МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вікова періодизаціяВ психології розрізняють поняття: Розвиток і формування, дозрівання і становлення, а також здійснення особистості. Під розвитком розуміютькількісні та якісні послідовні зміни (психічні чи фізичні), пов’язані з певними етапами життя і прогресивні, що ведуть до вдосконалення. Формування — це цілеспрямований процес змін особистості або ж окремих сторін, якостей внаслідок спеціально організованих впливів (Наприклад: формування економічного мислення, формування духовності молоді). Дозрівання — фізіологічні, фізичні та психічні зміни індивіда чи окремих функцій і процесів внаслідок дії внутрішніх вроджених факторів. Становлення — вказує на набуття нових ознак та форм у процесі розвитку особистості (Наприклад, становлення творчої особистості в контексті психології сімейного виховання). Здійснення – процес самореалізації потреб особистості, що відкривають нові перспективи її розвитку. Психічний розвиток людиниподіляється на певні вікові періоди, послідовна зміна яких необоротна і непередбачувана. Кожний віковий період (вік) — це своєрідний ступінь фізичного, фізіологічного і психічного розвитку, з властивими для нього відносно стійкими якісними особливостями.
Для кожного вікового періоду характерними є: сензитивний період, кризовий період, провідна діяльність. Сензитивний період — найбільш сприятливий для розвитку тої чи іншої психічної функції (Наприклад:1–3 роки сензитивний період розвитку мовлення). Кризовий період — період бурхливих і швидких змін у психіці в той чи інший віковий період (Наприклад: Криза народження, криза трьох років «Я–сам», криза підліткового віку…) Провідна діяльність — вид діяльності, найбільш притаманний тому чи іншому віковому періоду (Наприклад: емоційно-безпосереднє спілкування немовляти з дорослим [0–1р.], предметно-маніпулятивна діяльність для дітей раннього віку, сюжетно-рольова гра [3–6 р.]). I. Пренатальний період(Від моменту зачаття до народження) Індивідуальна історія людини починається не від народження, а від її зачаття. Притча про мудреця, до якого принесли новонароджену дитину
Адже за дев’ять місяців внутрішньоутробного (пренатального) періоду відбуваються не тільки фундаментальні якісні та кількісні фізичні, фізіологічні зміни майбутнього новонародженого, а й інтенсивний його психічний розвиток. Пренатальний розвиток — дородовий, утробний розвиток індивіда, під час якого відбувається розгортання успадкованого ним потенціалу. Особливості його зумовлюють характер розвитку на наступних етапах життя дитини і навіть дорослої людини. Дозрівання майбутнього немовляти у пренатальному періоді відбувається в строго контрольованому середовищі — матці — і долає кілька послідовних етапів. Але навіть і в материнській утробі зовнішнє середовище впливає на його розвиток. Практично з моменту зачаття дитина стає елементом ситуації, що формується в навколишньому середовищі. Радість і побоювання, добробут і нестачі, стабільність і потрясіння, здоров’я і хвороби у сім’ї, яка очікує дитину, впливають на її пренатальний розвиток. Це — найважливіший період у розвитку людини. Адже, народжується «готова людина» — в цей період формуються усі психічні функції майбутньої особистості (задатки — вроджені передумови до розвитку здібностей). Важливим для нормального психічного і фізичного розвитку дитини є психічний і фізичний стан матері: позитивні емоції, правильне харчування, режим дня (нормальний сон), благополуччя в сім’ї. Це необхідні умови нормального розвитку дитини. II. Немовля(постнатальний період) Народжуючись, дитина фізично відокремлюється від матері. Вона потрапляє в зовсім інші умови: холод, яскраве освітлення, повітряне середовище (досі було водне), яке вимагає іншого типу дихання, зміни типу харчування. Новонароджена дитина має свої анатомо-фізіологічні ознаки: У неї велика голова і короткі ніжки. Різниця пропорцій тіла 1/4 (у дитини) і 1/7 (у дорослого) зберігається у дитини до 1 або 1,5 року
Далі щорічно довжина тіла збільшується на 4–5 см, а вага тіла на 1,5–2 кг. У молодших школярів, наприклад, маса головного мозку складає 1250–1300 г, що майже відповідає масі дорослої людини. Середня маса мозку у чоловіків — Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|