Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виробничі можливості. Виробничий потенціал. Межа виробничих можливостей.

Наука— це специфічна форма людської діяльності, спря­мована на отримання та систематизацію нових знань про природу, суспільство і мислення. Втілюючись у виробничій діяльності людей у вигляді створення нових засобів праці, впровадження прогресивних технологій, використання нових видів енергії, матеріалів, пе­редових методів організації виробництва та праці.

5. Інформаціяв сучасних умовах є найважливішим фак­тором суспільного виробництва, який можна визначити як систему збирання, обробки та систематизації різноманіт­них знань людини з метою використання їх у різних сфе­рах життєдіяльності й насамперед в економічній сфері.

6.Вихо­дячи з викладеного, екологічний факторможна визначити як систему спеціалізованих видів трудової діяльності та витрат, спрямованих на раціональне використання природ­них ресурсів, охорону навколишнього середовища, а також на його відтворення.

7. Підприємницькі здібності- особливий, специфічний фактор виробництва, що характеризує діяльність людини стосовно поєднання та ефективного використання всіх інших факторів виробництва з метою створення благ та послуг.


Розвиток виробництва має межі. Вони спричинені тим, що у кожний момент часу суспільство володіє лише певним обся­гом виробничих ресурсів (чинників виробництва), миттєве збільшення яких є нереальним. Через обмеженість ресурсів сус­пільство завжди стоїть перед проблемою: як розподілити їх та­ким чином, щоб досягти найкращого результату, тобто як ство­рити таку кількість споживчих благ, щоб мати змогу якнайпов­ніше задовольнити потреби?

Виробничі ресурси поділяють на відтворювані і невідтворювані.

До відтворюваних виробничих ресурсів належать такі, що створюються і відновлюються природою (грунт, вода, повітря, ліс) і суспільством (засоби виробництва). До відтворюваних одночасно і природою, і суспільством належать трудові ре­сурси.

До невідтворюваних виробничих ресурсів належать корисні копалини, що споживаються як сировина. Крім того, час відтворення деяких ресурсів є таким тривалим, що їх можна віднести до невідтворюваних. Йдеться, зокрема, про чорнозе­ми, ліси, водойми. Ця проблема, на жаль, є дуже актуальною для України. Для відтворення цих ресурсів потрібні загально­національні зусилля і не одне десятиліття.

Виробничі ресурси обмежені, одні - відносно, інші - аб­солютно, їх відносна обмеженість залежить від постійно зро­стаючих потреб, абсолютна — від природи.

Обмеженість ресурсів визначає певний напрям економіч­ної поведінки приватної особи, виробничої одиниці чи дер­жави, а саме: пошук раціональних способів використання на­явних ресурсів та залучення нових, аналіз альтернативних ва­ріантів їх використання.

Такий вибір у сучасній економічній науці позначається категорією межа виробничих можливостей (МВМ). Вона показує максимальне зро­стання обсягів продукції за існуючого рівня розвитку і за певного обсягу ресурсів. МВМ показує комбінації продуктів та послуг, що можуть бути отримані за умови дотримання зазначених чинників.

Припускаємо:

1. Економіка функціонує за умов повної зайнятості та повного обсягу виробництва;

2. Ресурси незмінні як за кількістю так і за якістю;

3. Незмінна технологія;

4. В економіці виробляють 2 товари:

- вершкове масло тис. т. (предмет споживання )

- вантажні автомобілі тис. шт. (засоби виробництва)


Читайте також:

  1. Автоматизація виробничих процесів
  2. Аналіз комплексних статей витрат: витрат на утримання та експлуатацію устаткуван­ня, цехові, загальногосподарські, поза виробничі витрати.
  3. Аналіз ринкових можливостей.
  4. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  5. Аналіз часткової рівноваги Крива виробничих можливостей
  6. Аудит матеріально-виробничих запасів
  7. Аудит матеріально-виробничих запасів
  8. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  9. Безпечність виробничих процесів
  10. Бюджет загальновиробничих витрат
  11. Ванна мийна, 2 – стіл виробничий, 3 – універсальний привод, 4 – стіл з ванною, 5 – шафа холодильна.
  12. Варіанти управління матеріальними потоками в рамках внутрішньовиробничих логістичних систем: штовхаюча система і тягнуча система управління.




Переглядів: 1149

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суспільне виробництво. Матеріальне і нематеріальне виробництво. Фактори виробництва. | Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.