Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРЕДМЕТ ТА ОСНОВНІ КАТЕГОРІЇ ПЕДАГОГІКИ

1. Предмет і завдання педагогіки.

2. Основні етапи розвитку педагогіки

3. Основні педагогічні категорії

4. Система педагогічних наук. Зв'язок педагогіки з іншими науками.

5. Методи науково-педагогічних досліджень.

 

 

 

Загальні відомості про педагогіку.

Це незвичайна наука. В чому ця незвичайність?

· Надзвичайно складна. Людина є вище досягнення природи, її вінець. Чи може бути простою наука, що вивчає людину?

· Досить суперечлива, неоднозначна, діалектична . Кожна людина має свою думку про виховання і може заперечити будь-яке твердження.

· Неосяжна. Еверести педагогічних книг написані, а необхідність вивчення проблем навчання, виховання є актуальним.

· Цікава. Цікава не тільки своїм предметом, але й історією.

 

Педагогіка – це наука про виховання дитини. Пайс-дитина, аго – вести. Дослівно супровід дітвори, дітоводіння. У стародавній Грецій педагогом називали раба, який брав за руку дитину господаря і супроводжував до школи. До речі, термін “школа” ( від грец. - вчена бесіда) –заняття, коли вільні від щоденних турбот давні елліни обговорювали, міркували, дискутували.

Та і сам термін “педагог” має чимало дотичних понять ( софіст, педотриб, палестрах (учитель гімнастики), дяк, дидаскал, гувернер...

Згодом слово педагогіка стало вживатися більш загально: для визначення мистецтва вести дитину протягом життя, тобто виховувати , навчати, давати освіту.

 

Предмет педагогіки – процес цілеспрямованого розвитку і формування людської осбистості в умовах її виховання, навчання, освіти

.

Концепції виникнення виховання:

 

1. Еволюційно-біологізаторська концепція (анг.філософ-соціолог Г.Спенсер, французький етнограф Ш.Летурно та ін. – кінец. ХІХ ст.). В основі виховання лежить інстинкт боротьби за існування . Інстинктна турбота тварин за своє потомство .

2. Психологічна концепція (основоположник американський педагог П.Монро – кінець ХІХ ст.). В основі виховання лежить інстинктивно-підсвідоме наслідування дітьми дорослих.

3. Релігійна концепція(основопол. німецький історик педагогіки кінця ХІХ ст. К.Шмідт).Виховання має релігійно-ідеалістичне походження, у ньому виявляється творча дія Всевишнього. Бог освячує здатність батьків виховувати дітей.

4. Соціологічна (трудова) концепція(основоп.К.Маркс, Ф Енгельс нім.філософи, перша половина ХІХ ст.). Причиною виникнення виховання є трудова діяльність первісної людини. Саме потреба первісних людей у виготовленні знарядь праці і необхідність передачі трудових умінь виготовлення і використання цих знарядь дітьми і зумовило виникнення виховання.

Дві основні функції виховання, які склалися історично:

1. Опіка і догляд за дитиною.

2. Передача соціального досвіду, набутого поколіннями. Від покоління до покоління передаються раніше нагромаджені цінності: знання, мораль, трудовий досвід, досвід володіння і збагачення матеріальних благ та ін. Молодші в процесі своєї життєдіяльності стикаються з новими проблемами і труднощами і, долаючи їх, набувають нового досвіду, нові знання і уміння, примножуючи те, з чим вони вступили в життя. Можна сказати, що виховання – це процес передачі старшими поколіннями суспільно-історичного досвіду новим поколінням з метою підготовки їх до життя і праці, необхідної для забезпечення подальшого розвитку суспільства.

 

З огляду на ці функції, виховання розглядається як категорія

· Вічна

· Соціальна

· Історична і суспільна ( мета, зміст, завдання виховання історично обумовлені.

Мета виховання первісної людини – вижити у двоборстві зі стихією, з природою.

 

Спарта – виховання мужнього, сильного, загартованого воїна. Афіни ­– метою виховання стає калокагатія ( гармонія тіла і духу).

Епоха Середньовіччя ставить свої ідеали. Різні стани. Різні системи виховання. Релігійне (призначення земного існування вбачали лише у підготовці до царства небесного). Девіз лицарського виховання: Душу – Богу, життя – королю, серце – жінці, честь – собі. Сім лицарських доброчесностей (їзда верхи, плавання, фехтування, полювання, володіння списом, гра в шахи і мистецтво версифікації (вміння складати і співати пісні).

Комуністична доба.

Ідеали незалежної України.

Виховання відбиває ідеологію і політику суспільства.

Наполеон “Моєю головною метою при формуванні учительської корпорації є бажання мати засоби керування думками”.

 


Читайте також:

  1. Gigabit Ethernet на витій парі категорії 5
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  4. Абетково-предметний покажчик
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  9. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  10. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.
  11. Артеріальний пульс, основні параметри
  12. Банківська система та її основні функції




Переглядів: 706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Насоси інших типів. | Інститути наставників, вихователів, одряди ініціацій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.