Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






У німецькій класичній філософії людина інтерпретується як суб’єкт свободи, активне, тобто діяльне явище, що само розвивається.

Сенс життя – світоглядне і філософське поняття, яке містить сукупність уявлень про сутність людини, цілі та цінності її існування, а також можливі й допустимі способи й шляхи їх реалізації. Як світоглядна настанова, «сенс життя» - це прийнятий людиною ідеал її буття.

Феномен людини. Місце людини у світі. Історичний розвиток уявлень про сутність людини і сенс людського життя.

План

Тема: ЛЮДИНА

Лекція № 1

 

1. Феномен людини. Місце людини у світі. Історичний розвиток уявлень про сутність людини і сенс людського життя.

2. Релігія і наука про походження людини.

3. Роль природно-історичного середовища та спадковості у формуванні й розвитку людини.

4. Відмінність людського способу життя від тваринного

5. Сутність людської діяльності. Діяльність і спілкування як умови розвитку людини.

6. Людина, особистість, індивід та індивідуальність.

7. Смерть і безсмертя.

8. Свобода і відповідальність.

 

 

Проблема людини, її сутності та існування – одна з основних проблем філософії і гуманітарного знання.

Кожна історична епоха пропонувала своє бачення й вирішення питання про те, що таке людина і в чому сенс її життя.

Для давньосхідних та грецьких уявлень основоположною була ідея про єдність буття людини і природи. Сенс життя людини уявлявся як пошук єдності та гармонії з вищими виявами зовнішнього світу.

У давньогрецькій філософії людина розглядалась як складова загального світо порядку, у структурному плані та підпорядкованості законам його функціонування.

Тут виділяються погляди Сократа, софістів, які характеризуються намаганням розглядати проблему буття людини як відносно самостійну.

Головним у буття людини Сократ визнає пізнання, а сенс життя пов’язує з пізнанням доброчинності, яка, на його думку, аналогічна знанню. За його переконанням, людина, яка має правильне уявлення про добро, не чинитиме погано.

Софісти звернули увагу на відмінності внутрішнього життя людини і її зовнішньої поведінки, поділяли норми життя на визначені природою і встановлені людьми.

У філософії Платона й Аристотеля з’являється нова тенденція в оцінці сутності людини. Ці філософи звертають увагу на специфіку духовного й соціального буття людини. Вони акцентуються на тому, що людина – істота суспільна, її життя проходить у спілкуванні з іншими людьми. Аристотель стверджує, що людина від природи є політичною твариною. Однією з нових ідей Платона та Аристотеля була ідея про природну нерівність людей, відмінність між ними за здібностями й схильністю до різних видів діяльності, передусім розумової та фізичної праці.

Сенс життя Платон вбачає у пізнанні та служінні чеснотам, у яких поєднані вищі цінності – прекрасне, істинне, добре, справедливе.

Аристотель пов’язує поняття сенсу життя з вищим благом, яким він вважав щастя.

Епікур сенс буття людини вбачає у досягненні земного щастя. Цим щастям він вважає духовну й тілесну гармонію.

У середньовіччі під впливом християнства відбувається корекція уявлень про сутність людини і сенс її життя. Панівними стають церковні догми. Християнство відкидає античну ідею про переселення душ і природне походження й статус людини. У релігійному розумінні людина – творіння Бога. Для християнства людина – це єдність природного (тіла) і надприродного (душі).Тіло смертне, душа – безсмертна.

Людське життя та його сенс розкриваються тут через ідеї гріхопадіння, безсмертя і спасіння душі, її нове і вічне життя після возз’єднання із воскреслим тілом.

Сенс земного життя людини полягає у прагненні до спасіння душі задля її вічного неземного життя і служінні Богу.

Філософія Нового часу деміфологізує уявлення про сутність людини, намагаючись пояснити її з позицій природознавства.

З ученням І. Канта у філософії закладалася нова тенденція – розгляд людини як автономного першопочатку і творця свого буття.

Сенс життя І. Кант вбачає у «здійсненні доброї волі», моральному вдосконаленні, прагненні до морального ідеалу.

Згідно з Ф. Ніцше людина – це безперервний процес її становлення. Сенсожиттєвий орієнтир Ніцше – надлюдина, тобто особистість, що здатна реалізувати свою волю, утвердити для себе свої власні цінності, нехтуючи суспільними.

Марксистська концепція людини виходить з ідеї розвитку і заснована на конкретно-історичному підході до розуміння сутності людини. Сутність людини не передує існуванню, вона з’являється, формується в умовах соціального буття.


Читайте також:

  1. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  2. А-кролик, Б-кішка, В-мавпа, Г-людина.
  3. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  4. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  5. Агностик, суб’єкт пізнання, субстанція
  6. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  7. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  8. АПОЛОГІЯ «НАДЛЮДИНИ» У ФІЛОСОФІЇ Ф. НІЦШЕ
  9. Б/. Юридичні особи як суб’єкти цивільного права.
  10. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  11. Банки як суб’єкти підприємницької діяльності.
  12. Бухгалтерський облік як інформаційне джерело системи управління суб’єктом господарювання




Переглядів: 870

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | В межах наукового підходу існує велика кількість концепцій, але найбільш переконлива – еволюційна теорія.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.