Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Результативність психокорекційного процесу в групі АСПН

Вся психокорекцiина робота АСПН спрямовується на поглиблення й розширення соцiальної компетентностi учасникiв навчання, дослiдження детермінованості їхнiх особистiсних проблем попереднiм життєвим досвiдом, що в кожного суб'єкта залишив свiй слiд, вiдбиток на несвiдомiй сферi. До загальних змiн належать:

¨ розвиток здатностей до аутопсихотерапiї й сензитивних здiбностей сприймання iнформацiї, важливої для розумiння себе та iнших (iдеться про вмiння видiляти "фiгуру" i "тло" в соцiально-перцептивному матерiалi);

¨ засвоєння оптимальних умiнь спiлкування, а саме - вмiння приймати людину (й себе) такою, якою вона є, розумiти когнiтивнi передумови виникнення рiзних емоцiйних станiв, корегувати їх iз базовими формами захисту, адекватно визначати свiй внесок у виникнення непорозумiнь з iншими людьми, бачити стереотипно-деструктивнi тенденцiї поведiнки, якi не є продуктивними для спiлкування, i зясовувати для себе причини "збоїв", звязанi з тим, що було закладене в дитинствi, особливостями процесу соцiалiзацiї;

¨ набуття лабiльностi нервових процесiв та гнучкостi поведiнки;

¨ вмiння адекватно поцiновувати ситуацiю спiлкування, прогнозувати тенденцiї її розвитку та управляти нею;

¨ розвиток психологiчної вiдповiдальностi за свою поведiнку;

¨ вiдмова вiд "пiдпiрок" - психологiчних "милиць", вироблення здатностi психологiчної захищеностi, що базується на глибинному розумiннi своїх захисних (автоматизованих) тенденцiй, нейтралізації їхнього iмперативного впливу на поведiнку;

¨ розвиток умiння перетворити себе на об’єкт дослiдження та психологiчних умiнь вiдчуття й аналiзу значущої для себе ситуацiї спiлкування, здатностi до глибинної рефлексiї iнфантильних витокiв особистiсної проблематики, вмiння ретроспективного аналiзу iсторiї власного життя та минулого досвiду спiлкування з людьми;

¨ вмiння об'єктивувати "запрограмованiсть" власної психiки;

¨ розумiння власного (неусвiдомлюваного до АСПН) "життєвого плану" й разом iз тим - виховання здатностi втримувати себе вiд рабського слiдування "програмам дитинства".

Все це сприяє розвитковi можливостей у розумiннi себе та взаємин з людьми.

Психокорекцiйний процес у групi АСПН має свою суттєву специфiку, яка виражаються в цiлiсностi та єдностi всiх методичних прийомiв, в пiзнаннi цiлiсних проявiв психiки учасникiв навчання своєю емоцiйною, когнiтивною та бiхевiоральною сферами. Оскiльки АСПН орiунтується на глибиннi аспекти психiки людини, її несвiдомi прояви, особливої цiнностi набуває спонтаннiсть i невимушенiсть поведiнки, коли пiзнається внутрiшня детермiнованiсть учинкiв. Тому в групi АСПН мiнiмiзується формальна структурованiсть усiх процедур, прийомiв та пропозицiй керiвника. Учасник такого навчання дiстає можливiсть вивчення когнiтивно-семантичних передумов власної особистiсної проблеми й розвиває вмiння скористатися набутими рефлексивними знаннями для самопiзнання в реальнiй дiйсностi та внесення бажаних корективiв у власну поведiнку.

Процес АСПН допомагає суб'єктовi рефлексувати iлюзорнi потреби власного "Я" та засоби їх досягнення, а також спробувати новi форми поведiнки на завершальному етапi роботи групи у вiдповiдностi з набутими знаннями. Таке навчання пiдвищує психологiчну культуру суб'єкта, психологiчну захищенiсть i психологiчну силу. Проходження тренiнгової групи суб'єктом загалом сприяє збагаченню соцiально-перцептивного iнтелекту, розширює компетентнiсть у галузi спiлкування, розвиває емпатiю та сензитивнiсть, група ж АСПН iще навчає способам психоаналiзу та глибинного пiзнання психiки - власної та iншої людини.

Контрольні питання:

1. Особливості процесуальної діагностики в групі АСПН

2. Закономірності динаміки індивідуально-особистісних і групових змін у процесі АСПН

3. Поняття особистісної проблеми суб’єкта та ґенеза

4. Поняття психічного захисту. Його різновиди й функції

5. Особливості вивчення "психічних захистів"

6. Групова динаміка як фактор психокорекції

7. Результативність психокорекційного процесу в групі АСПН

8. Специфіка психокорекційного процесу у групі АСПН

 

 



Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  7. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  8. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  9. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  10. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.




Переглядів: 875

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Групова динаміка як фактор психокорекції | Принципи функціонування групи АСПН

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.