МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Використання вправ у АСПНСпецифiчною особливiстю функцiювання психокорекцiйної групи є вiдсутнiсть однозначного алгоритму процесу. В розпорядженнi квалiфiкованого керiвника завжди має бути набiр вправ, якi вiн може використати в зручний для цього момент. Загальнi теми. 1. Передати пантомiмою конфлiкт, згоду, нерозумiння та iн. Способи зображування iнтерпретуються та обговорюються в групi. 2. Вручити подарунки, якi принесуть радiсть данiй людинi. 3. "Мотивований бiг" ("бiжу в магазин", "бiжу вiд грози" тощо. 4. Привернути до себе увагу групи. 5. Людина та її тiнь (виконується в парi), 6. Настрiй. 7. Показати учасникам АСПН психологiчний портрет значущих людей у життi. 8. Йти назустрiч вiтровi. 9. Йти до бажаної мети. 10. Йти так, щоб кого-небудь не розбудити. 11. Йти на груповi заняття, йти iз занять. 12. Бiг: назад - так, щоб не впасти; вперед - так, щоб не наскочити на iнших. 13. Бiг: бiг, що змiнюється ходою, з мотивом, який частiше за все має соцiометричне значення - йти з симпатичною чи несимпатичною тобi людиною; йти з веселою людиною i з тим, хто нагадує кого-небудь iз життя; з тим, хто завдає прикростi и т.д. 14. Зустрiч з людиною, яку давно не бачили. 15. Хто я - яким мене бачать iншi - яким я хотiв би бути. ("Зiпсований телефон"). 16. Рукостискання по колу. 17. Дограти почату партнером дiю. 18. Передати почуття по колу: що передали, що повернулося. 19. Людина - дзеркало. 20. Рух зi змiною темпу (ритму). 21. Скульптор - глина. 22. Виправдати позу. 23. Із заплющеними очима сiсти на стiлець. 24. Перетягування каната. 25. Змусити партнера звiльнити стiлець, вийти з телефонної будки. 26. Скульптура - iдеальне ставлення до людини. 27. Впiзнати члена групи: по волоссю, по руках тощо Типовi людськi конфлiкти. 28. Вибрати одну з двох можливостей. 29. Вiдмовитися вiд чогось важливого. Ставлення до групи. 30. Показати своє ставлення до iнших у групi. 31. Показати iншим, чому вони нам симпатичнi чи несимпатичнi. Фантазiєя та казки. 32. "Безлюдний острiв": уяви, що всi опинилися на безлюдному островi. Що ти робив би 33. Якою твариною ти хотiв би бути. 34. Бал-маскарад. 35. Вибрана казка. 36. Що ти робив би, якби був добрим чи злим чарiвникомi Ми описали невербальнi вправи, проте це лише частина з безлiчi варiантiв. Щоб досягти бажаного ефекту, потрiбно: на початковому етапi роботи з групою допомогти її членам подолати стереотипний пiдхiд до навчання, тобто директивне керiвництво поведiнкою та чiтко окресленi результати. Завдання ведучого - стимулювати присутнiх до творчої вiдкритої участi в усьому, що вiдбуватиметься в ситуацiє "тут i тепер". Керiвник зважує доцiльнiсть тих чи iнших вправ у той чи той перiод роботи групи. Деякi вправи можуть спричинити зворотну дiю, якщо iндивiд та група не готовi до їх сприймання та виконання. Керiвник має чiтко уявляти, з якою метою використовується вправа, якi груповi та iндивiдуально-психологiчнi процеси каталiзуються цiєю вправою. Чи готовi члени групи до виконання такої вправи. Чи готовий сам керiвник виконати її. Чи склалася в групi атмосфера такої довiри, щоб ця вправа спрацювала й чи вистачить часу для виконання вправи та її обговорення. Лише знаючи вiдповiдi на всi цi питання можна розпочинати справу. Вправи - це не iнструменти, якими можна довiльно користуватися. Ми з недовiрою ставимося до керiвникiв, якi застосовують вправи одну за одною лише для пiдтримки iнтенсивностi групового процесу. Необхiдно памятати, що невдало введена вправа може значно посилити дєзiнтеграцiйнi процеси замiсть того, щоб сприяти глибшому й вiдкритiшому спiлкуванню та згуртуванню членiв групи. Найбiльша цiннiсть утiлення вправ у груповий процес полягау в їх обговореннi, в психологiчному аналiзi, а не лише в емоцiйному задоволеннi від їх виконання. Доцiльно концентрувати увагу на тому, який резонанс викликає в iнших поведiнка одного з членiв групи, як впливають на кожного з учасникiв навчання присутнi колеги i, навпаки, як вiн сам впливає на iнших. При обговореннi виконання вправи бажано придiлити максимальну увагу аналiзовi емоцiйно-почуттувих реакцiй учасникiв навчання, відокремити їх вiд розмiрковувань про емоцiї та уявлення. Треба памятати, що в групi вiдсутнi покарання та заохочення, тому апробацiя нових форм поведiнки має позначатися спонтаннiстю й бути вiльною вiд тривог. В групi АСПН використовуються вправи, якi є спiльними для всiєї трснiнгової практики. Вони досить унiверсальнi й мало залежать вiд теоретичної професiйної орiунтацiї керiвника, частина ж методичних прийомiв, особливо з глибинно-психоаналiтичною орiєнтацiєю, є специфiчними для АСПН, наприклад цiлiсний психоаналiз комплексу тематичних малюнків, iнтервю з метою добору. Емоцiйне та iнтелектуальне розумiння суперечностей у важливою умовою для кардинальних змiн. Проте цього мало. необхiднi ще й безпосереднi цiлі суб’єкта, спрямованi на змiни власних навичок та вмiнь. Самоусвiдомлення важливих особистiсних аспектiв має спонукати суб'єкта до дiй у вiдповiдностi до "контракту", який укладаються в групi. Нова поведiнка не може ввiйти в набiр правил спiлкування людини без достатнього тренування, без перебудови стереотипiв. У цьому випадку, коли група допомогла виявити якiсь деструкцiє в поведiнцi, з якими самому суб'єктовi важко справитися (наприклад, прикриває рота рукою), тодi укладаються "контракт", аби допомогти членам групи перемагати внутрiшню протидiю змiнам у самому собi. "Контракт" може мати вiдношення й до "ситуативної" поведiнки в групi Наприклад, у випадку активних заперечень iнформацiї, що йде вiд групи укладається "контракт": сприймати iнформацiю мовчки, реагуючи на неї без роздумiв та емоцiйно-почуттувої оцiнки в ту хвилину. Член групи може також укласти "контракт" iз керiвником. Наприклад, якщо хтось просить не залучати його до активної роботи, то можна взяти це до уваги. Оцiнка своєї участi в психокорекцiйнiй групi. Мета: виконання цього завдання сприяє глибшому усвiдомленню своєї поведiнки в групi у вiдповiдностi з нормами оптимального функцiювання. Подальше обговорення результатiв на основi пропозицiй, наведених у бланку, дає можливiсть учасникам групової психокорекцiї з’ясувати для себе найбiльш бажанi форми поведiнки в групi АСПН. Цю вправу доцiльно реалiзувати на початковому етапi роботи групи.
Читайте також:
|
||||||||
|