Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ №7

Дихання під час фізичної роботи

При фізичному навантаженні розвивається гіпервентиляція ( глибина і частота дихання збільшується), ступінь якої пропорційна інтенсивності навантаження.

Головні механізми розвитку гіпервентиляції є :

1. безумовні рефлекси з пропріорецепторів працюючих мязів. ДЦ отримує інформацію про фізичну роботу і відбувається гіпервентиляція, щоб при збільшенні метаболізму склад альвеолярного повітря лишався незмінним;

2. умовні рефлекси ( передстартові стани у спортсменів). Від моторної зони кори ГМ інформація доходить до ДЦ, що сприяє розвитку гіпервентиляції;

3. імпульси від хеморецепторів, які сприймають зміни газового стану крові, підвищення РСО2, зниження РО2). Якщо рівень вентиляції внаслідок впливу названих механізмів (1 і 2) не відповідає рівню метаболізму і відбуваються зміни газового стану артеріальної крові, то хеморецептори виступають як детектори помилки і виносять рефлекторно корективи в роботу ДЦ. При інтенсивній і довготривалій фізичній роботі, коли система не може забезпечити підтримку постійного газового складу в альвеолярному повітрі, то рефлекси з хеморецепторів виступають як механізм стимуляції зовнішнього дихання.

При гімнастичних вправах вентиляціях легень збільшується в 2 – 7 разів, під час бігудо 20 разів.

 


ФІЗІОЛОГІЯ ТРАВЛЕННЯ, ОБМІНУ ЕНЕРГІЇ ТА РЕЧОВИН. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ,

 

План

 

1.Основні функції травної системи ,періодична діяльністьорганів травлення

2.Травлення в ротовій порожнині:

-механічне оброблення їжі;

-хімічне оброблення їжі;

-склад і властивості слини,значення в травленні;

-механізм секреції та регуляції;

3.Роль смакової сенсорної системи.Жування,ковтанняя,фази,регуляція

4. Травлення у шлунку:

-секреторна діяльність шлункових залоз, склад шлункового соку, механізм секреції та регуляція виділення. Фази регуляції секреції.

-моторна функція шлунка, її регуляція.

5.Травлення у дванадцятипалій кишці:

-склад і властивості секрету підшлункової залози, регуляція панкреатичної секреції;

-жовч, склад, властивості, види жовчі. Роль печінки у травленні, регуляція утворення жовчі і виділення її в 12-ти перстну кишку.

6.Травлення у тонкій кишці:

-склад і властивості кишкового соку, регуляція кишкової секреції;

-моторна функція тонкої кишки, види і регуляція

7.Травлення у товстій кишці:

-роль мікрофлори;

-моторна функція;

-акт дефекації

8.Всмоктування речовин у різних відділах травного каналу, його механізм. Особливості всмоктування різних речовин.

9.Обмін речовин і енергії – основна умова життя і збереження гемостазу.

Основні етапи обміну речовин:

-біологічне значення білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей, води, вітамінів;

-харчова, пластична та енергетична цінність білків, жирів, вуглеводів, їх потреби

залежно від стану організму;

-фізіологічні норми харчування, принципи складання харчового раціону;

10.Енергетичний обмін:

-енергетичний баланс організму;

-фізична калориметрія;

-калорійність різних харчових речовин, калорійний коефіцієнт 1 л кисню;

Самостійне вивчення тем:

Типи травлення.

Основні принципи та механізм регуляції травлення.

Енергетичні витрати організму під час різних видів праці.

Виконати завдання №12,№13 збірника позааудиторної самостійної роботи .


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Механізм першого вдиху новонародженої дитини | Травлення в ротовій порожнині

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.