Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Группова дискусія

План

Методи активного соціально-психологічного навчання

Тема 9.

 

 

1. Групова дискусія

2. Психомалюкок

3. Рольова гра

4. Психодрама

5. Методи невербальної взаємодії

6. Використання вправ у АСПН.

Оволодiння методами групової психокорекцiї краще за все здiйснювати в самому процесi психокорекцiйної роботи. Та й то не в першiй психокорекцiйнiй групi, яку майбутнiй керiвник проходить з метою власної психокорекцiї, а вже пiсля неї. Тобто треба володiти iнструментарiєм психологiчного впливу на людину з метою психокорекцiї, можливо, лише за умови власної вiдкоригованостi того, хто прагне набути професiоналiзму в цiй галузi. Звичайно, матерiал даного посiбника сприяє методичнiй та теоретичнiй орiунтацiї в питаннях групової корекцiї. Але потрiбно памятати, що той чи iнший прийом чи iнструмент набуде дiєвостi та психокорекцiйної сили лише в руках майстра, який умiє гармонiйно єднати власне емоцiйне чуття з розумiнням проблем iншого, вдало знаходити ту хвилину, коли найсприятливiшою буде взаємодiя з цим iншим.

Спинимося на основних методах групової корекцiї.

 

Цьому методовi придiляли увагу багато дослiдникiв. Можливостi групової дискусiї в процесi СПТ частково розкритi в працях Г.О. Ковальова, Л.А. Петровської, Ю. М. Тмельянова, Г.Л. Ісурiної, А.С. Золотнякової. Існують деякi розбiжностi в назвах цього методу: "колективна дискусiя", "некерована розмова", "оперування плинним матерiалом у групi" тощо. Проте бiльшiсть авторiв користується назвою "групова дискусiя". Групова дискусiя є провiдним методом активного соцiально-психологiчного навчання. Це пояснюється абсолютизацiєю тенденцiй спонтанностi й невимушеностi поведiнки. В результатi складаються можливiсть вивчати базовi психологiчнi "захисти", логiку несвiдомого й характер внутрiшньої програмованостi поведiнки. В основi методу спонтанної дискусiї лежить безпосередня, нерегламентована вербальна iнтеракцiя (взаємодiя) мiж членами групи АСПН, завдяки чому навчання неповторно сповнюється змiстовним матерiалом, який пiддається осмисленню. Специфiка використання даного методу в АСПН проявляється в одночасному забезпеченнi спонтанностi поведiнки в групi, інтеграції взаємин мiж її членами та глибинно-психологiчним аналiзом результатiв. В АСПН рiдше, нiж в iнших групах корекцiї, використовуються такi види групової дискусiє, як тематична, обговорення загальних питань, бiографiчна (обговорення iндивiдуального минулого досвiду окремих учасникiв навчання), а бiльше практикується загальна спонтанна дискусiя. Тематична дискусiя заздалегiдь не планується й визначається ситуацiєю в даний момент. Робота психокорекцiйної групи зорiєнтовується на пiзнання передумов виникнення особистiсних проблем учасникiв навчання.

Для АСПН не характерне взаємне пропонування порад чи рекомендацiй. У той же час максимально стимулюється прояв безпосереднiх емоцiйних реакцiй, особистого ставлення до iнших. Вiдсутнiсть формального планування зобовязує мати чiтку стратегiю й тактику управлiння груповою особистiсною динамiкою. При цьому, якщо стратегiя дiй вiдома керiвниковi до початку роботи групи АСПН, то тактичнi цiлi визначаються ним поступово (багаторiвнево) в ходi формування й уточнення психодiагностичних гiпотез на основi поведiнки учасникiв групи.

На першому етапi роботи групи керiвник звертає увагу на типовi форми поведiнки учасникiв навчання, хоч для кожного вони iндивiдуальнi, неповторнi. Це стає первинним пiдгрунтям для формування гiпотез про структурнi особливостi "Я" та iнфантильнi передумови труднощiв спiлкування. Змiстова сторона динамiки групового процесу визначаються, з одного боку, характером проблем учасникiв навчання, а з iншого - результатами психодiагностики, яка структурує прийоми та реакцiї керiвника. Його завдання полягає в тому, щоб каталiзувати продуктивну активнiсть, акцентувати увагу учасникiв навчання на матерiалi, що має психокорекцiйне значення. Таким чином, спонтанна, безпосередня дискусiя в групi АСПН є керованим процесом, у якому вирiшуються загальногруповi, iндивiдуальнi та псикорекцiйнi цiлi.

Допомiжними методами АСПН у психомалюнок, програвання рольових ситуацiй, психодрама, психогiмнастика. Термiни "проективний малюнок" та "психомалюнок" вживаються нами як синонiми. Вiн вiдрiзняється вiд просто малюнка тим, що тут задається з самого початку тема вираження психологiчного змiсту.


Читайте також:

  1. Групова дискусія та правила її проведення
  2. Дискусія — засіб навчання та вирішення економічних проблем
  3. Дискусія, полеміка, диспут, дебати
  4. Діалогічні та полілогічні види публічних виступів. Інтерв’ю. Суперечка. Дискусія. Диспут.
  5. Збори як форма прийняття колективного рішення. Нарада. Дискусія
  6. Літературна дискусія 1925 - 1928 років.
  7. Мовна дискусія 90-х років.
  8. Науковий етикет. Наукова дискусія та її правила.
  9. Протекціоністська зовнішньоторговельна політика. Економічні наслідки запровадженння мита. Дискусія щодо протекціонізму.
  10. Схоластична філософія. Теорія подвійної істини. Дискусія між номіналізмом та реалізмом про Універсалії. Вчення Фоми Аквінського: гармонія віри і розуму.




Переглядів: 1322

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вимоги до професійних і особистісних якостей керівника групи АСПН | Психомалюкок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.