МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПРЕДМЕТ ТА ОСНОВНІ КАТЕГОРІЇ ПЕДАГОГІКИ1. Предмет і завдання педагогіки. 2. Основні етапи розвитку педагогіки 3. Основні педагогічні категорії 4. Система педагогічних наук. Зв'язок педагогіки з іншими науками. 5. Методи науково-педагогічних досліджень.
Загальні відомості про педагогіку. Це незвичайна наука. В чому ця незвичайність? · Надзвичайно складна. Людина є вище досягнення природи, її вінець. Чи може бути простою наука, що вивчає людину? · Досить суперечлива, неоднозначна, діалектична . Кожна людина має свою думку про виховання і може заперечити будь-яке твердження. · Неосяжна. Еверести педагогічних книг написані, а необхідність вивчення проблем навчання, виховання є актуальним. · Цікава. Цікава не тільки своїм предметом, але й історією.
Педагогіка – це наука про виховання дитини. Пайс-дитина, аго – вести. Дослівно супровід дітвори, дітоводіння. У стародавній Грецій педагогом називали раба, який брав за руку дитину господаря і супроводжував до школи. До речі, термін “школа” ( від грец. - вчена бесіда) –заняття, коли вільні від щоденних турбот давні елліни обговорювали, міркували, дискутували. Та і сам термін “педагог” має чимало дотичних понять ( софіст, педотриб, палестрах (учитель гімнастики), дяк, дидаскал, гувернер... Згодом слово педагогіка стало вживатися більш загально: для визначення мистецтва вести дитину протягом життя, тобто виховувати , навчати, давати освіту.
Предмет педагогіки – процес цілеспрямованого розвитку і формування людської осбистості в умовах її виховання, навчання, освіти . Концепції виникнення виховання:
1. Еволюційно-біологізаторська концепція (анг.філософ-соціолог Г.Спенсер, французький етнограф Ш.Летурно та ін. – кінец. ХІХ ст.). В основі виховання лежить інстинкт боротьби за існування . Інстинктна турбота тварин за своє потомство . 2. Психологічна концепція (основоположник американський педагог П.Монро – кінець ХІХ ст.). В основі виховання лежить інстинктивно-підсвідоме наслідування дітьми дорослих. 3. Релігійна концепція(основопол. німецький історик педагогіки кінця ХІХ ст. К.Шмідт).Виховання має релігійно-ідеалістичне походження, у ньому виявляється творча дія Всевишнього. Бог освячує здатність батьків виховувати дітей. 4. Соціологічна (трудова) концепція(основоп.К.Маркс, Ф Енгельс нім.філософи, перша половина ХІХ ст.). Причиною виникнення виховання є трудова діяльність первісної людини. Саме потреба первісних людей у виготовленні знарядь праці і необхідність передачі трудових умінь виготовлення і використання цих знарядь дітьми і зумовило виникнення виховання. Дві основні функції виховання, які склалися історично: 1. Опіка і догляд за дитиною. 2. Передача соціального досвіду, набутого поколіннями. Від покоління до покоління передаються раніше нагромаджені цінності: знання, мораль, трудовий досвід, досвід володіння і збагачення матеріальних благ та ін. Молодші в процесі своєї життєдіяльності стикаються з новими проблемами і труднощами і, долаючи їх, набувають нового досвіду, нові знання і уміння, примножуючи те, з чим вони вступили в життя. Можна сказати, що виховання – це процес передачі старшими поколіннями суспільно-історичного досвіду новим поколінням з метою підготовки їх до життя і праці, необхідної для забезпечення подальшого розвитку суспільства.
З огляду на ці функції, виховання розглядається як категорія · Вічна · Соціальна · Історична і суспільна ( мета, зміст, завдання виховання історично обумовлені. Мета виховання первісної людини – вижити у двоборстві зі стихією, з природою.
Спарта – виховання мужнього, сильного, загартованого воїна. Афіни – метою виховання стає калокагатія ( гармонія тіла і духу). Епоха Середньовіччя ставить свої ідеали. Різні стани. Різні системи виховання. Релігійне (призначення земного існування вбачали лише у підготовці до царства небесного). Девіз лицарського виховання: Душу – Богу, життя – королю, серце – жінці, честь – собі. Сім лицарських доброчесностей (їзда верхи, плавання, фехтування, полювання, володіння списом, гра в шахи і мистецтво версифікації (вміння складати і співати пісні). Комуністична доба. Ідеали незалежної України. Виховання відбиває ідеологію і політику суспільства. Наполеон “Моєю головною метою при формуванні учительської корпорації є бажання мати засоби керування думками”.
Читайте також:
|
||||||||
|