МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Результативність психокорекційного процесу в групі АСПНВся психокорекцiина робота АСПН спрямовується на поглиблення й розширення соцiальної компетентностi учасникiв навчання, дослiдження детермінованості їхнiх особистiсних проблем попереднiм життєвим досвiдом, що в кожного суб'єкта залишив свiй слiд, вiдбиток на несвiдомiй сферi. До загальних змiн належать: ¨ розвиток здатностей до аутопсихотерапiї й сензитивних здiбностей сприймання iнформацiї, важливої для розумiння себе та iнших (iдеться про вмiння видiляти "фiгуру" i "тло" в соцiально-перцептивному матерiалi); ¨ засвоєння оптимальних умiнь спiлкування, а саме - вмiння приймати людину (й себе) такою, якою вона є, розумiти когнiтивнi передумови виникнення рiзних емоцiйних станiв, корегувати їх iз базовими формами захисту, адекватно визначати свiй внесок у виникнення непорозумiнь з iншими людьми, бачити стереотипно-деструктивнi тенденцiї поведiнки, якi не є продуктивними для спiлкування, i зясовувати для себе причини "збоїв", звязанi з тим, що було закладене в дитинствi, особливостями процесу соцiалiзацiї; ¨ набуття лабiльностi нервових процесiв та гнучкостi поведiнки; ¨ вмiння адекватно поцiновувати ситуацiю спiлкування, прогнозувати тенденцiї її розвитку та управляти нею; ¨ розвиток психологiчної вiдповiдальностi за свою поведiнку; ¨ вiдмова вiд "пiдпiрок" - психологiчних "милиць", вироблення здатностi психологiчної захищеностi, що базується на глибинному розумiннi своїх захисних (автоматизованих) тенденцiй, нейтралізації їхнього iмперативного впливу на поведiнку; ¨ розвиток умiння перетворити себе на об’єкт дослiдження та психологiчних умiнь вiдчуття й аналiзу значущої для себе ситуацiї спiлкування, здатностi до глибинної рефлексiї iнфантильних витокiв особистiсної проблематики, вмiння ретроспективного аналiзу iсторiї власного життя та минулого досвiду спiлкування з людьми; ¨ вмiння об'єктивувати "запрограмованiсть" власної психiки; ¨ розумiння власного (неусвiдомлюваного до АСПН) "життєвого плану" й разом iз тим - виховання здатностi втримувати себе вiд рабського слiдування "програмам дитинства". Все це сприяє розвитковi можливостей у розумiннi себе та взаємин з людьми. Психокорекцiйний процес у групi АСПН має свою суттєву специфiку, яка виражаються в цiлiсностi та єдностi всiх методичних прийомiв, в пiзнаннi цiлiсних проявiв психiки учасникiв навчання своєю емоцiйною, когнiтивною та бiхевiоральною сферами. Оскiльки АСПН орiунтується на глибиннi аспекти психiки людини, її несвiдомi прояви, особливої цiнностi набуває спонтаннiсть i невимушенiсть поведiнки, коли пiзнається внутрiшня детермiнованiсть учинкiв. Тому в групi АСПН мiнiмiзується формальна структурованiсть усiх процедур, прийомiв та пропозицiй керiвника. Учасник такого навчання дiстає можливiсть вивчення когнiтивно-семантичних передумов власної особистiсної проблеми й розвиває вмiння скористатися набутими рефлексивними знаннями для самопiзнання в реальнiй дiйсностi та внесення бажаних корективiв у власну поведiнку. Процес АСПН допомагає суб'єктовi рефлексувати iлюзорнi потреби власного "Я" та засоби їх досягнення, а також спробувати новi форми поведiнки на завершальному етапi роботи групи у вiдповiдностi з набутими знаннями. Таке навчання пiдвищує психологiчну культуру суб'єкта, психологiчну захищенiсть i психологiчну силу. Проходження тренiнгової групи суб'єктом загалом сприяє збагаченню соцiально-перцептивного iнтелекту, розширює компетентнiсть у галузi спiлкування, розвиває емпатiю та сензитивнiсть, група ж АСПН iще навчає способам психоаналiзу та глибинного пiзнання психiки - власної та iншої людини. Контрольні питання: 1. Особливості процесуальної діагностики в групі АСПН 2. Закономірності динаміки індивідуально-особистісних і групових змін у процесі АСПН 3. Поняття особистісної проблеми суб’єкта та ґенеза 4. Поняття психічного захисту. Його різновиди й функції 5. Особливості вивчення "психічних захистів" 6. Групова динаміка як фактор психокорекції 7. Результативність психокорекційного процесу в групі АСПН 8. Специфіка психокорекційного процесу у групі АСПН
Читайте також:
|
||||||||
|