Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Діагностика конкурентної позиції.

Метод самооцінки діяльності

Метод передбачає експертну оцінку показників діяльності фірми за заздалегідь визначеними критеріями. Суму отриманих оцінок по кожному критерію множать на значущість критерію та підсумовують, виводячи загальну оцінку діяльності. Далі отримане значення порівнюється з попередньою оцінкою самого підприємства або з оцінкою діяльності конкурентів. Результати проведення самооцінки допомагають сформувати стратегічні й тактичні плани розвитку підприємства.

 

 

Мета діагностики конкурентної позиції підприємства – оцінити стратегічну ситуацію для конкретного підприємства в ринковому середовищі. Вона повинна відповісти на слідуючі питання:

· як добре працює стратегія, що її використовує підприємство?

· що є для підприємства сильними, слабкими сторонами, сприятливими можливостями і загрозами?

· чи може підприємство конкурувати по вартості?

· наскільки сильні конкурентні позиції підприємства?

· які стратегічні дії створюють обличчя підприємства?

Діагностика повинна відповісти на наступні питання:

· Наскільки сильна сьогоднішня конкурентна позиція підприємства?

· Які зміни конкурентної позиції можна очікувати при використані існуючої стратегії?

· Який ранг підприємств відносно ключових конкурентів в кожному важливому компоненті конкурентної сили і галузевому ключовому факторі успіху?

· Який перелік конкурентних переваг підприємства?

· Яка можливість підприємства захищати свою позицію серед галузевих рушійних сил, конкурентного тиску і передбачуваних дій конкурентів?

Фактори, які часто використовують для оцінки тенденцій підсилення або ослаблення конкурентної позиції підприємства, приведені в табл.

Таблиця.

Ознаки сили і слабкості в конкурентній позиції підприємства

Ознаки сили Ознаки слабкості
Важливі відмінні переваги Відсутність реальних відмінних переваг
Велика частка ринку (або лідер на ринку) Втрати на ринку відносно головних конкурентів
Послідовна відмінна стратегія Відсутність чіткої стратегії
Ріст бази споживачів і їхньої лояльності Падаюча репутація у споживачів
Знаходження у фаворитній стратегічній групі Знаходження у стратегічній групі, що втрачає позиції
Концентрація на швидкозростаючих ринкових сегментах Слабкості в областях з найбільшим ринковим потенціалом
Цінова перевага Виробник товарів з високою собівартістю
Прибуток вище середнього Ріст доходів нижче середнього
Маркетинговий професіоналізм вище середнього Мало головних факторів ринкового успіху
Технологічні і інноваційні можливості вище середніх Послідовник у розробці товарів, їхня низька якість
Ініціативний, підприємницький підхід до загроз Відсутність доброї позиції по відношенню до виникаючих загроз
Позиція накопичення сприятливих можливостей Втрати відносно головних конкурентів

Загальне правило: підприємство повинно накопичувати конкурентні сильні сторони і захищати конкурентні слабкості. Воно повинно будувати стратегію на своїх сильних сторонах і здійснювати дії щодо зменшення кількості слабких сторін.

Основними методами оцінки конкурентної позиції підприємства є:

1. Побудова матриці конкурентного профілю.

2. Матриця БКГ.

3. Матриця МакКінсі.

4. Матриця SPASE (Strategic Position and Action Evaluation)
Подальше поглиблення портфельного аналізу забезпечується застосуванням методу SPASE (Strategic Position and Action Evaluation). В рамках цього методу координатними осями стратегічного простору виступають вже чотири найважливі фактори, які повинні бути враховані при розробці стратегії, а саме: зовнішнє середовище бізнесу, стратегічний потенціал підприємства, привабливість галузі та наявні конкурентні переваги (рис. 6.15).

Побудова матриці SPASE передбачає попередню ідентифікацію положення кожного напрямку діяльності підприємства або підприємства в цілому в межах матриці за допомогою, наприклад, експертного методу або методу бальних оцінок (з градацією оцінок від 0 - дуже погано, до 6 - відмінне становище).
Кожен з чотирьох квадратів матриці додатково поділено на три зони залежно від кількісного значення отриманої оцінки по кожній осі (0-2, 2-4, 4-6). Рекомендації, які доцільно врахувати при розробці майбутньої стратегії, також відображені на рис. 6.15.

5. Матриця (модель) ADL/LC (Life -Cycle)

Оригінальною методикою проведення стратегічного аналізу є модель ADL/LC (Life -Cycle), розроблена фахівцями всесвітньо відомої консалтингової компанії Артур Д. Литтл. В основі її розробки покладена концепція життєвого циклу галузі, що попередньо не враховувалося у процесі діагностики стратегічної позиції підприємства.


Читайте також:

  1. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  2. Взаємодія попиту і пропозиції.
  3. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  4. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  5. Взаємодія попиту та пропозиції. Ринкова рівновага
  6. Взаємодія сукупного попиту і сукупної пропозиції. Модель AD-AS.
  7. Взаємозв'язок сукупного попиту та сукупної пропозиції. Макроекономічна рівновага
  8. Визначення межі ринку товару і конкурентної позиції виробника
  9. ВТОМА ПРИ М’ЯЗЕВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЇЇ ДІАГНОСТИКА
  10. Детермінанти конкурентної переваги
  11. Диференціальна діагностика.
  12. Диференціальна діагностика.




Переглядів: 892

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інтегральний метод | Сільська і волосна опіка.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.