МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація та види навчання з охорони праціЛекція 4. Навчання і профілактика травматизму та професійних захворювань у галузі охорони праці Питання. 1. Організація та види навчання з охорони праці. 2. Навчання працівників із охорони праці. 3. Навчання посадових осіб із охорони праці. 4. Інструктажі з питань охорони праці. 5. Профілактика нещасних випадків і професійних захворювань. 6. Причини та види травм і професійних захворювань. 7. Заходи запобігання травматизму та професійним захворюванням.
Література. 1. Гандзюк М.П., Желібо Е.П. , Халімовський Л.О. Основи охорони праці: Підруч. Для студ вищих навч. закладів – К.: Каравела.–2005. 2. Жидецький В.І. Основи охорони праці.–Львів:Афіша.–2002. 3. Основи охорони праці : [підручник] / К. Н. Ткачук, М. О. Халімовський, В. В. Зацарний та ін. – К. : Основа, 2006. – 448. (див. електронний навчально-методичний комплекс з основ охорони праці).
Принципи організації та види навчання з питань охорони праці.Одним із основних принципів державної політики в галузі охорони праці і складовою СУОП є навчання і інструктажі працівників у процесі їх трудової діяльності, учнів, вихованців і студентів навчально-виховних закладів із питань охорони праці. В Україні діє система безперервної освіти в галузі охорони праці, яка охоплює все населення від вихованців в дошкільних заходах до пенсіонерів. Система безперервної освіти побудована на таких науково-методичних принципах: - наступність і безперервність навчання усіх вікових категорій; - відповідність сучасним вимогам; - ступневість навчання. Відповідно до ст.18 Закону України «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Порядок проведення навчання та перевірки знань працівників і посадових осіб з питань охорони праці визначається Типовим положенням про навчання, інструктаж і перевірку знань працівників з питань охорони праці, затвердженим наказом Держнаглядохоронпраці України від 26 січня 2005 року №15, та Положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 18.04.2006 року №304. Згідно до цих положень допуск до роботи без навчання і перевірки знань з питань охорони праці забороняється. Зазначені Положення спрямовані на реалізацію системи безперервного навчання з питань охорони праці працівників з метою забезпечення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасних випадків та професійних захворювань. Вимоги цих Положень є обов’язковими для виконання учасниками навчально-виховного процесу, іншими працівниками закладу. В закладі один раз на 3 роки складаються план-графік проведення навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності, які затверджуються наказом. Відповідальність за забезпечення навчання з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу з наступною перевіркою знань несе директор навчального закладу. Контроль за дотриманням вимог Положення про проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці здійснюють органи управління освітою за підпорядкуванням, органи державного нагляду за охороною праці, представники галузевої профспілки. Відповідальність за організацію і здійснення інструктажів, навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці в закладі несе директор, а в структурних підрозділах – посадові особи, визначені наказом відповідно до розподілу обов’язків. Таке навчання проводиться з усіма працівниками закладу, установи 1 раз на 3 роки (якщо працівники зайняті на посадах, пов’язаних із виконанням робіт підвищеної небезпеки, – 1 раз на рік). Вивчення основ охорони праці у навчальних закладах і під час професійного навчання.Систематичне навчання та підвищення рівня знань з питань охорони праці є одним з основних принципів державної політики в галузі охорони праці. З метою реалізації цього принципу в Україні діє система безперервної освіти в галузі охорони праці, побудована на засадах ступневості навчання, яка досягається забезпеченням вирішення різних завдань при навчанні на різних етапах навчання та праці. Так на дошкільному рівні вивчаються питання особистої безпеки, формуються основи норм поведінки в різних ситуаціях. На першому та другому ступені освіти (школа, професійно-технічні заклади) вивчаються основи безпеки життєдіяльності з метою формування моделей безпеки, вивчаються окремі розділи охорони праці при професійному навчанні. На третьому та четвертому рівнях освіти (вищи навчальні заклади) вивчаються курси “Безпека життєдіяльності”, “Основи охорони праці” та “Охорона праці в галузі”, які покликані сформувати знання про безпеку та охорону праці в цілому та з окремого фаху безпосередньо. Читайте також:
|
||||||||
|