Методи навчання у тренінгу. Стилі викладання - навчання
Тема 10.
Ролі тренера
Таблиця 15
Ролі тренера.
Контрольні питання:
1. Вимоги до тренера
2.Завдання тренера
3. Функції тренера
4. Види діяльності ведучого
5. Спрямованість діяльності ведучого
6 Стилі управління тренінговою груповою
7. Робота тренерів у парі
8. Рекомендації тренеру.
9. Ролі тренера.
1. Ефективність різних методів навчання
2. Методи навчання у тренінгу
3. Технологія проведення гри
4. Переваги та небезпеки інтерактивних ігор
Науковими дослідженнями встановлено, що людина, як правило, засвоює лише близько 30 % (або ще менше) інформації, яку вона чує або бачить, або чує та бачить одночасно. А коли люди беруть активну участь, наприклад, в обговоренні питань, рівень
засвоєння зростає приблизно до 50 %. Під час практичних дій, особливо коли люди обговорюють свої дії в ході практичних занять, рівень засвоєння зростає приблизно до 75 %. Найвищий рівень засвоєння (близько 90 %) спостерігається тоді, коли люди одразу застосовують набуті знання в реальному житті або навчають інших.
Схема 2. Піраміда засвоєння інформації - ефективність різних методів навчання.
Образно кажучи, піраміда не може міцно стояти на вістрі - якщо навчатися лише у лекційний спосіб. Аби досягнути максимальної ефективності навчання, її потрібно перевернути на основу - запровадити навчання через ДР самих учнів. (Саме тому, що в системі традиційної освіти ця піраміда перебуває в стані нестійкої рівноваги - тримається на вістрі - лекційній формі навчання, праця вчителя є надзвичайно важкою. Як би добре викладач не знав і свій предмет, яким би високим рівнем майстерності не володів, об'єктивні вади лекційного способу обмежують ефективність трансформації знань і вмінь учителя в уміння учнів. Більша активність учителя, ніж учня під час лекцій веде до того, що саме вчитель навчається більше, ніж учень. Тобто, хто активний, той і навчається.) Отже, для того, щоб підвищити ефективність навчання учня, піраміду потрібно перевернути - активізувати діяльність учнів.
Власна активність того, хто навчається, його взаємодія з іншими людьми є основою ефективного навчання.