МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
План лекціїР. Хейлбронер Тема: ринок: суть, функції та умови формування ...Економічна свобода набагато ілюзорні- ша, ніж це видається на перший погляд. Кожен має право чинити на ринку так, як йому заманеться. Однак якщо хто-не- будь визнає за краще робити те, що ринок не схвалює, ціною індивідуальної свободи виявляється економічне розорення. . 1. Інституціональні основи ринкової економіки. Домінування приватних інтересів. Ринкові відносини, їх суб’єкти і об’єкти. Визначення ринку: альтернативні теорії. Сутність ринку. 2. Попит і пропозиція. Ринкова рівновага. 3. Функції ринку. Умови його формування і розвитку. 4. Конкуренція, її суть, функції та форми. 5. Конкуренція і моделі ринків. Домашнє завдання: В.Д . Базилевич/ Економічна теорія /Політекономія с. 189 – 211, 1. підготуватись до опитування за питаннями на с.211., 2. дати письмово визначення термінам навчального тренінга на с. 211. 3. СРС на теми: - « Класифікація ринків»; - «Підприємство і підприємництво»
І. Основні категорій і поняття Ринок – система товарно-грошових відносин, що виникають між покупцем і продавцем з приводу купівлі–продажу товарів. Ринок – це обмін, сукупність купівлі–продажу, яка відбиває збалансування попиту і пропозиції, що здійснюється у відповідності з економічними законами товарного виробництва і обігу. Він є складним утворенням, що являє собою сферу обміну, сукупність процесів купівлі–продажу, які здійснюють збалансування попиту і пропозиції за рахунок цін, а з іншого боку забезпечує зв’язок між виробництвом і споживанням, безперервність процесу відтворення його цілісності. Ринок– суспільна форма організації і функціонування економіки, за якою забезпечується взаємодія виробництва і споживання через посередницькі інститути, що регулюють більшість виробників і споживачів, їх прямий і зворотній вплив. Те, що ринок включає не тільки відносини з купівлі–продажу, але й соціально-економічні (власність, виробництво, розподіл, споживання тощо), а також організаційно-економічні відносини (конкретні форми організації ринку), дає підстави розглядати ринок у економічні системі як підсистему. Ринкові відносини – це відносини між його учасниками (суб’єкти ринкових відносин) з приводу купівлі–продажу товарів і послуг (об’єкти ринкових відносин). Суб’єкти ринку – всі учасники ринку. Об’єкти– товари і послуги, цінності, багатство, земля, робоча сила. Попит – це форма вираження потреби, платоспроможна потреба придбати той чи інший товар. Пропозиція – сукупність товарів і послуг, які є чи можуть бути доставлені на ринок. Закон попитурегулює величину ринкової ціни. Зростання ціни за інших незмінних умов приводить до зменшення обсягу попиту і навпаки. Закон пропозиціїрегулює пропозицію залежно від рівня цін. Чим вища ціна товару за інших незмінних умов, тим більше стимулюється виробництво і продаж саме цього товару чи послуги. Ціна– грошовий вираз вартості Ціна попиту – це гранично-максимальна ціна, яку покупці згідні платити за товар. Ціна пропозиції – це гранично-мінімальна ціна, за яку продавці згідні продати свій товар. Ринкова рівновага – це ситуація, за якої наміри покупців і продавців повністю збігаються так, що за певної ціни товару обсяг пропозиції дорівнює обсягу попиту. Ринкова ціна – це ціна, при якій рішення виробників (продавців) та покупців про купівлю–продаж взаємно узгоджуються. Ціна ринкова – це ціна, яка встановлюється у відповідності до попиту і пропозиції товарів і послуг. Ціна рівноваги – це ціна, яка встановлюється при врівноваженості попиту і пропозиції. Ринкова кон’юнктура – це сукупність умов, ознак, які характеризують співвідношення попиту і пропозиції. Конкуренція– економічна боротьба між відособленими виробниками продукції, робіт, послуг за задоволення своїх інтересів, що пов’язані з продажем, виконанням робіт, послуг одним і тим самим споживачам. Еластичність – здатність попиту чи пропозиції реагувати на ціну товару. Коефіцієнт еластичності – міра реагування попиту, пропозиції на ціну. Взаємозамінні товари – товари, які здатні задовольнити одну і ту ж потребу незалежно один від одного (субститути). Взаємодоповнюючі товари – товари, споживання одного з яких вимагає споживання іншого (комплементи). Монополія – велике підприємство, яке посідає панівне місце на ринку, концентрує в своїх руках значну частину виробництва і збуту певного виду продукту з метою отримання монопольного прибутку.
ІІ. Структурно – логічні схеми.
Рис. 4.1. Крива попиту
Рис. 4.2. Крива пропозиції Читайте також:
|
||||||||
|