипільська

Г скіфська

6. Археологічною культурою кам’яного віку є

А зарубинська

Б ямна

В мізинська

Г трипільська

7. Археологічною культурою мідного віку є

А трипільська

Б мізинська

В скіфська

Г середньостогівська

8. Археологічною культурою залізного віку є

А трипільська

Б мізинська

В скіфська

Г середньостогівська.

9. Віра в існування душі і духів, які мають люди, тварини, рослини, неживі предмети, – це

А фетишизм

Б тотемізм

В анімізм

Г магія

10. Ушанування об’єктів живої природи, поклоніння тваринам, рослинам як предкам, засновникам роду, – це

А фетишизм

Б тотемізм

В анімізм

Г магія

11. Поклоніння предметам неживої природи, носіння захисних амулетів, оберегів – це

А фетишизм

Б тотемізм

В анімізм

Г магія

12. Дії і обряди, пов’язані з вірою в надприродні властивості людини впливати на людей, природу – це

А фетишизм

Б тотемізм

В анімізм

Г магія

13. Трипільська доба української культури припадає на період

А палеоліт

Б мезоліт

В неоліт

Г енеоліт

14. «Оркестр кам’яного віку» – артефакт

А мізинської культури

Б скіфської культури

В черняхівської культури

Г трипільської культури

16 Кераміка з’являється на теренах України у період

А палеоліту

Б мезоліту

В неоліту

Г енеоліту

17. У добу міді на території України склалися три культурно-географічні зони, ЗАЙВОЮ серед яких є

А лівобережна степова зона

Б правобережна степова зона

В лісова та лісостепова зона

Г південноукраїнська (степова причорноморська).

18. Трипільську культуру відкрив український археолог

А Хвойка В.

Б Тимощук Б.

В Филипчук М.

Г Даниленко В.

19. Трипільці мали такі досягнення, КРІМ

А винайдення плуга і колеса

Б одомашнення бика

В одомашнення коня

Г освоєння ткацтва

20. Селища трипільців будувалися

А на відкритій місцевості по колу

Б на горі чи кручі і мали вигляд городищ

В на відкритій місцевості хаотично

Г у лісі

21. Культурою «мальованої кераміки» називають

А середньостогівську

Б ямну

В трипільську

Г після трипільську

22. Тотемічні уявлення трипільців не пов’язані з такою твариною

А бик

Б кінь

В голуб

Г змія

23. Художнім новаторством скіфів є

А «мальована» кераміка

Б «звіриний стиль у мистецтві»

В пластичне мистецтво

Г епіграфіка

24. ЗАЙВИМ серед артефактів скіфської культури є

А збручанський ідол, знайдений на р. Збуч на Тернопольщині

Б золота пектораль, знайдена в кургані Товста могила (поблизу Дніпропетровська)

В золотий гребінь, знайдений в кургані Солоха поблизу Запоріжжя

Г срібні вази, знайдені в Чортомлицькому кургані поблизу Нікополя

25. Перші писемні згадки про словян датуються

А 6 ст. до н. е.

Б 6 ст. н. е.

В 1ст. до н. е.

Г 1 ст. н. е.

26. Слово іранського походження, яке означає людей, що живуть на окраїні, помежів’ї

А українці

Б анти

Б готи

Г венеди

27. В ієрархічній системі міфологічних уявлень слов’ян верховною владою був наділений

А Перун

Б Велес

В Дажбог

Г Ярило

28 Слов’янський бог, ім’я якого в буквальному перекладі означає «давач добра», полегшив життя простого люду, створивши плуг та навчивши людей ростити пшеницю

А Перун

Б Велес

В Дажбог

Г Ярило

 


[1] Анімі́зм (від лат. anima — душа) — віра в існування душі і духів, які мають люди, тварини, рослини, неживі предмети. Тотемізм – вшанування тварин, рослин як предків, засновників роду. Фетиши́зм (фр. fetichisme) – поклоніння предметам неживої природи, носіння амулетів, оберегів. Магія – дії і обряди, пов’язані з вірою в надприродні властивості людини (чаклуна, мага) впливати на людей, природу

 

[2] Виділяють кореневі, флективні, аглютинативні, полісинтетичні мови.

[3] Грецький історик та мандрівник Геродот, відвідуючи у 5 ст. до н. е. грецькі поліси в Північному Причорномор’ї, залишив цікаві описи способу життя скіфів, їх звичаїв, поховальних традицій.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Слов’янська доба в дохристиянській культурі українських земель. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.