МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Спрямованість психокорекційного процесу АСПНПрирода психічних явищ, які підлягають психокорекції Групова психокорекцiя потребує розумiння особливостей деструкцiй психiки. Якщо розглядати питання з практичної точки зору, то аналiзовi пiдлягає поведiнка суб'єкта в групi, яка породжує в нього внутрiшнiй дискомфорт, напруження й труднощi в стосунках з iншими людьми. В групi АСПН складаються умови для вивчення особливостей внутрiшньої детермiнацiє поведiнки суб'єкта, які iмперативно позначаються на поведiнцi в будь-якiй ситуацiє спiлкування (чи то побутовiй, чи службовiй). Вивченню внутрiшньої зумовленостi поведiнки сприяє атмосфера спонтанностi и невимушеностi стосункiв i поведiнки в групi. Завдяки цьому вiдкриваються можливостi об'єктивування неконтрольованих внутрiшнiх настановлень, якi активно впливають на характер i змiст спiлкування. Отже, точками уваги професiйного психолога є факти розбiжностi мiж свiдомо декларованими устремлiннями до дiєї та самою дiєю (поведiнкою) суб'єкта. Важливо також розрiзняти справжню поведiнку, яка суперечить декларованiй мстi й змiст якої прихований вiд суб'єкта, вiд навмисної демонстративної поведiнки. Якщо йдеться про глибинну психокорекцiю, повязану з особистiсними передумовами труднощiв у спiлкуваннi, то вона торкається цiлiсних явищ психiки в єдностi свiдомого з несвiдомим. Саме це вимагає вiд психолога високого професiоналiзму, який би допомiг розумiти труднощi психокорекцiиного процесу, пов’язаного з подоланням опорiв суб'єкта, породжуваних його "захисною системою". З цим завданням не впоратися без розумiння функцiйних та iндивiдуально неповторних захисних процесiв, особливостейїхньої системної органiзацiє, яка визначає логiку несвiдомого, що суперечить свiдомостi. В цiлому психокорекцiя слугує полiпшенню взаємовiдносин суб'єкта з iншими людьми та нiвелюванню труднощiв його спiлкуванні. Виникає питання: чи iснує точний перелiк критерiєв оцiнки якостi оптимальних стосункiв мiж людьми. Теоретично це можливо, проте наш досвiд показує, що наявнiсть суворих критерiєв оцiнки якостi людських контактiв мало допомагає в змiнi їх на краще. Надiйнiший шлях - це практичне вивчення труднощiв спiлкування та їхнiх iнфантильних першопричин, повязаних з iсторiєю життя суб'єкта. Це передбачає опанування основ процесуальної психодiагностики та психоаналiзу. Користуючися формалiзованими критерiями, ми в змозi лише дати вiдповiдь на питання: "добре" чи "погано"i єднаючися з клiєнтом у психодiагностицi, ми осягаємо змiст вiдносин i проникаємо в причини того, що вiдбуваються в ситуацiї спiлкування з метою змiни на краще. Одним iз важливих показникiв полiпшення вiдносин є наявнiсть спiльного з партнером пошуку розвитку контактiв, послаблення намагання пiдiгнати себе та iнших до певних моделей чи зразкiв; зменшення бажання знайти когось винного в своїх невдачах; нiвелювання взаємних докорiв, гострих жартiв, претензiй та впливу минулого на ситуацiю спiлкування "тут i тепер". Треба враховувати, що надзвичайно складно контролювати свої й чужi думки, переживання, емоцiї пiд час спiлкування, тому такий шлях тренажу не сприяє їх оптимiзацiї. В групi АСПН важливою є повторюванiсть особливостей поведiнки, що забезпечується багаторiвневiстю групового процесу, його тривалiстю. В процесi психодiагностики береться до уваги повторюванiсть характеру розладу стосункiв iз рiзними членами групи й у рiзних ситуацiях. Ригiднiсть форм поведiнки, якi суперечать свiдомим, просоцiальним намiрам людини, перебуває в центрi уваги психолога. Ситуацiя в групi АСПН має подвiйну спрямованiсть: реалiзацiя загальнолюдських цiнностей у стосунках мiж людьми (щирiсть, прийняття iншого таким, яким вiн у, взаємопiдтримка, взаємоприйняття одним одного, психологiчна безпека контактiв, взаєморозумiння та iн.) й наближення до iндивiдуально неповторної проблематики кожного з учасникiв навчання. Бiльше того, є пiдстава сказати, шо психодiагностика та психокорекцiиний процес у групi АСПН симультанно зливаються й постають як нероздiльне цiле. Неповторна, iндивiдуально-особистiсна проблематика виявляє себе вже при реалiзацiї загальнолюдських цiнностей спiлкування, що виражаються в труднощах прийняття певних принципiв роботи групи АСПН. Читайте також:
|
||||||||
|