МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПРЕДМЕТ ТА ОСНОВНІ КАТЕГОРІЇ ПЕДАГОГІКИ1. Предмет і завдання педагогіки. 2. Основні етапи розвитку педагогіки 3. Основні педагогічні категорії 4. Система педагогічних наук. Зв'язок педагогіки з іншими науками. 5. Методи науково-педагогічних досліджень.
Загальні відомості про педагогіку. Це незвичайна наука. В чому ця незвичайність? · Надзвичайно складна. Людина є вище досягнення природи, її вінець. Чи може бути простою наука, що вивчає людину? · Досить суперечлива, неоднозначна, діалектична . Кожна людина має свою думку про виховання і може заперечити будь-яке твердження. · Неосяжна. Еверести педагогічних книг написані, а необхідність вивчення проблем навчання, виховання є актуальним. · Цікава. Цікава не тільки своїм предметом, але й історією.
Педагогіка – це наука про виховання дитини. Пайс-дитина, аго – вести. Дослівно супровід дітвори, дітоводіння. У стародавній Грецій педагогом називали раба, який брав за руку дитину господаря і супроводжував до школи. До речі, термін “школа” ( від грец. - вчена бесіда) –заняття, коли вільні від щоденних турбот давні елліни обговорювали, міркували, дискутували. Та і сам термін “педагог” має чимало дотичних понять ( софіст, педотриб, палестрах (учитель гімнастики), дяк, дидаскал, гувернер... Згодом слово педагогіка стало вживатися більш загально: для визначення мистецтва вести дитину протягом життя, тобто виховувати , навчати, давати освіту.
Предмет педагогіки – процес цілеспрямованого розвитку і формування людської осбистості в умовах її виховання, навчання, освіти . Концепції виникнення виховання:
1. Еволюційно-біологізаторська концепція (анг.філософ-соціолог Г.Спенсер, французький етнограф Ш.Летурно та ін. – кінец. ХІХ ст.). В основі виховання лежить інстинкт боротьби за існування . Інстинктна турбота тварин за своє потомство . 2. Психологічна концепція (основоположник американський педагог П.Монро – кінець ХІХ ст.). В основі виховання лежить інстинктивно-підсвідоме наслідування дітьми дорослих. 3. Релігійна концепція(основопол. німецький історик педагогіки кінця ХІХ ст. К.Шмідт).Виховання має релігійно-ідеалістичне походження, у ньому виявляється творча дія Всевишнього. Бог освячує здатність батьків виховувати дітей. 4. Соціологічна (трудова) концепція(основоп.К.Маркс, Ф Енгельс нім.філософи, перша половина ХІХ ст.). Причиною виникнення виховання є трудова діяльність первісної людини. Саме потреба первісних людей у виготовленні знарядь праці і необхідність передачі трудових умінь виготовлення і використання цих знарядь дітьми і зумовило виникнення виховання. Дві основні функції виховання, які склалися історично: 1. Опіка і догляд за дитиною. 2. Передача соціального досвіду, набутого поколіннями. Від покоління до покоління передаються раніше нагромаджені цінності: знання, мораль, трудовий досвід, досвід володіння і збагачення матеріальних благ та ін. Молодші в процесі своєї життєдіяльності стикаються з новими проблемами і труднощами і, долаючи їх, набувають нового досвіду, нові знання і уміння, примножуючи те, з чим вони вступили в життя. Можна сказати, що виховання – це процес передачі старшими поколіннями суспільно-історичного досвіду новим поколінням з метою підготовки їх до життя і праці, необхідної для забезпечення подальшого розвитку суспільства.
З огляду на ці функції, виховання розглядається як категорія · Вічна · Соціальна · Історична і суспільна ( мета, зміст, завдання виховання історично обумовлені. Мета виховання первісної людини – вижити у двоборстві зі стихією, з природою.
Спарта – виховання мужнього, сильного, загартованого воїна. Афіни – метою виховання стає калокагатія ( гармонія тіла і духу). Епоха Середньовіччя ставить свої ідеали. Різні стани. Різні системи виховання. Релігійне (призначення земного існування вбачали лише у підготовці до царства небесного). Девіз лицарського виховання: Душу – Богу, життя – королю, серце – жінці, честь – собі. Сім лицарських доброчесностей (їзда верхи, плавання, фехтування, полювання, володіння списом, гра в шахи і мистецтво версифікації (вміння складати і співати пісні). Комуністична доба. Ідеали незалежної України. Виховання відбиває ідеологію і політику суспільства. Наполеон “Моєю головною метою при формуванні учительської корпорації є бажання мати засоби керування думками”.
Читайте також:
|
||||||||
|