Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Склад та стисла характеристика способів розвитку підприємства.

Поняття способу розвитку підприємства.

Лекція 8

Способи розвитку підприємства

1. Поняття способу розвитку підприємства.

2. Склад та стисла характеристика способів розвитку підприємства.

3. Умови використання способів розвитку підприємства.

 

Розвиток підприємства відбувається за допомогою певних способів, застосування яких в управлінні розвитком забезпечує його керованість, цілеспрямованість, відіграє значну роль у процесі розвитку й отриманні його планованих результатів. Завдання формування сукупності способів розвитку підприємства має вирішуватися в певному порядку: Визначення поняття способу розвитку підприємства, Змістовна характеристика способів розвитку підприємства, Критеріальна характеристика способів розвитку підприємства, Зв'язок способів розвитку підприємства з рушійними силами та ресурсами розвитку.

Спосіб розвитку підприємства - це організована послідовність дій, наслідком виконання яких є позитивні зміни в діяльності підприємства, що забезпечують цільовий контрольований перехід підприємства з поточного стану до майбутнього, більш досконалого, якісно нового, який характеризується зміцненням потенціалу підприємства, набуттям нових можливостей, здатністю вирішувати принципово нові завдання або застосувати нові способи вирішення існуючих завдань.

Для ідентифікації способу розвитку підприємства потрібні певні критерії. Спосіб розвитку підприємства має відповідати таким вимогам:

- дозволяти перевести підприємство з одного стану в інший, більш досконалий, якісно новий стан, що має бути чітко ідентифікований;

- дозволяти організувати процес переходу підприємства в інший, більш досконалий стан;

 

 

- здійснюватися шляхом цілеспрямованого внесення переважно керованих змін у діяльність підприємства;

- має конкретний змістовно визначений характер дій.

 

Серед способів розвитку підприємства виділяють:

1) Організаційний розвиток (Organizational development)

Розгляд підприємства як системи, у якій всі процеси взаємопов'язані. Безперервне удосконалення процесів діяльності підприємства, дослідження впливу та нейтралізації негативного впливу окремих чинників, у тому числі опосередкованого, на формування кінцевого результату діяльності, залучення персоналу до покращення діяльності підприємства, внесення цільових змін до всіх процесів підприємства. Передбачає використання соціотехнічних підходів.

2) "6 сигма" (6 Sigma)

Зменшення кількості помилок та таких, що не відповідають необхідним вимогам, операцій і процесів у загальній сукупності процесів на підприємстві шляхом внесення технологічних, організаційних та адміністративних змін до діяльності підприємства

3) Формування правил поведінки персоналу (Corporate Code of Ethics)

Формування цілісної та несуперечливої сукупності правил поведінки персоналу підприємства, впровадження таких правил у діяльність підприємства та підтримка їхнього дотримання персоналом. Заохочення креативності, ініціативи, побудова кар'єри, всебічна підтримка талантів

4) Сегментація споживачів підприємства (Customer Segmentation)

Розподіл споживачів підприємства за різними характеристиками на окремі цільові групи з подальшим впровадженням змін у діяльність підприємства відповідно до забезпечення потреб та очікувань таких цільових груп (зміни організаційної структури, технології, взаємодії зі споживачами тощо)

 

5) Створення ключових компетенцій (Core Competencies)

Виділення ключових компетенцій підприємства, їхнє удосконалення та забезпечення їхньої унікальності, формування нових ключових компетенцій, які є затребуваними суб'єктами зовнішнього середовища підприємства

6) Формування ланцюга нарощування цінності продукції (Value Added Analysis)

Аналіз діяльності підприємства, внесення змін до окремих процесів або повна реорганізація процесів із позиції максимізації створюваної доданої вартості, яка є затребуваною споживачами та має цінність

7) Аутсорсинг (Outsourcing)

Передача частини операцій та внутрішніх процесів підприємства (як правило, другорядних та таких, що не формують конкурентоспроможність підприємства) стороннім виконавцям на системній основі

8) Бенчмаркінг (Benchmarking)

Співставлення показників діяльності підприємства із показниками конкурентів, лідерів галузі або іншими еталонними показниками, виявлення кращих стандартів реалізації процесів й операцій та впровадження таких стандартів у діяльність підприємства

9) Операції цільового злиття-поглинання (Merger Integration Teams)

Збільшення можливостей підприємства шляхом збільшення контрольованих активів через операції з викупу інших підприємств (або значних пакетів акцій у них), операції Злиття з іншими підприємствами, що мають необхідні можливості та компетенції, операції поглинання інших підприємств (внаслідок викупу прав власності на них) або шляхом укладання обмежувальних стратегічних альянсів

10) Формування системи стосунків із клієнтами (Custom Relationship Management)

Дослідження індивідуальних потреб кожного з клієнтів підприємства та прагнення їх задовольнити, виходячи з можливостей підприємства з повною

 

 

орієнтацією управління підприємством на задоволення економічно скуповуваних потреб споживачів

11) Програми управління змінами (Change Management programs)

Цільові програми заходів, які передбачають внесення змін у різні сфери діяльності підприємства (виробництво, обслуговування виробництва, збут, управління тощо) для досягнення поставленої мети

12) Інтеграція ланцюжка постачань (Supply Chain Management)

Поєднання зусиль та створення балансу інтересів у всьому ланцюжку створення певної продукції - від первинної сировини, що необхідна для створення продукції, до доставки продукції кінцевому споживачеві, що дозволяє зменшити затрати на виробництво продукції, забезпечити її розподіл та підвищити якість

13) Тотальне управління якістю (Total quality management)

Повне та всебічне забезпечення якості як кінцевої продукції, так і процесів у діяльності підприємства, яке враховує всі сфери його діяльності

14) Формування стратегічних альянсів та інтеграційних об'єднань (Strategic Alliances)

Створення цільових стратегічних альянсів - довгострокових стратегічних угод та об'єднань підприємств для вирішення поставленого завдання та взаємного синергетичного посилення, а також збільшення компетенцій підприємств, як входять до такого альянсу

15) Організація управління за операціями та процесами (Activity based Management)

Управління підприємством у розрізі окремих процесів та операцій, які складають його діяльність

16) Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Processes Reengineering)

Докорінна перебудова бізнес-процесів підприємства з метою досягнення якісно іншого, більш високого рівня показників виробничо-господарської діяльності підприємства

 

 

17) Внутрішні корпоративні проекти (Corporate Venturing)

Окремі внутрішні програми управління змінами на підприємстві, які передбачають формування нових продуктів, вихід на нові ринки, експериментальне впровадження нових технологій та виконання інших пілотних проектів, часто виключно за кошти підприємства

18) Агломерація образу майбутнього (Mission and Vision Statements)

Створення цілісного бачення майбутнього стану та діяльності підприємства, а також формулювання єдиного бачення призначення створення та діяльності підприємства, орієнтирів його розвитку з розповсюдженням такого бачення серед усього персоналу підприємства

19) Управління знаннями (Knowledge Management)

Створення та розподіл єдиної цілісної бази знань щодо діяльності підприємства між усіма його працівниками, консолідація та концентрація знань, що можуть забезпечити підприємству конкурентні переваги (знання щодо нових продуктів або технологій, знання про методи роботи, знання про конкурентів тощо)

20) Впровадження системи "Бережливе виробництво" (Lean Production)

Процеси, що відбуваються в діяльності підприємства, розглядаються з погляду створення цінності для споживача, а з процесами, що не створюють цінність, ведеться постійна боротьба (скорочується час від розміщення замовлення, приховані втрати виробництва мають ліквідуватися, проводиться безперервне покращення виробництва). Система передбачає мінімізацію бракованої продукції, скорочення незавершеного виробництва, залишків сировини та готової продукції, максимально ефективне використання ресурсів підприємства

21) Франчайзинг (Franchising)

Розповсюдження торговельної марки підприємства та його продукції (або продукції під його торговельною маркою) внаслідок укладання специфічної угоди франчайзингу, коли франчайзер надає у користування торгову марку та здійснює організаційну підтримку, а франчайзі працює під такою торговельною маркою, але сплачує певну суму франчайзе-эу за торгову марку та організаційну підтримку

Для подальших розробок щодо вибору та організації використання способів розвитку підприємства в умовах української економіки доцільно розглянути поширеність їх використання. Як видно, не всі способи застосовуються для розвитку вітчизняних підприємств і на те є свої більш-менш об'єктивні причини:

1) Організаційний розвиток (Organizational development)

Не використовується через відсутність досвіду, особливості національної владної культури

2) "6 сигма" (6 Sigma)

Не використовується через низьку поширеність інформації про наявність та сутність такого способу, відсутність досвіду застосування, необхідність іноді значних затрат на впровадження інформаційної підтримки використання

3) Формування правил поведінки персоналу (Corporate Code of Ethics)

Використовується тільки у філіалах та дочірніх підприємствах іноземних компаній та установ. Майже не використовується на вітчизняних підприємствах через недостатню зрілість сучасного українського менеджменту, низьку соціальну відповідальність бізнесу, зневажливе ставлення до персоналу підприємства, більшої економічної привабливості використання інших способів розвитку

4) Сегментація споживачів підприємства (Customer Segmentation)

Використовується, оскільки відчутно різною є економічна привабливість при роботі з різними споживачами в більшості сегментів ринку, зростає конкуренція, а інформаційні системи можуть забезпечити необхідну інформацію щодо сегментації споживачів

5) Створення ключових компетенцій (Core Competencies)

Слабко використовується (переважно великими підприємствами, які мають інтегровані системи підтримки прийняття управлінських рішень) через низьку поширеність інформації про наявність та сутність такого способу, відсутність досвіду застосування, недостатню зрілість сучасного українського менеджменту

 

6) Формування ланцюга нарощування цінності продукції (Value Added Analysis)

Майже не використовується через відсутність досвіду застосування, відсутність визнання такого об'єкта управління, як створення доданої вартості, відповідних методик тощо

7) Аутсорсинг (Outsourcing)

Використовується в окремих випадках великими підприємствами або в структурі холдингів для розподілу ризиків, концентрації певних операцій у межах одного підприємства й для забезпечення отримання вигод від операцій із афілійованими підприємствами

8) Бенчмаркінг (Benchmarking)

Слабко використовується через закритість інформації для порівняння, небажання підприємств, що могли б виступити еталонами для порівняння й внесення цільових змін до діяльності підприємства, співпрацювати

9) Операції цільового злиття-поглинання (Merger Integration Teams)

Широко використовується для збільшення кількості контрольованих активів, у тому числі шляхом реалізації рейдерських атак, які є наслідком недосконалого українського законодавства й слабкого захисту прав власності з боку держави. Як спосіб отримання додаткових можливостей та компетенцій підприємства майже не використовується

10) Формування системи стосунків із клієнтами (Custom Relationship Management)

Використовується на великих підприємствах із значною кількістю клієнтів за умов відсутності можливості отримання конкурентних переваг за рахунок інших джерел (торгівля традиційним товаром за умов зменшення норми прибутковості внаслідок значної конкуренції). Широкому розповсюдженню перешкоджає висока вартість CRM-систем, необхідність їхньої адаптації та налагодження під умови конкретного підприємства

 

11) Програми управління змінами (Change Management ptograms)

Широко використовуються тільки на великих підприємствах під час реструктуризації, технічного переоснащення та консолідації активів

12) Інтеграція ланцюжка постачань (Supply Chain Management)

Використовується переважно у великих інтегрованих бізнес-структурах (холдингах, промислово-фінансових групах) як інструмент координації діяльності та фінансових потоків у межах єдиної інтегрованої бізнес-структури. В інших випадках майже не використовується

13) Тотальне управління якістю (Total quality management)

Слабко використовується через існуючий менталітет персоналу, відсутність досвіду персоналу, необхідність іноді значних затрат на впровадження інформаційної підтримки використання

14) Формування стратегічних альянсів та інтеграційних об'єднань (Strategic Alliances)

Слабко використовується через неготовність більшості підприємств до використання, наявність ознак олігархічної монополістичної економіки (великі інтегровані бізнес-структури, конкуруючи між собою, не зацікавлені у формуванні стратегічних альянсів, крім домовленостей про розподіл ринків та сфер впливу, водночас вони не зацікавлені в альянсах із невеликими підприємствами)

15) Організація управління за операціями та процесами (Activity based Management)

Слабко використовується через необізнаність управлінського персоналу, небажання звертатися до нового інструментарію, слабку адаптацію зарубіжних напрацювань, відсутність умов для застосування, значні витрати на використання

16) Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Processes Reengineering)

Використовується на підприємствах з прогресивним управлінням, які приваблює наявність значної кількості розробок з реінжиніринг/, можливість формування відповідної підтримки на основі використання засобів

 

автоматизації праці й широкі можливості, які дає спосіб (реконфігурування, створення єдиної цілісної структури, зменшення витрат, внесення суттєвих змін)

17) Внутрішні корпоративні проекти (Corporate Venturing)

Використовується, оскільки часто саме внутрішні корпоративні проекти в умовах обмеженості власних коштів стають дієвим способом розвитку підприємства, що за умов порівняно незначних ризиків (у разі впровадження пілотних проектів) дозволяє апробовувати зміни на підприємстві

18) Агломерація образу майбутнього (Mission and Vision Statements)

Слабко використовується, переважно за формою, ніж за змістом, через незрілість українського менеджменту, відсутність умов та передумов застосування

19) Управління знаннями (Knowledge Management)

Використовується переважно на великих підприємствах з прогресивним управлінням і складною структурою, які, з одного боку, можуть витратити кошти на впровадження та використання такого способу розвитку, а з іншого боку, потребують його використання та можуть отримати суттєвий ефект від цього

20) Впровадження системи "Бережливе виробництво" (Lean Production)

Слабко використовується через менталітет персоналу та управління, зневажливе ставлення до витрат, відсутність досвіду застосування, методичного забезпечення застосування

21) Франчайзинг (Franchising)

Використовується переважно в галузі громадського харчування. Власники відомих торговельних марок готові розповсюджувати мережу підприємств під

єдиною торговельною маркою. В інших галузях широкого розповсюдження не отримав

 


Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  6. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  7. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  8. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. III.Цілі розвитку особистості
  11. III.Цілі розвитку особистості
  12. III.Цілі розвитку особистості




Переглядів: 755

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нетрадиційні неорелігії в Україні. | Умови використання способів розвитку підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.