МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПРИКЛАДНІ ВИДИ ГІМНАСТИКИ.Вправи прикладних видів гімнастики вирішують спеціальні завдання, пов'язані з розвитком фізичних і морально-вольових якостей, необхідних у професійній діяльності людини, а також у лікувальних цілях. До цієї групи ставляться: - професійно-прикладна гімнастика; - військово-прикладна гімнастика; - спортивно-прикладна гімнастика; - гімнастика на виробництві; - лікувальна гімнастика. Професійно-прикладна гімнастика має своєю метою сприяти розвитку спеціальних рухових якостей і навичок, від яких залежить успішна професійна діяльність людини. У багатьох областях сучасного виробництва від людини, крім загального фізичного розвитку, ще потрібні й спеціальні фізичні й моральні якості. Така підготовка необхідна, наприклад, монтажникові-висотникові, будівельникові-висотникові, у професійних училищах, де гімнастичні вправи різного характеру (лазаньї, перелізання, підтягування, підйоми, перевороти) виконуються не у звичайних умовах, а на височині. Заняття дають гарні результати: учні стають ловче й сміліше, зникає острах висоти, продуктивність праці помітно зростає. Військово-прикладна гімнастика сприяє формуванню вмінь і вихованню спеціалізованих якостей, необхідних для успішного оволодіння професіями. Цей вид гімнастики застосовується в роботі з юнаками допризовного віку й у системі фізичної підготовки слухачів військових навчальних закладів. До засобів даного виду гімнастики ставляться: стройові вправи, різні прикладні способи ходьби, перегони, стрибків, лазанья, переповзання, повзання, подолання всіляких перешкод, перенесення партнерів різними способами, оволодіння навичками збереження рівноваги на зменшеній площі опори, спеціальні вправи на тренажерах. Вивчення вправ військово-прикладної гімнастики проводиться на відкритій місцевості. Велике місце займає подолання різних смуг перешкод на час. Спортивно-прикладна гімнастика застосовується в учбово-тренувальному процесі у всіх видах спорту. Вона забезпечує загальну й спеціальну фізичну підготовку спортсмена, сприяє цілеспрямованому вдосконалюванню якостей, які необхідні для досягнення найбільш високих результатів спортсменів у вибраному ними виді спорту. Зміст цієї гімнастики визначається залежно від змісту відповідного виду спорту, тому що в кожному виді спорту є своя специфіка застосування загально розвиваючих і спеціальних вправ. Варто сказати, що представники ряду видів спорту використають деякі вправи й на гімнастичних снарядах. Наприклад: у систему підготовки стрибуна із шостому включаються вправи на кільцях, поперечині, канаті, що допомагають швидко опанувати технікою стрибка із шостому. Подібним чином звертається увага один в один спеціальних вправ у гімнастиці боксера. Як спеціальні вправи широко застосовуються стрибки зі скакалкою. Футболісти застосовують акробатичні вправи; плавці, стрибуни у воду – вправи на батуті; ковзанярі, фігуристи включають у свої заняття художню гімнастику, вправи хореографії. Спеціалізовані комплекси гімнастичних вправ застосовують лижники, борці, штангісти й спортсмени всіх інших видів спорту. У тренувальному процесі спортсмена-гімнаста ця гімнастика, як правило, проводиться наприкінці тренування й складається головним чином із вправ на розвиток сили, гнучкості, стрибучості й т. д. Гімнастика на виробництві. Головним завданням даної гімнастики є зміцнення здоров'я трудящих і підвищення продуктивності праці. При правильній організації виробничої гімнастики знижуються виробничий шлюб, травматизм, захворювання. Численними спостереженнями показано, що в результаті систематичних занять робочі рухи стають більше спритними, економічними, знижується ступінь утоми. У процесі трудової діяльності в організмі людини відбуваються істотні зміни, що впливають на якість трудової навички. Спеціальними дослідженнями встановлено, що протягом робочої зміни спостерігається три змінюючи одне одного періоди працездатності: - період початку праці, необхідний для оптимального робочого темпу й ритму руху; - період стійкої працездатності - злагоджені й економічні робочі рухи, що дозволяють зберегти належну продуктивність праці тривалий час; - період зниження працездатності - подовження часу робочих операцій, зниження точності рухів, з'являється відчуття утоми. Таким чином, виходячи з аналізу динаміки працездатності людини, гімнастику на виробництві проводять перед роботою, під час і після роботи. Так звану вступну гімнастику проводять перед початком роботи протягом 7 – 10 хв., ціль її полягає в тому, щоб активізувати загальну діяльність організму, підвищити готовність і прискорити перехід до трудового процесу. Вправи гімнастики до роботи застосовуються для загального впливу й можуть бути дані поза залежністю від характеру виробництва: ходьба біг, що загально розвивають вправи, підскіки й т.п. Під час роботи проводяться фізкультхвилинки. Вони створюють умови активного відпочинку, знижують утома довгостроково працюючих м'язів, прискорюють відновлення працездатності. Зміст фізкультурної паузи варто встановлювати з урахуванням конкретного виду праці, стану працюючих, динаміки їхньої працездатності. Для людей, зайнятих монотонною, одноманітним працею, корисно проводити дві фізкультурні паузи. Одну - перед обідньою перервою, другу - за 1,5 - 2 ч до закінчення зміни. Більшу користь приносять індивідуальні фізкультурні паузи, проведені по 3 - 5 разів у день: 1 - 2 - до обідньої перерви й 2 - 3 - у другій половині зміни. Гімнастика після роботи (10 – 25 хв.). Ціль цієї гімнастики полягає в тому, щоб зняти залишкові явища від трудового процесу, сприяти відновленню сил і найшвидшому переходу до іншого виду діяльності або відпочинку Засобами гімнастики після роботи є найпростіші вправи, головним чином пов'язані з розслабленням м'язів, з підвищенням кровообігу, що у свою чергу сприяє видаленню з м'язів продуктів розпаду, що нагромадилися під час роботи. Корисні вправи ігрового характеру, тому що вони поліпшують емоційний стан робітників, вносять відому частку бадьорості. Організація гімнастики на виробництві вимагає самої ретельної підготовки. Необхідна більша попередня робота (вивчення особливостей виробництва, роз'яснювальна робота й підготовка активу, складання комплексів вправ і т.д.), обов'язкова детальна підготовка методики проведення гімнастики (сполучення гімнастики з відпочинком, регулювання фізичного навантаження й т.п.). Лікувальна гімнастика спрямована на відновлення здоров'я й працездатності, втраченої внаслідок різних захворювань, поранень, нещасних випадків. Особливо велика її роль при виправленні недоліків статури. Крім того, вона відіграє більшу роль у поліпшенні загального самопочуття хворих, у підвищенні їхнього життєвого тонусу. У цей час лікувальна гімнастика як засіб лікування широко застосовується в найрізноманітніших лікувально-профілактичних установах, лікарнях, поліклініках, госпіталях курортах і санаторіях. У лікувальній гімнастиці застосовуються різні активні й пасивні вправи на розтягування, збільшення амплітуди, сили, гнучкості, витривалості, спритності й т.д. Заняття по лікувальній гімнастиці проводяться в наступних формах: урок гігієнічної гімнастики, сеанс занять (процедур), урок лікувальної гімнастики, прогулянка й т.д. На заняттях використається як звичайний, так і спеціальний інвентар, а також гімнастичні снаряди: поперечина, кільця, гімнастична стінка й ін. Лікувальна гімнастика не обмежується впливом на уражений орган, а переслідує загальний вплив на весь організм хворого. Це здійснюється шляхом поступового тренування хворого й навчання його правильно й ощадливо виконувати життєво необхідні рухові дії. Різновидом лікувальної гімнастики є гімнастика, що коригує, ціль її: сприяти виправленню таких дефектів, як деформація хребта, грудної клітки, стопи. Успіх гімнастики, що коригує, залежить від своєчасного й систематичного її застосування в сполученні із загально розвиваючими вправами, що зміцнюють організм у цілому.
Читайте також:
|
||||||||
|