МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Види м’язової тканиниВиди м’язової тканини Тема лекції: М’язова система людини та її вікові особливості
План 1. Функції м’язової системи. 2. Види м’язової тканини. 3. Анатомічна будова та форма м’язів. 4. Групи м’язів людського організму. 5. Тонус та робота м’язів. 6. Втома при м’язовій роботі. 7.Вікові особливості м’язового апарату. 8. Поставатаїї порушення, профілактика захворювання. Основні поняття теми: м’язи, посмугований скелетний м’яз, будова м’яза, фасція, м’язові волокна, міофібрили, актин, міозин, групи м’язів, синергісти, антагоністи, згиначі, розгиначі, скорочення м’язів, тонус м’язів, сила м’язів, втома м’язів, рухова активність, гіподинамія, травматичні пошкодження опорно-рухового апарату, фізична культура, динамічна робота, статична робота, фізична втома, постава, фізіологічна постава, патологічна постава, сколіоз, кіфоз, лордоз, плоскостопість. 1. Біологічне значення м’язів (функції м’язової системи) М’язова активність – це властивість всіх високоорганізованих живих організмів. Вся життєдіяльність людини пов’язана з м’язовою активністю. У тілі людини описано понад 600 видів скелетних м’язів. У новонароджених дітей маса всіх м’язів становить 16% маси тіла, у 3-5 років – 23%, 8 років – 27%, 14 років - 33%, 17-18 років – 44%, а у спортсменів – навіть 50%. Зростання маси м’язів відбувається за рахунок збільшення їх довжини, товщини волокон та збільшення кількості м’язових міофібрил. Розрізняють такі види м’язової тканини: посмугована (скелетна, серцева) і не- посмугована. Посмуговані скелетні м’язи – це активна частина опорно-рухового апарату.Основними фізіологічними властивостями м’язів є збудливість, провідність і скоротливість. В цілому м’язи виконують такі функції: - забезпечення переміщення частин тіла і всього тіла в просторі; - рух окремими частинами тіла; - контроль положення тіла; - формування фігури людини; - підтримка рівноваги та певної пози тіла за рахунок тонусу м’язів; - місце депонування полісахариду глікогену, джерела енергії; - м’язова активність забезпечує роботу легеням, судинам, шлунково-кишковому тракту, серцю; - м’язи виступають генератором тепла, не лише при м’язовій роботі, тремтінню, але в режимі нетонічного термогенеза. М’язова тканина – це сукупність м’язових клітин (волокон), позаклітинної речовини (колаген, еластин), густої мережі нервових волокон і кровоносних судин. - поперечносмугаста скелетна; - поперечносмугаста серцева; - непосмугована гладенька.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|