Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Планування контролю. Типи та форми контролю

Єдиної класифікації видів та форм внутрішньошкільного контролю немає. Най­більш типові підходи представлені у табл.).

Таблиця 6 Типи та форми контролю

Типи За часом здійснення За широтою охоплення об'єктів За об'єктами (суб'єктами) За системою стосунків між його учасниками
Форми Попередній Тематичний Персональний Адміністративний
  Поточний Фронтальний Класно-узагальнюючий Взаємоконтроль
  Підсумковий Оглядовий (вибірковий) Предметно-узагальнюючий Самоконтроль
      Тематично-узагальнюючий  
      « Комплексний »  

1. За часом здійснення.

1.1. Попередній. Здійснюється під час планування, для створення певних сис­тем, структур. Фактично — це відстеження дотримання існуючих стандартів, норм, правил із метою їх аналізу.

Як правило, попередній контроль використову­ється у сферах ресурсів (матеріальних, фінансових, трудових). Що стосується попереднього контролю за роботою вчителів, учнів, то мета контролю полягає в аналізі та оцінці ділових, професійних, навчальних знань та навичок, які необ­хідні для подальшої роботи або навчання.

1.2. Поточний (оперативний). Здійснюється безпосередньо в процесі діяльнос­ті. Мета — запобігання відхиленням від встановлених планів, нормативів, поло­жень, програм, оперативне усунення недоліків.

1.3. Заключний (підсумковий). Здійснюється для зворотного зв'язку після за­вершення роботи. Порівнюються реальні результати із визначеними нормами, стандартами, планами.

2. За широтою охоплення об'єктів перевірки.

2.1. Тематичний. Мета цієї форми контролю полягає у глибокому вивченні певної проблеми, актуального питання.

2.2. Фронтальний. Мета полягає у всебічному вивченні діяльності всього коле­ктиву або окремого вчителя.

2.3. Оглядовий (вибірковий). Мета — виявити «болючі точки», знайти об'єкти для тематичного та фронтального контролю.

3. За об'єктами контролю.

3.1Персональний — це контроль за роботою однієї особи (вчителя, класного керівника, психолога, технічного працівника тощо).

3.2. Класно-узагальнюючий. Його мета — отримати інформацію про стан на­вчально-виховного процесу або якогось питання в певному класі.

3.3. Предметно-узагальнюючий. Його мета полягає у вивченні стану певної навчальної дисципліни.

3.4. Тематично-узагальнюючий. Мета — всебічне вивчення якогось питання, проблеми.

3.5. Комплексний. Передбачає різноаспектне вивчення об'єкта та поєднання цілей кількох видів контролю.

4. За системою стосунків між учасниками контролю.

4.1. Адміністративний. Ініціатором і організатором виступає адміністрація школи.

4.2. Взаємоконтроль. Ініціатором може виступати і адміністрація, але здійсню­ється за допомогою членів колективу.

4.3. Самоконтроль. Ініціатором і організатором відносно власної діяльності виступає сам педагог (класний керівник, психолог, технічний працівник тощо).

Таблиця 7

Порівняльні можливості різних форм контролю(за М. М. Поташником)

 

Форми контролю Критерії оптимальності
Колективні +! + +! + + великі +!
Взаємоконтроль + + + +! +! середні +!
Самоконтроль + + + + + низькі +
Стихійний адміністр.   +! - - -! незначні -
Плановий адміністр. + + + + - середні +

Критерії оптимальності:

1 — об'єктивність

2 — вимогливість

3 — багатоаспектність

4 — точність

5 — глибина

6 — витрати

7 — результативність.


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  4. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  5. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  6. Автоматизовані форми та системи обліку.
  7. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  8. Акредитив та його форми
  9. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  10. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  11. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  12. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю




Переглядів: 917

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типи відгодівлі свиней | Основними предметами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.