Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проектний аналіз як засіб дослідження проекту. Методи проектного аналізу.

 

Розвиток сучасної економічної теорії й практики нерозривно пов’язаний з необхідністю аналізу та обґрунтування тих чи інших управлінських рішень, зокрема проектних. Виділення проектного аналізу в окремий напрям прикладної науки було зумовлено насамперед необхідністю системного підходу до підготовки та оцінки проектів. Досвід проектування на всіх його стадіях, накопичений за умов адміністративної економіки, базувався на принципах і методах адміністративно-командної системи і був відірваний від сучасної методології й багатющого інструментарію, що застосовується у світовій економічній науці.

Ефективне використання проектного аналізу в українській практиці управління потребує вірного розуміння його сутності. Різноманіття поглядів на предмет проектного аналізу у вітчизняній літературі відображає різні методологічні підходи вчених-економістів до характеристики проектного аналізу, під яким розуміють:

метод, який дозволяє системно оцінити фінансові та економічні переваги проекту;

процес аналізу життєздатності проекту;

спосіб зіставлення витрат на проект і переваг, які будуть отримані в результаті його реалізації чи впровадження;

методологію, що дозволяє оцінити фінансові та економічні переваги проектів на основі альтернативного використання наявних ресурсів з урахуванням макро- і мікроекономічних наслідків.

Таке вузькоспрямоване визначення проектного аналізу не дозволяє подати докладне змістовне визначення цієї дисципліни, яка сьогодні є однією з центральних при підготовці спеціалістів у країнах з розвинутою ринковою економікою. На наш погляд, найбільш суттєвою характеристикою проектного аналізу є така:

Проектний аналіз — це методологія, яка застосовується для визначення, порівняння та обґрунтування альтернативних управлінських рішень і проектів, що дозволяє, в свою чергу, здійснювати вибір і приймати вивірені рішення в умовах обмеженості ресурсів.

Проектний аналіз базується на передумові, що успішні проекти ведуть до поліпшення якості життя та економічного розвитку суспільства, як в цілому так і його складових. Тому метою курсу «Проектний аналіз» є надання системного уявлення про принципи, методи і засоби прийняття рішень, які дають змогу раціональніше використовувати наявні ресурси для задоволення суспільних та особистих потреб.

Вивчення принципів і методів проектного аналізу дозволяє:

ознайомитися з основними концепціями, методами і підходами, які використовуються в світовій практиці при аналізі проектних рішень, понятійним апаратом цього процесу;

виявити найважливіші проблеми, пов’язані з реалізацією проектів на національному, регіональному, галузевому та місцевому рівнях;

оволодіти практичними аналітичними навичками, інструментарієм, потрібними для проведення передпроектних заходів;

дати системне уявлення про методи оцінки проектів, способи і засоби залучення ресурсів для їх реалізації та механізмів управління ними.

Основними складовими проектного аналізу є: концепція проекту, що визначає його основні особливості як об’єкта дослідження; фази та стадії життєвого циклу; принципи, на яких базується проектний аналіз; критерії відбору й оцінки проектів, а також аспекти проектного аналізу, що містять аналіз ринку, технічний, інституційний, екологічний, соціальний, фінансовий та економічний аналіз.

Методологія проектного аналізу передбачає необхідність відповіді на такі запитання:

Якою є мета проекту?

На яку перспективу оцінюються вигоди та витрати?

Який спосіб порівняння проектів припустимо використовувати у варіанті, що розглядається?

Який часовий горизонт використовується в оцінках вигод і витрат?

Якими критеріями варто керуватися при ухваленні рішення про відмову або прийняття проекту?

Сучасна практика управління економічним розвитком країни дозволяє використовувати проектний аналіз для раціоналізації розподілу національних ресурсів.

Проектний аналіз – комплексна процедура, яка проводиться на стадії

передінвестиційних досліджень для прийняття прикінцевого рішення про інвестування проекту як на основі розробленого ТЕО проекту, так і періодично на стадіях проектування і реалізації для узгодження цілей і результатів проектів. Основними складовими проектного аналізу є:

- концепція проекту, що визначає його основні особливості як об'єкта дослідження:

- фази та стадії життєвого циклу:

- принципи, на яких базується проектний аналіз:

- критерії оцінки та відбору проектів.

Проектний аналіз базується на порівнянні вигід і витрат, пов'язаних з реалізацією проекту, при цьому їх оцінка здійснюється в грошовому виразі. Основним завданням проектного аналізу є встановлення цінності проекту, яка визначається різницею його позитивних результатів та негативних наслідків. За такою оцінкою проекту виникають ускладнення, пов'язані, по-перше, з різним часом отримання вигод та здійснення витрат, по-друге, кількісним та якісним виміром реальних результатів.

В основі будь-якого аналізу лежать певні принципи які власне і характеризують сам процес аналізу і без яких проведення певних операцій неможна назвати аналізом.

Серед принципів проектного аналізу можна виділити наступні:

Обумовленість. Проектний аналіз здійснюється за допомогою зіставлення вигод і витрат, а отже, прийняття рішення про реалізацію проекту, відмову від нього завжди обумовлено зіставленням вигод і витрат за проектом.

Принцип зіставлення ситуацій «з проектом» і «без проекту». Цей принцип тісно пов'язаний з попереднім. Він конкретизує, що в процесі аналізу повинні враховуватися лише ті вигоди і витрати, які змінюються в результаті реалізації проекту.

Маржинальність. Цей принцип свідчить про те. що оцінюються зміни, які відбудуться після реалізації проекту, причому в кількісній формі.

Альтернативність. Цей принцип свідчить про те. що при ухваленні рішення про реалізацію проекту завжди є як мінімум дві альтернативи. Інакше обгрунтування рішення не є проектним аналізом.

Системність. Цей принцип полягає в тому, що при проведенні оцінки і порівнянні проектів умови їх реалізації досліджуються і аналізуються в сукупності, в системі.

Орієнтація на стратегію розвитку підприємства. Цей принцип застосовується у тому випадку, коли проект оцінюється в рамках підприємства. В цьому випадку результат проекту має бути повністю узгоджено із стратегією підприємства.

МЕТОДИ

Теорія та практика інвестиційних розрахунків має у своєму арсеналі багато різноманітних методів та прийомів оцінювання доцільності інвестиційних проектів, які умовно можна поділити на формальні та неформальні. Формальні методи передбачають використання математичного апарату для розрахунку показників ефективності, а неформальні - евристичних підходів.

Всі формальні методи виходять із таких припущень:

1. Початкові інвестиції при реалізації будь-якого проекту генерують грошовий потік, елементи якого являють собою або чисті «припливи» або чисті «відпливи» грошових коштів. У такому разі під чистим грошовим «припливом» п-го року розуміють перевищення поточних грошових надходжень над поточними грошовими витратами проекту. В окремих випадках замість грошового потоку в ході аналізу використовується послідовність прогнозних значень чистого прибутку від проекту.

2. Аналіз здійснюється за однакові базові періоди будь-якої тривалості (рік. квартал, місяць і т.п.). враховуючи при цьому узгодженість величини елементів грошового потоку, відсоткової ставки та тривалості аналізованого періоду.

3. «Припливи (відпливи)» грошових коштів приходяться на кінець аналізованого і ісріоду.

4. Інвестований капітал, як і грошовий, потік приводиться до одного (базового) моменту часу. Базовим моментом часу є. зазвичай, дата початку реалізації проекту, дата виробництва продукції.

5. Коефіцієнт дисконтування, який використовується в ході аналізу з використанням іинамічних методів оцінки ефективності інвестицій, повинен відповідати тривалості періоду, який покладено в основу проекту. При визначені ставки дисконту враховується структура інвестицій та вартість окремих складових капітал).

6. Ефективність використання інвестованого капіталу оцінюється на основі порівняння і ротового потоку, який формується в процесі реалізації проекту, та початкових вкладень. Проект вважається ефективним, якщо цей потік достатній для відшкодування затраченої і \ ми вкладень та забезпечує очікувану віддачу від вкладеного капіталу.

До неформальних критеріїв оцінки відбору інвестиційного проекту належать:

рейтинг країни, регіону виходячи з оцінки його інвестиційного клімату:

рівень розвитку інфраструктури, що забезпечує реалізацію проекту;

-рівень кваліфікації управлінського персоналу.

 

 

                Додаток 11.5.  
Орієнтовний перелік інвестиційних проектів Чернівецької області, які пропонується фінансувати в 2012 році за рахунок усіх джерел фінансування  
 
 
                       
Найменування об'єкта та його місцезнаходження Рік початку і закінчен-ня реалізації проекту Кошторисна вартість будівельна готовність на 1.01.2012, % Комплексний експертний висновок Потужність Обсяг фінансування за роками  
усього орієнтовний залишок на 1 січня 2012 р.  
обсяг фінансування за рахунок  
державного бюджету місцевих бюджетів інших джерел  
  Освіта - всього   195964,7 141091,366       70393,88 3705,03 4352,1  
  в т.ч. по об'єктах                    
Будівництво ЗОНІ І-ПІ ступеня в с. Йорланешти Глибоцького району 2009-2013 30727,678 30522,7 №72.09/2 від 05.11.09 264 уч. місць    
Школа в смт. Лужани Кіцманського району -будівництво 1991-2012 29746,4 5496,509 №6.07/2 від 31.08.07 784 уч.місць 5221,68 274,83    
Прибудова учбового блоку на 9 класів до школи в с. Магала Новоселицького району 2010-2012 9265,757 3810,604 №26-00196-10/2 від 04.06.2010 9 класів 3620,07 190,53    
Добудова навчального корпусу школи до спортивного залу клубу в с. Мошанець Кельменецького району -будівництво 199-2012 14504,36 14036,16 №407.08/1 від 09.12.08 180 уч.місць 13334,35 701,81    
Гімназія в смт. Красноїльськ Сторожинецького району -будівництво (II черга) 1998-2012 11247,798 №6.07/2 від 31.08.07 784 уч.місць 6675,65 351,35    
Школа в с. Зруб Давидени Сторожинецького району-будівництво 1990-2014 27511,002 20325,124 №26-00117-09/1 від 19.08.09 260 уч.місць    
Добудова до існуючої будівлі школи дитячого навчального закладу на 4 групи в с. Станівці Глибоцького району 2010-2012 4222,984 3307,984 №26-00513.11/2 120 місць 3142,585 165,4    
Дитячий навчальний заклад на 4 групи в с. Опришени Глибоцького району -будівництво 2010-2013 8767,158 7872,158 №26-00261-09/2 від 26.03.2010 120 уч. місць 7478,55 393,61    
Реконструкція існуючої школи з добудовою учбового корпусу та спортзалу, їдальні в с. Горішні Шерівці Заставнівського району 2008-2014 34776,359 34356,359 ПКД на експертизі 140 учнів    
Завершення будівництва Куликівської ЗОШ І—II ступенів на 198 учнів з дитячою дошкільною установою на 2 групи 1992-2012 16356,1 №26-00116-09/1 від 20.08.09 198 уч. місць    
Добудова до школи в с. Сербичани Сокирянського району 2005-2012 4837,1 4352,1 №18.07/2 від 07.08.07 200 уч. місць     4352,1  
Реконструкція приміщень дитячого садка в с. Лівинці Кельменецького району Чернівецької області 2010-2012 1543,5 1326,168 №26-00151.11/КД від 13.04.2011 60 уч. місць 845,5 44,5    
Реконструкція ДДУ Черешенька Вижницького району 2008-2013 2458,5 1658,5 ПКД затверджене рішенням с/р № 155-22-09 від 14.10.2009 60 уч. місць 1575,5    
  Охорона здоров'я - всього   158247,71 80691,189       46181,12 2430,58    
  в т.ч. по об'єктах                    
Реконструкція обласного протитуберкульозного санаторію "Красноїльськ" Сторожинецького району 2008-2012 №26-00/234-09/1 від 26.08.09 71 ліжко 3955,8 208,2    
Пологове відділення (акушерський корпус) в м.Хотин - будівництво 1991-2012 17763,2 10780,2 №164.06.09/2 від 31.03.09 86 ліжок 10241,19 539,01    
Обласна дитяча клінічна лікарня по вул. Руській,207-А м.Чернівці - реконструкція 2009-2012 6264,356 2031,628 №26-00420-08.09/2 від 25.03.10 об'єкт 1930,05 101,58    
Лікарня швидкої медичної допомоги м. Чернівці, вул.Фастівська,2 - реконструкція 2008-2014 31114,485 №26-00175.10/КД об'єкт    
Реставрація з реабілітацією (добудова) лікувального корпусу дитячої лікарні на вул Буковинській,4 2007-2013 56437,462 №11.08/2 від 01.07.2008р. 170 ліжок    
Харчоблок, пансіонат, бальнеологічне відділення обласного центру меликосоціальної реабілітації дітей на бульварі Героїв Сталінграду.І їв м. Чернівці -будівництво 2010-2012 12448,692 11635,876 №26-00094-10/2 від 05.05.10 30 ліжк. місць/ 90 відвід.в зміну 11054,08 581,79    
  Культура - всього   42647,63 38859,98       7827,62 411,98  
  в т.ч. по об'єктах                    
Реставрація пам'ятки архітектури початку XX ст. музично-драматичного театру імені О.Кобилянськоїу м. Чернівцях 2006-2012 10006,45 8239,6 ПКД знаходиться на експертизі 750 місць 7827,62 411,98    
Будівництво районного будинку культури в м. Сокнряни 1989-2012 32641,18 30620,38 ПКД потребує коригування 500 місць      
Всього   396860,04 260642,535       124402,6 6547,59 34972,1  
                       
Керуючий справами обласної ради А.Моісей  

Оцінка інвестиційних проектів містить:


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. SWOT-аналіз у туризмі
  4. SWOT-аналіз.
  5. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  6. V. Нюховий аналізатор
  7. АВС (XYZ)-аналіз
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  10. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  11. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  12. Адміністративні (прямі) методи регулювання.




Переглядів: 1880

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні характеристики фаз інвестиційного проекту. Передінвестиційна фаза. | Врахування додаткових факторів в інвестиційному аналізі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.