МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
План лекціїР. Хейлбронер Тема: ринок: суть, функції та умови формування ...Економічна свобода набагато ілюзорні- ша, ніж це видається на перший погляд. Кожен має право чинити на ринку так, як йому заманеться. Однак якщо хто-не- будь визнає за краще робити те, що ринок не схвалює, ціною індивідуальної свободи виявляється економічне розорення. . 1. Інституціональні основи ринкової економіки. Домінування приватних інтересів. Ринкові відносини, їх суб’єкти і об’єкти. Визначення ринку: альтернативні теорії. Сутність ринку. 2. Попит і пропозиція. Ринкова рівновага. 3. Функції ринку. Умови його формування і розвитку. 4. Конкуренція, її суть, функції та форми. 5. Конкуренція і моделі ринків. Домашнє завдання: В.Д . Базилевич/ Економічна теорія /Політекономія с. 189 – 211, 1. підготуватись до опитування за питаннями на с.211., 2. дати письмово визначення термінам навчального тренінга на с. 211. 3. СРС на теми: - « Класифікація ринків»; - «Підприємство і підприємництво»
І. Основні категорій і поняття Ринок – система товарно-грошових відносин, що виникають між покупцем і продавцем з приводу купівлі–продажу товарів. Ринок – це обмін, сукупність купівлі–продажу, яка відбиває збалансування попиту і пропозиції, що здійснюється у відповідності з економічними законами товарного виробництва і обігу. Він є складним утворенням, що являє собою сферу обміну, сукупність процесів купівлі–продажу, які здійснюють збалансування попиту і пропозиції за рахунок цін, а з іншого боку забезпечує зв’язок між виробництвом і споживанням, безперервність процесу відтворення його цілісності. Ринок– суспільна форма організації і функціонування економіки, за якою забезпечується взаємодія виробництва і споживання через посередницькі інститути, що регулюють більшість виробників і споживачів, їх прямий і зворотній вплив. Те, що ринок включає не тільки відносини з купівлі–продажу, але й соціально-економічні (власність, виробництво, розподіл, споживання тощо), а також організаційно-економічні відносини (конкретні форми організації ринку), дає підстави розглядати ринок у економічні системі як підсистему. Ринкові відносини – це відносини між його учасниками (суб’єкти ринкових відносин) з приводу купівлі–продажу товарів і послуг (об’єкти ринкових відносин). Суб’єкти ринку – всі учасники ринку. Об’єкти– товари і послуги, цінності, багатство, земля, робоча сила. Попит – це форма вираження потреби, платоспроможна потреба придбати той чи інший товар. Пропозиція – сукупність товарів і послуг, які є чи можуть бути доставлені на ринок. Закон попитурегулює величину ринкової ціни. Зростання ціни за інших незмінних умов приводить до зменшення обсягу попиту і навпаки. Закон пропозиціїрегулює пропозицію залежно від рівня цін. Чим вища ціна товару за інших незмінних умов, тим більше стимулюється виробництво і продаж саме цього товару чи послуги. Ціна– грошовий вираз вартості Ціна попиту – це гранично-максимальна ціна, яку покупці згідні платити за товар. Ціна пропозиції – це гранично-мінімальна ціна, за яку продавці згідні продати свій товар. Ринкова рівновага – це ситуація, за якої наміри покупців і продавців повністю збігаються так, що за певної ціни товару обсяг пропозиції дорівнює обсягу попиту. Ринкова ціна – це ціна, при якій рішення виробників (продавців) та покупців про купівлю–продаж взаємно узгоджуються. Ціна ринкова – це ціна, яка встановлюється у відповідності до попиту і пропозиції товарів і послуг. Ціна рівноваги – це ціна, яка встановлюється при врівноваженості попиту і пропозиції. Ринкова кон’юнктура – це сукупність умов, ознак, які характеризують співвідношення попиту і пропозиції. Конкуренція– економічна боротьба між відособленими виробниками продукції, робіт, послуг за задоволення своїх інтересів, що пов’язані з продажем, виконанням робіт, послуг одним і тим самим споживачам. Еластичність – здатність попиту чи пропозиції реагувати на ціну товару. Коефіцієнт еластичності – міра реагування попиту, пропозиції на ціну. Взаємозамінні товари – товари, які здатні задовольнити одну і ту ж потребу незалежно один від одного (субститути). Взаємодоповнюючі товари – товари, споживання одного з яких вимагає споживання іншого (комплементи). Монополія – велике підприємство, яке посідає панівне місце на ринку, концентрує в своїх руках значну частину виробництва і збуту певного виду продукту з метою отримання монопольного прибутку.
ІІ. Структурно – логічні схеми.
Рис. 4.1. Крива попиту
Рис. 4.2. Крива пропозиції Читайте також:
|
||||||||
|