Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види торгів

Процес закупівлі – це тривалий процес, який починається з визначення потреби до постачання товарів, робіт і послуг. Цей процесс також потребує певних витрат коштів.

Придбання товарів або послуг на основі належної комерційної практики згідно з Законом “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”(м. Київ, від 22.02.2000 № 1490'ІІІ) та Закону України

“Про внесення змін до Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (м. Київ, від 16.01.2003 №434'IV) передбачає здійснення певних кроків щодо організації торгів.

У залежності від способів організації торгів закупівля може здійснюватися шляхом таких процедур:

• відкриті торги;

• двоступеневі торги;

• торги з обмеженою участю;

• запит цінових пропозицій (котирувань);

• закупівля в одного постачальника (виконавця).

При застосуванні перших двох видів торгів оголошення про їх проведення та про результати закупівель публікуються у “Віснику державних закупівель”.

Процедура відкритих торгів має використовуватись для закупівель, що характеризуються чітко визначеними однозначними специфікаціями і простою оцінкою. Стандартні товари і загальновідомі послуги є прикладом звичайного застосування процедури відкритих торгів.

Замовник може здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури відкритих торгів, за умови, що вартість закупівлі дорівнює або більше 2 тис. євро.

Суб’єкти господарювання, які виявили бажання брати участь у відкритих торгах, викуповують в організаторів торгів (тендерного комітету) необхідну для підготовки своїх пропозицій документацію (так звану тендерну документацію). Усі тендерні пропозиції, що надійшли в установлений термін, розглядаються тендерним комітетом, і вибирається найкраща з них. Після цього укладається договір на закупівлю з переможцем торгів, про що повідомляється у “Віснику державних закупівель”.

Різновидом відкритих торгів є торги з попередньою кваліфікацією: на основі попередньої (досить короткої) інформації, що представляється всіма бажаючими брати участь у торгах, відбувається відсікання від

подальшої участі компаній, які не відповідають кваліфікаційним вимогам у фінансовому, технічному, професійному й інших відношеннях. На другому етапі до торгів допускаються відібрані компанії з так званого

“короткого списку”.

Торги з обмеженою участю можуть використовуватися, якщо товари, роботи чи послуги через їх складний або спеціалізований характер можуть бути запропоновані обмеженою кількістю виконавців або якщо предмет закупівлі у зв’язку з його спеціальним призначенням є державною таємницею. Таким виконавцям надсилаються запрошення до участі в торгах, після отримання від них згоди на участь у процедурі закупівлі їм надається тендерна документація (на платній основі чи безкоштовно). Під час проведення процедури торгів з обмеженою участю надавати тендерні пропозиції мають право тільки ті виконавці, які запрошені замовником взяти участь у процедурі закупівлі.

Двоступеневі торги можна застосовувати тоді, коли важко сформулювати однозначні тендерні специфікації. Замовник вважає необхідним можливість обговорення з постачальниками, наприклад, технічних рішень. Після таких обговорень і оцінки можливостей різних виконавців (постачальників) закупівельна організація формулює

остаточні тендерні документи і запрошує відібраних постачальників подавати свої пропозиції.

Ця процедура може використовуватися для закупівлі наукових досліджень, експериментів, проектів або інших спеціальних послуг. Двоступеневі торги можуть використовуватися, коли в умовах відкритих торгів усі пропозиції були відхилені через невідповідність сформульованим вимогам, або коли було виявлено, що постачальники змовилися.

Ці торги можна використовувати для закупівлі нових будівельних робіт, що повторюють подібні будівельні роботи, придбані на основі відкритих торгів або торгів з обмеженою участю. Процедура двоступеневих торгів здійснюється у два етапи:

На першому етапі всім виконавцям пропонується подавати попередні тендерні пропозиції без зазначення ціни. Тендерна документація при цьому повинна передбачати лише пропозиції щодо технічних, якісних та

інших характеристик предмета закупівлі, умови поставки, підтвердження професійної та технічної компетентності виконавця та їх відповідності кваліфікаційним вимогам. Замовник проводить переговори з будь'ким з виконавців. Після отримання попередніх пропозицій замовник має право внести зміни до

тендерної документації щодо технічних вимог та вимог до якості предмета закупівлі чи запропонувати нові характеристики або критерії оцінки пропозицій відповідно до чинного законодавства.

На другому етапі замовник пропонує виконавцям, попередні тендерні пропозиції яких не були відхилені на першому етапі, надати остаточні тендерні пропозиції із зазначенням ціни. Оцінка пропозицій та вибір переможця здійснюється без будь'яких подальших переговорів.

Досить рідко застосовуються процедура закупівлі у одного виконавця: вони характеризуються наявністю одного оферента (наприклад, власника патенту) для проведення спеціальних чи робіт постачань.

Процедура запиту цінових пропозицій (котирувань) може використовуватися для закупівлі вже готових до вжитку товарів чи послуг, які не виробляються спеціально, чи за окремими специфікаціями закупівельної організації і для яких є діючий ринок на суму до 20 тис. євро.

У випадку, якщо торги з якихось причин визнаються такими, що не відбулися (наприклад, кількість учасників була недостатньою чи Були виявлені факти порушення правил і процедур), проводяться повторні торги.

Існують також інші класифікації й групування торгів. У залежності від національної приналежності (юрисдикції) учасників вони поділяються на національні (внутрішні) і міжнародні.

Має місце також поняття вторинних торгів. Замовник проекту може провести первинні торги, на підставі яких визначається генеральний підрядчик (постачальник). Далі генеральний підрядчик (постачальник)

проводить свої – вторинні – торги, на підставі яких виявляються субпідрядники (субпостачальники). Звичайно замовник проекту здійснює контроль за проведенням таких вторинних торгів, а іноді бере участь у

затвердженні їхніх результатів.

2. Поняття предмету торгів.

Предмет закупівлі - визначені замовником (за обсягом, номенклатурою або місцем поставки товару (виконання робіт, надання послуг) товари, роботи чи послуги, на які в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції. Кількість тендерних пропозицій на один предмет закупівлі не може бути меншою ніж дві;

У світовій практиці здійснення закупівель через конкурсні торги є найбільш поширеним засобом. Особливо це стосується великих та середніх проектів. Чим більший обсяг закупівель передбачається планом проекту, тим вища ефективність застосування цієї форми забезпечення його виконання ресурсами. Використовуючи фактор конкуренції постачальників, вона підвищує ймовірність вибору найбільш надійних із них, а також сприяє зниженню бюджетних витрат на виконання проекту.

Предметом торгів може бути будь-який елемент з плану закупівель:

- підряди на будівництво, капітальний ремонт підприємств у цілому та окремих їх підрозділів "під ключ";

виконання комплексу будівельних та монтажних робіт;

- монтаж, налагодження та запуск обладнання;

- проектування;

- розробка ТЕО;

- управління проектом:

- постачання комплектного технологічного обладнання;

- консультаційні та інші послуги.

 

 

3. Схема організації торгів

Організація закупівель товарів, робіт і послуг у рамках інвестиційного проекту на конкурсній основі включає ряд фаз і етапів, що складають у підсумку закупівельний цикл. Тимчасові рамки закупівельного циклу визначаються, з одного боку, моментом підготовки і розсилання загального повідомлення про закупівлі, з іншого боку, – моментом закриття контракту. Тривалість циклу, кількість фаз і етапів у рамках циклу залежить від суми закупівлі й обраних процедур і правил її організації.

Повний” цикл містить у собі такі основні фази:

1) підготовка специфікацій і тендерної документації; паралельно може бути підготовлене й опубліковане оголошення про закупівлі (у випадку якщо передбачений попередній добір постачальників, підрядчиків, консультантів – так називана “попередня кваліфікація”); відповіді

зацікавлених у “попередній кваліфікації” фірм реєструються, і складається, так званий, “довгий список” фірм'претендентів; потім готується “короткий список”, що включає попередньо відібрані фірми;

2) спеціальне повідомлення про закупівлі, розсилання тендерної документації попередньо відібраним фірмам; підготовка ними тендерних пропозицій і представлення в тендерний комітет;

3) відкриття торгів (розкриття тендерних пропозицій) і оцінка пропозицій; підготовка заключного висновку і визначення переможця;

4) підписання контракту;

5) виконання контракту і його закриття.

З конкурсним методом закупівель пов’язані перші три фази циклу. Відповідно до процедур Світового банку, перша процедура складає приблизно 8 тижнів (але може бути і більше – у випадку, якщо проект складний і потрібно значний час на підготовку тендерної документації);

друга фаза – не менше 6 тижнів; третя – 90–120 днів. У результаті витрати часу за трьома фазами, що передують переговорам і підписанню контракту, складають не менше півроку. Крім значних витрат часу, замовнику доводиться витрачати чимало коштів на розробку тендерної документації, оцінку тендерних пропозицій і підготовку заключного висновку.

 

4. Контракти: їх сутність, предмет та форми.

Різні типи контрактів щодо проведення робіт. Контракти щодо робіт можна загалом поділити на дві основні групи:

— комплексні контракти,

— контракти на виконання.

За Комплексним контрактом Генеральний підрядник відповідає за те, щоб замовник отримав фактичні результати, щодо яких домовилися сторони. За такими контрактами Генеральний підрядник у більшості випадків несе відповідальність за основну частину проектування.

За Контрактом на виконання Генеральний підрядник відповідає за роботи, що мають бути виконаними згідно з документами на будівництво, наданими замовником.

Для виконання робіт, насамперед будівельних, необхідно співпрацювати з широким колом професіоналів/спеціалістів. Ці напрямки діяльності часто надаються різними фірмами. Умови контрактів можуть відрізнятися залежно від того, яка фірма “грає головну роль” і яка фірма

бере на себе виконання конкретної роботи.

Найбільш поширеними різновидами контрактів є такі:

— розподілений контракт,

— загальний контракт,

— контракт на проектування і виконання робіт (“під ключ”)

Розподілений контракт. Розподілений контракт — це контракт, за яким кілька підрядників мають угоду з замовником, але не мають угод між собою. Використовуючи розподілений контракт, замовник укладає договори з проектувальниками, конструкторами та іншими підрядниками (консультантами) щодо проектування та підготовки документів на основі

більш'менш докладної програми. Результат роботи має бути представлений у формі креслень і пояснювальних документів.

За умови виконання розподіленого контракту замовник бере на себе значну відповідальність щодо управління і координації робіт на будівельному майданчику (інколи замовник згідно з контрактом доручає координацію робіт одному з підрядників, звичайно, безпосередньому виконавцю. У такому разі цей підрядник стає генеральним підрядником.

Загальний контракт. У разі виконання загального контракту замовник не відповідає за координацію і розподіл обов’язків, що є типовим для розподіленого контракту. Замовник має угоду тільки з одним підрядником — генеральним підрядником. Генеральний підрядник

укладає угоди з субпідрядниками за своїм власним вибором, що може погоджуватися з замовником, якщо останній передбачить таку вимогу у тендерній документації для проведення торгів з вибору генерального підрядника.

Як розподілений, так і загальний контракт є контрактом на виконання, тобто контрактом або частинами його, за якими замовник є відповідальним за проектування, а підрядник — за виконання.

Контракт на проектування і виконання робіт. Контракт напроектування і виконання робіт передбачає, що замовник укладає з підрядником угоду щодо проектування, а також виконання робіт.

Цей тип контракту може здійснюватися багатьма способами з різним ступенем участі сторін. Підрядник може бути залученим на різних етапах процесу проектування. Наприклад, замовник може залучити підрядника, коли вже прийнято рішення про будівництво.

Замовник також може залучити консультантів для виконання “попереднього” проекту і в цьому разі вплив підрядника на проект обмежується детальними рішеннями і вибором матеріалів. Останній тип угод інколи називається контрактом на контрольоване проектування і

виконання робіт.

У “повному” контракті на проектування і виконання робіт (комплексному контракті) замовник надає документ з описом свого бачення проблеми, у якому він висловлює ряд функціональних вимог та конкретних детальних технічних рішень.

Структура договору.Будь-який договір може бути умовно розділений

на чотири частини:

1) преамбулу (чи вступну частину),

2) предмет договору,

3) додаткові умови договору,

4) інші умови договору.

У таблиці 5.1 наведена структура типового договору.

Таблиця 5.1.


Читайте також:

  1. Internet- торгівля , бізнес- портали, аукціон, Internet-банкінг
  2. Автомати для комбінованої торгівлі
  3. Антидемпінгове регулювання у світовій торгівлі.
  4. Біржова валютна торгівля та ступінь валютного регулювання і контролю
  5. Біржове страхування (хеджування) учасників біржової торгівлі від несприятливих для них коливань цін
  6. В яких формах здійснюється торгівля?
  7. Ввізне мито — податок на зовнішню торгівлю
  8. Вибір території, населених пунктів, підприємств торгівлі.
  9. Види міжнародної торгівлі
  10. Види та особливості торгівлі інжиніринговими послугами
  11. Виконавці проектів і учасники торгів




Переглядів: 1193

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Торги як спосіб закупівель | Структура типового договору

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.