Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Огляд та аналіз існуючих засобів систем електронної комерції

Захист інформації у електронних платіжних системах

За останні тридцять років людська цивілізація заз­на­ла значних змін. Цей феномен переходу від пост­інду­стрі­ального до інформаційного суспільства торкнувся всіх га­лузей науки, техніки, та інших сфер діяльності.

Зрозуміло, що такий стан речей має вплив і на най­давнішу з комер­ційних галузей – торгівлю. По-перше висо­кі часові вимоги вимагають укла­дати угоди за дуже корот­кий термін. Комунікаційні засоби розширюють ринки збу­ту для продавців, збільшують пропозицію для покупців та при­швидшують обіг коштів. По-друге в інфор­ма­ційному суспільстві виник новий вид товару – інформація.

Треба відзначити, що електронні засоби не змінюють сутності комер­ційної угоди її основних атрибутів, вони ли­ше додають нові можливості. Ці можливості можна вико­ристовувати як за усталеними правилами, так і всупереч таким правилам. Тобто, електронне середовище відкриває як нові можливості для торгівлі, так і нові можливості для різних зловживань.

Історія розвитку засобів електронної комерції фак­тично є історією пізнання простої істини – із зростанням потужності обчислювальних засобів зростали можливості зловмисників, що, в свою чергу, вимагало побудови систем захисту від зловживань.

Виходом з цієї ситуації є використання системи елек­тронної комерції з інтегрованою підсистемою захис­ту. По­літика безпеки має бути однією з основних складо­вих час­тин системи починаючи ще з етапу проектування.

Гостро стоїть проблема аутентифікування суб’єк­тів ко­мер­ційних відно­син. На сьогодні не існує єдиного стан­дар­ту на способи побудови систем електронної комер­ції. Під час проектування таких систем авторами закла­дається не­надійна система безпеки, часто через недостатньо надій­не аутен­тифікування сторін. Відсут­ність систем сертифіку­вання клю­чів (а це є загаль­новизнаним надійним методом аутен­ти­фікування) відкриває простір для численних зло­вжи­вань (наприклад, відкриття фіктивних електронних ма­га­зи­нів, які ″продають повітря″).

У цивілізованому світі існує кілька систем розпов­сюд­ження сертифікатів відкритих ключів засобами елек­тронних криптосистем, наприклад, VeriSign – але вико­рис­тання таких систем є надто дорогим і практично недос­тупне для організацій України. Очевидно, що в Україні є актуальною потреба створення аналогічних систем.

Переважна більшість систем електронної комерції, які забезпечують достатній рівень захищеності користу­ва­чів, є закритими системами. Це, по-перше, наражає корис­тувачів на ризик атаки з боку власника або оператора такої системи (з використанням ″люків″ або інших засобів зни­ження стій­кості захисту користувача в системі, які відомі тільки власникам або роз­робникам системи). По-друге – це фактично унеможливлює створення ана­логічної системи з використанням чужого досвіду побудови.

Для створення системи, в якій достеменно не буде різ­них ″запасних виходів″ та будь-яких інших способів об­ходу засобів безпеки, треба повністю спроектувати та від­тво­ри­ти цю систему. При цьому, починаючи від етапу про­ектування, враховувати інтегровані підсистеми захисту.

Крім технічних аспектів існують також правові. Однак, треба наголо­сити, що відсутність законів України, які регулювали б проблеми, що пов'язані з елек­т­ронними документами, відповідальністю за шахрайства в цій галузі діяльності, значно ускладнюють ситуацію з роз­витком но­віт­ніх технологій, у тому числі електронної ко­мерції.

Серед існуючих систем електронної комерції можна виділити такі основні групи:

· замовлення товару через мережу Internet з опла­тою ″класичними″ засобами;

· купівля товару через мережу Internet з оплатою за допомогою існуючих платіжних систем (платіжні картки, у тому числі мікропроцесорні, home banking тощо);

· купівля товару через мережу Internet з оплатою за допомогою власних платіжних систем.

Перший метод фактично не реалізовує систему елект­ронної комерції у повному обсязі – адже така система має надавати можливість укласти та виконати угоду лише свої­ми засобами (тут вважаємо, що платіжна система входить як складова частина до системи електронної комерції).

Останній з перелічених методів не дає такої гнуч­кості, яку надає система з використанням різних існуючих платіжних засобів. Але саме такі системи на сьогодні є найрозповсюдженішими у світі і в Україні. Тре­ба наго­ло­сити, що велику кількість таких систем було ство­рено без урахування суворих вимог до захищеності та безпеки – наприклад, багато систем використовують аутен­ти­фікуван­ня з використанням пароля, що є цілком непри­пус­тимим у системі з ризиками фінансових втрат.

Таким чином ці системи є потенційно небезпечними для участі у них як з боку продавця, так і з боку покупця.

Оператором системи може бути будь-яка організація, яка займатиметься підтримкою діяльності системи. Ця ор­га­нізація повинна стежити за цілісністю ієрархії розпов­сюдження сертифікатів відкритих ключів, підтри­мувати всі сервіси роботи із сертифікатами. Також необ­хід­но постій­но дотримуватись вимог забезпечення безпеки системи та провадити заходи з дотримання політики безпеки всіма учасниками системи.

Система має забезпечувати захищеність кожного учасника:

· покупець має бути впевненим, що продавець є дійсно продавцем і в змозі виконати свою частину угоди – доставити товари, надати послуги тощо;

· продавець має бути впевненим в тому, що покупець є здатним на оплату наданих товарів або послуг.

Таку впевненість може надати суворе аутентифіку­ван­ня сторін – тоді продавець буде впевненим, що по­ку­пець пла­тить із свого гаманця, а не з вкраденої кредитної картки, яку от-от заблокують, при цьому покупець може бути впевненим в тому, що він має справу з магазином, який пройшов реє­страцію та отримав відповідні дозволи у дер­жа­ви або упов­новажених органів.

Система має реалізовувати політику безпеки, яка ба­зу­ється на моделі взаємної недовіри. Це водночас забез­пе­чує безпеку кожного з учасників системи і чітко розме­жо­вує відповідальність за можливі втрати внаслідок пору­шен­­ня політики безпеки.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  3. Cтруктура апаратних засобів ІВС
  4. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  5. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  6. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  7. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  8. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  9. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  10. III етап. Системний підхід
  11. IV. Розподіл нервової системи
  12. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи




Переглядів: 609

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості захисту інформації у банківських інформаційних системах | Система безпеки мікропроцесорних карт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.