Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 3

Тема: Цілі, зміст, принципи, методи та прийоми та засоби навчання іноземних мов.

Мета:

- ознайомити студентів із значеннями понять “цілі”, “зміст”, “принципи”, “методи та прийоми” та “засоби навчання іноземних мов ”;

- вчити аналізувати державні чинники;

- формувати вміння аналізувати підручники з ІМ щодо відповідності сучасним вимогам

Література:

× Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. кол. авторів під кер. С.Ю.Ніколаєвої. - К.: Ленвіт, 2002. - 328 с./ст.40-58;

× Державний стандарт початкової загальної освіти (витяг: Іноземні мови);

× Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови.2-12 Перун.2005

План:

1. Цілі навчання

а) практична; б) освітня; в) розвиваюча; г) виховна;

2. Зміст навчання

а) структура; б) іншомовна комунікативна компетенція; в) компоненти

3. Принципи навчання

а) дидактичні; б) методичні

4. Методи навчання

5. Засоби навчання

а) вимоги до засобів навчання; б) класифікація засобів;

в) навчально-методичний комплекс

Завдання для студентів:

- вивчити базову термінологію з теми;

- конкретизувати знання про поняття “цілі навчання”, “зміст навчання”, “принципи навчання”, “методи та прийоми навчання” та “засоби навчання”;

- набути уявлення про навчальний методичний комплекс;

- набути вміння аналізувати державні чинники, підручники з ІМ;

- набути вміння аналізувати та розрізняти поняття, притаманні педагогіці, та поняття, характерні для методики навчання ІМ.

Понятійний апарат:


цілі навчання

зміст навчання

комунікативна компетенція

принципи навчання

 

методи, прийоми навчання

засоби навчання

навчально-методичний комплекс


Системою називається будь-яке складне явище, до якого входять численні елементи, котрі утворюють певну сукупність завдяки наявності між ними внутрішніх зв'язків. В методиці навчання іноземних мов термін "система" застосовується давно. Ми говоримо про систему навчання мови, систему вправ, систему уроків тощо. Системний підхід вважається одним із провідних методологічних принципів дослідження в будь-якій галузі знань.

Кожна система має свою структуру. Кожний елемент, що входить до цієї структури, розглядається як підсистема. Ієрархічна залежність підсистем визначається супідрядністю їх функцій: функціонування кожної з них і всіх разом спрямоване на досягнення однієї мети.

Навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах визначається як система, функціонування якої обумовлюється багатьма чинниками. Головними з них є: характер соціального замовлення на сучасному етапі розвитку суспільства, цілі навчання та виховання, принципи і зміст навчання іноземної мови та інші.

Комунікативний підхід у навчанні іноземної мови.

Термін "підхід" означає загальну вихідну концептуальну позицію, яка є вирішальною у розгляді і визначенні інших підпорядкованих концептуальних положень. Іншими словами, "підхід" означає стратегію навчання.

В сучасній методичній літературі виділяють чотири основні підходи:

· Біхевіористський підхід визначає оволодіння іноземною мовою як сформованість реакцій на іншомовні стимули.

· Інтуїтивно-свідомий підхід передбачає оволодіння іноземною мовою на основі моделей в інтенсивному режимі з наступним усвідомленням їх значення і правил оперування ними.

· Свідомий пізнавальний підхід спрямовує діяльність учня передусім на засвоєння правил використання лексико-граматичних моделей, на основі яких здійснюється свідоме конструювання висловлювань.

· Комунікативний підхід передбачає органічне поєднання свідомих і підсвідомих компонентів у процесі навчання іноземної мови, тобто засвоєння правил оперування іншомовними моделями відбувається одночасно з оволодінням їх комунікативно-мовленнєвою функцією.

І Визначення цілей навчання дає відповідь на запитання "З якою метою навчати?"

Мета навчання іноземних мов - оволодіння учнями іноземною мовою як засобом спілкування і здійснення в цьому процесі виховання, освіти і розвитку особистості учня.

Цілі навчання іноземної мови в середніх навчальних закладах представлені в Державному освітньому стандарті з освітньої галузі "Іноземна мова" і в Програмі з іноземних мов.. Вони визначають очікувані результати навчальних досягнень учнів в оволодінні іноземною мовою за період навчання в середньому навчальному закладі.

В сучасній методиці навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах висуваються чотири цілі: практична, виховна, освітня і розвиваюча.

а) Практична мета є провідною. Вона передбачає практичне опанування учнями умінь мовлення на рівні, достатньому для здійснення іншомовного спілкування в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні читанні та письмі в типових ситуаціях.

Основні мовленнєві вміння включають:

  • вміння здійснювати усне спілкування в різних ситуаціях;
  • вміння розуміти на слух основний зміст нескладних текстів;
  • вміння читати і розуміти нескладні тексти різних жанрів та видів з різним ступенем розуміння їх змісту;
  • вміння зафіксувати і передати письмово елементарну інформацію.

б) Освітня мета досягається шляхом освіти учнів засобами ін мови, передбачає:

  • усвідомлення учнями суті мовних явищ, іншої системи понять, через яку сприймається дійсність;
  • розуміння особливостей свого мислення;
  • порівняння явищ ін мови з рідною мовою;
  • залучення до діалогу культур;
  • оволодіння знаннями про культуру, історію, реалії країни, мова якої вивчається;
  • уміння вчитися (працювати з книжкою, підручником, тощо).

в) Розвиваюча мета передбачає розвиток в учнів:

  • умінь переносу знань та навичок у нову ситуацію на основі здійснення проблемно-пошукової діяльності;
  • мовленнєвих здібностей (фонетичного та інтонаційного слуху, мовної здогадки, логічного викладання думок тощо);
  • інтелектуальних і пізнавальних здібностей (різних видів пам’яті - слухової й зорової, оперативної та тривалої, уваги - довільної та мимовільної, уяви тощо);
  • готовності до участі в іншомовному спілкуванні;
  • готовності до подальшої самоосвіти в галузі володіння іноземно мовою.

г) Виховна мета реалізується через систему особистого ставлення до нової культури у процесі оволодіння цією культурою.

Передбачається виховання в учнів:

  • культури спілкування, прийнятої в сучасному світі;
  • ціннісних орієнтацій, почуттів та емоцій;
  • позитивного ставлення до іноземної мови, культури народу, який розмовляє цією мовою;
  • розуміння важливості оволодіння ІМ і потреби користуватися нею як засобом спілкування;
  • таких рис характеру як доброзичливість, толерантність, колективізм.

У навчанні всі цілі реалізуються одночасно, у комплексі. Цілі навчання тісно пов’язані зі змістом навчання.

 

ІІ Зміст навчання відповідає на запитання "Чого навчати?" Зміст навчання має забезпечити досягнення головної мети навчання, яка, нагадаємо, полягає в тому, щоб навчити учнів спілкуватися іноземною мовою в типових ситуаціях повсякденного життя в межах засвоєного програмного матеріалу.

а) Структура

б) Здатність учнів спілкуватися іноземною мовою забезпечується формуванням у них іншомовної комунікативної компетенції, зміст якої зумовлений такими видами компетенцій: мовною, мовленнєвою та соціокультурною. Ці компетенції, у свою чергу, теж включають цілий ряд компетенцій.

Так, мовна компетенція включає мовні знання (лексичні, граматичні, фонетичні та орфографічні) і відповідні навички; мовленнєва компетенція включає чотири види компетенцій: уміння в аудіюванні, говорінні, читанні та письмі.

Формування мовленнєвих умінь неможливе без оволодіння мовним матеріалом (фонетичним, лексичним, граматичним). Але лише знання мовного матеріалу не забезпечує формування мовленнєвих умінь, необхідні ще й навички володіння цим матеріалом для породження та розпізнавання інформації. Мовленнєві навички є складовою частиною мовленнєвих умінь. Окремі з вищеназваних компетенцій можуть бути ще більш деталізовані.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 1387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пожежі та вибухи. | Іншомовна комунікативна компетенція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.