Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Соціальний принцип, що адаптує спрямованість освіти.

Принцип корекційно-компенсуючої спрямованості навчання і виховання.

Принцип педагогічного оптимізму.

Принципи спеціальної корекційно-педагогічної діяльності

Він тісно пов'язаний з принципом гуманістичного виховання і передбачає визнання права кожної людини, незалежно від його особливостей та обмежених можливостей життєдіяльності, бути включеним в освітній процес. Він обумовлений рівнем сучасного наукового і практичного знання про можливості осіб з особливими освітніми потребами та про педагогічних можливостях реабілітації дітей та дорослих з порушеннями в розвитку. Даний принцип передбачає корекційно-компенсуючу спрямованість освіти, тобто забезпечення таким особам корекції і компенсації відхилень у розвитку з метою соціальної адаптації.

2. Принцип єдності діагностики і корекції розвитку.

Корекційно-педагогічний процес вимагає постійного контролю за динамікою і ефективністю виконання корекції-онних програм. Діагностичне обстеження дітей з різними порушеннями дає педагогу об'єктивну картину рівня розвитку дітей, наявних у них відхилень у розвитку і дозволяє визначити педагогічний прогноз, шляхи послідовної корекції відхилень і гармонізації особистості.

3. Принцип ранньої педагогічної допомоги.

Сучасна спеціальна педагогіка передбачає ранню діагностику порушень у розвитку дитини і своєчасну організацію та проведення цілеспрямованої корекційно-педагогічної допомоги, починаючи з перших місяців і протягом усього життя людини. Рання корекція засобами арт-педагогікі дозволяє запобігти негативні тенденції розвитку дітей раннього віку, що мають різні порушення, і знизити рівень їх соціального недостатності.

Даний принцип передбачає побудову освітнього процесу на основі максимального використання збережених аналізаторів, функцій і систем організму, «у відповідності зі специфікою природи недоліку розвитку», тобто утворення і розвиток дитини з обмеженими можливостями в умовах арт-педагогіки повинно будуватися відповідно до їх специфічними природними можливостями і на їх основі. Корекційно-компенсує-ющая спрямованість освіти засобами артпедагогікі забезпечується спеціальними технологіями, що використовуються в освітньому процесі, і відображена у змісті, методах, різних організаційних формах.

Дотримуючись даного принципу, арт-педагогіка дозволяє подолати «соціальне випадання» і сформувати психологічну підготовленість вихованця до життя в навколишньому соціокультурному середовищі (Є. В. Назарова). Розробляється система корекційно-педагогічної та психологічної роботи засобами мистецтва, в руслі якої вихованець з обмеженими можливостями засвоює той обсяг соціокультурних норм і правил поведінки, що необхідний йому для участі в соціальному житті. Спираючись на підлягаючі зберіганню можливості дитини, педагог розвиває вищі психічні функції, забезпечує стійку мотивацію спілкування в процесі навчання і створює умови для оволодіння дитиною навичками соціальної поведінки.


Читайте також:

  1. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  2. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  3. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  4. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  5. Видатки бюджетів на соціальний захист
  6. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти.
  7. Влада як соціальний феномен. Ресурси влади. Класифікація влади
  8. Гуманістична спрямованість особистості вчителя.
  9. Гуманістична спрямованість цивілізаційного процесу.
  10. ДЕВІАЦІЯ І СОЦІАЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ
  11. Державне управління системою загальної середньої освіти.
  12. Діяльність в сфері освіти.




Переглядів: 1740

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальнопедагогічні принципи | Принцип урахування вікових особливостей дитини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.