Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Історія розвитку методу культури клітин вищих рослин

Тема: Культури клітин вищих рослин

1. Історія розвитку методу культури клітин вищих рослин

2. Культивування окремих клітин

3. Протопласти рослинних клітин як об’єкт біологічного конструювання

 

 

ЛІТЕРАТУРА:

1.В.О. Слободян Основи біотехнології. Навчальний посібник. – Івано-Франківськ: ІМЕ «Галицька академія»,2006-200с.

2.В.Г. Герасименко Біотехнологія. Підручник / В.Г. Герасименко. – К.: Фірма «ІНКОС», 2006. – 647с.

3.В. Вакула Биотехнология: что это такое? – Москва «Молодая гвардия» 1989. – 264с.

 


Метод культури клітин вищих рослин лежить в основі вивчення біології клітин, які існують поза організмом.

Історія розвитку методу культури клітин, тканин та органів рослин починається періодом з 1892 по 1902рр., коли німецькі вчені Х.Фехтінг, К.Рехінгер, Г.Габерландт намагалися одержати ізольовані з рослин шматочки тканин, групи клітин. Тривалий час їм це не вдавалось здійснити n vitro. Проте Рехінгер спостерігав процес утворення каллуса із сегментів стебла в тополі у корінні кульбаби та в інших рослин і визначив мінімальний розмір фрагменту, здатного утворювати каллус.

Наступний період, з 1902 по 1922рр. не приніс успіхів ботанікам. Їх способи виростити ізольовані тканини рослин на середовищі з добавками екстрактів з рослинної тканини (за аналогією застосування сироватки крові для клітин тварин) були невдалими.

З 1922р. Роббінс і незалежно від нього Котте встановили можливість культивувати на синтетичному живильному середовищі меристему кінчика коріння томатів та кукурудзи.

Ці досліди можна вважати початком застосування культури ізольованих органів вищих рослин.

В подальших 1932-1934рр. Ф,. Уайт і Р.Готре показали, що ізольовані коріння можуть рости в культурі безмежно довго, якщо їх кінчики-періодично пересаджувати у свіжий живильний розчин середовища.

За 1940- 1960рр. збільшився перелік видів рослин, тканини яких вирощувались in vitro, і сягнув аж 142 видів. Дано позитивну оцінку значенню натуральних екстрактів з кокосових горіхів, каштанів, кукурудзи та інших рослин для підтримання неорганізованого клітинного росту та стимуляції органогенезу і соматичного ембріогенезу в культурі каллусних тканин і клітинних суспензій. При цьому був відкритий новий клас фітогормонів (цитокініни).

В 1960-1975рр. пропонується метод одержання ізольованих протопластів з тканин коріння і плодів томатів шляхом обробки їх сумішшю пектолітичних і целюлітичних ферментів. Виявлені умови культивування ізольованих протопластів, при яких вони утворюють нову клітинну стінку. Ізольовані протопласти були використані для розробки методів гібридизації соматичних клітин шляхом злиття протопластів за допомогою поліетиленгліколю і введення в них вірусних РНК, клітинних органел, клітин бактерій.

За період 1976-1985рр. розроблені методи електрозлиття ізольованих протопластів і методи селекції гібридних клітин. Методи мутагенезу і клітинної селекції, одержання сомаклональних варіантів і експериментальних гаплоїдів застосовуються для створення нових форм і сортів сільськогосподарських рослин. Виникли також методи іммобілізації культивованих клітин з метою біотрансформації хімічних сполук.

 


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. IV. Агротехніка квітково-декоративних рослин відкритого грунту.
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  12. Аблактування - щеплення зближенням двох кореневласних рослин.




Переглядів: 1079

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методологічні основи функціонально-вартісної діагностики систем управління. | Протопласти рослинних клітин як об’єкт біологічного конструювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.