Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль кольору в просторі ландшафтного дизайну.

Просторові властивості кольору

Можна визначити два основних види сприйняття кольору у просторі:
-природний, незамкнутий, відкритий простір, тобто пленер;
-замкнутий простір, тобто створений людиною інтер`єр.
Розглянемо окремо кожне світло-колірне середовище.
Колір на пленері З цього приводу можна зазначити тільки таке — теплі кольори здаються приближеними, холодні — як би відступаючими. Це пов`язано із створенням у кожній людині міцного умовного рефлексу, коли в оточуючому середовищі ми постійно спостерігаємо явище колірно-повітряної перспективи. Воно проявляється в тому, що об`єкти середнього та дальніх планів окутуються синявою та значно висвітлюються за тоном через утримування часток пилу у шарі повітря між людиною та об`єктами, які сприймаються. Чим дальше об`єкти, тим більше вони об`єднуються до загального сіро-синього або блакитного кольору в залежності від стану освітлення у конкретний момент.

Просторові властивості кольорів. Просторові властивості кольору вже були помічені художниками епохи Відродження, які в картинах перший план зображали у теплих брунатних тонах, середній — нейтрально-зелених, а дальній — блакитних. Теплі світлі кольори збуджують, зігрівають, здаються більш близькими. Теплі темні — замикають простір, наближують площину, створюють відчуття міцності, стійкості. Холодні світлі кольори розширюють простір, створюють відчуття прохолоди. Холодні темні — створюють відчуття холоду і смутку, темряви. Але потрібно відмітити, що теплі тони виступають по відношенню до холодних тільки тоді, коли вони світліші холодних або при рівності світлот. Взагалі просторові властивості кольору залежать від колірного тону, насиченості, світлості, а також загальної композиції. Композиційно за допомогою кольору можна акцентувати увагу глядача на найбільш важливих частинах зображення або простору для зрозуміння образного змісту.
Американець Д.Алберс, представник абстракціонізму, працював з композиціями з найпростіших геометричних фігур. У своїх роботах він завжди використовував невелику кількість фарб, зате багато їх відтінків. Відома його серія "квадратів", написаних насиченими кольорами. Сполучення теплих та холодних відтінків створюють оптичні ілюзії третього вимірювання. В його книзі "Взаємодія кольорів" досліджується проблема сприйняття кольору — цією темою художник займався все життя.

 

Колористика.
Колір є одним з найбільш важливих інструментів у ландшафтному дизайні, який вимагає грамотного використання і професіоналізму дизайнера, що працює над проектом. Головна функція кольору в дизайні полягає в тому, що він надає певну своєрідність ландшафту, підкреслює його унікальність і неповторність.Тому найчастіше колірна гамма обговорюється вже у фінальній частині обговорення проекту.
Колір створює в кінцевому варіанті проекту завершеність, надає пейзажу природність, допомагає виділити якусь певну частину в загальному сприйнятті території, залучає в сад комах і птахів, дарує власникам ділянки певний настрій, додає декоративність ландшафтній картині.
Існує безліч теорій з приводу сприйняття людиною певних колірних гам, проте слід зазначити, що все-таки певну частку впливу на організм колір має.
Перш за все, це виражається у впливі на настрій і стан емоційного світовідчуття. Також багато вчених довели факт, що затверджує вплив кольору на здатність до праці і загальний стан здоров'я.
Як приклад можна навести такий колірний ряд: червоний має асоціацію з небезпекою, загрозою, тому викликає почуття напруги та занепокоєння; жовтий колір також привертає увагу. Обидва кольори відносяться до теплої гами кольорів, тому, незважаючи на досить-таки негативну характеристику, частіше за всіх інших застосовуються в ландшафтному дизайні.
Крім того, вони добре поєднуються між собою, їх використовують для залучення уваги до певних об'єктів пейзажу. Отже, не варто привертати увагу до зарослої або покинутій частині саду, розбивши там клумбу з червоними або жовтими тюльпанами.
Якщо ж розглядати палітру з холодною гамою кольорів, наприклад, синій і зелений, то потрібно враховувати, що ці кольори візуально розширюють простір. Крім цього, вони здатні подарувати людині розслаблення і зняти напругу після довгого трудового дня. Також їх використовують у поєднанні з теплими (червоним, жовтим і т. д.) з метою створення гри контрасту.
Дальше можна зупинити свою увагу на такій властивості кольору, як вплив різних кольорів та їх співвідношень на людську психіку:
фіолетові відтінки здатні подарувати атмосферу багатства і розкішності, проте перебільшивши його використання, можна отримати натомість депресивний настрій;
чистий білий колір створює відчуття свіжості, здатний збільшувати обсяги невеликого простору;
жовтий колір принесе позитивний настрій і загострить всі рецептори - посилиться апетит і загостриться нюх;
використовувати помаранчеву гамму потрібно з обережністю, краще в невеликих кількостях, тому що цей колір здатний викликати самі непередбачувані настрої та емоції;
блакитні відтінки допоможуть знизити тиск.
Однак найбільш позитивно впливає кольором на психічний стан людини це зелений, оскільки володіє розслаблюючим ефектом, дарує відчуття гармонії і спокою.
Особливу увагу слід приділити сполучуваності кольорів, оскільки вони безпосередньо впливають на здоров'я і рівень фізичної активності людей.
Наприклад, поєднання білого з синім або зеленим подарують відчуття прохолоди, а при використанні цих же кольорів у взаємодії з помаранчевим - активізують і радують око.
Деякі дуети з червоним чинять негативний вплив на глядачів:
чорний + червоний = пригнічення,
червоний + фіолетовий = млявість, апатія;
проте, такі сполучення як:
червоний + синій = динамічність
червоний + жовтий = відчуття святковості і парадності.
Крім того, колір необхідний для створення балансу, гармонії, єдності і цілісності композиції, а також для її врівноваженості.
Наприклад, використання рослин, що володіють близькими один до одного відтінками, здатні об'єднати різні елементи пейзажу в єдине ціле.
Для створення цікавої та унікальної композиції використовуються локальні точки - так звані кольорові акценти, які допомагають зробити який-небудь елемент центральним, що привертає загальну увагу. Тут головне не перебрати кількість і розташування локальних точок, це може перевантажити вигляд всієї композиції, зробити негативний вплив на остаточний результат роботи.
Також колір здатний створювати певний ритм, тобто ввести який-небудь повторюється з певною періодичністю елемент орнаменту, візерунка. Це виражається в поєднанні кольорів на спеціально створених інтервалах.
Не потрібно забувати про те, що роль кольору визначається не тільки забарвленням квіток рослин, але і відтінком кори дерев, кольором їхніх листів у певні пори року (більш яскраві і соковиті навесні, в’янучі під час осені).
З усіх перерахованих вище доказів випливає висновок про те, наскільки важлива правильна добірка кольору в ландшафтному дизайні. Роль кольору є

основним фактором на якому базується емоційний вплив образу дизайну на людину.

 


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. Анатомія параректальних просторів
  3. Білінійні і квадратичні форми в евклідовому просторі
  4. В українському інформаційному просторі аналітична журналістика також повинна відіграти вже зараз видатну роль: збудувати духовну будівлю українського національного світу.
  5. Відтворення кольору
  6. Вплив кольору на поведінку покупців.
  7. Вплив кольору на сприйняття простору
  8. Діалектизми, просторіччя, жаргонізми як складові загальнонародної національної мови, стилістичне використання їх у літературній мові
  9. Дія нормативно-правових актів в часі, просторі та за колом осіб.
  10. Дозволяється заповнення розрахункового документа від руки (кульковою ручкою, чорнилом темного кольору).
  11. Емоційна функція кольору
  12. Завдання кольору в Visual Basic 6.0




Переглядів: 1974

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вплив кольору на сприйняття простору | Колір в інтер’єрі і екстер’єрі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.