Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль фізичного знання в житті.

Дослідивши ланцюжок розвитку фізики, учені з'ясували, що своїм корінням фізика сягає часів Давньої Греції. Виявляється, саме стародавні греки, спростувавши теорію тотального контролю богів, намагалися пояснити природні явища науковим шляхом.

«Фізика» — так назвав першу відому нам наукову працю про природні явища давньогрецький учений Аристотель, який жив у IV ст. до н. е. Цей фундаментальний трактат, що заклав підвалини фізики як науки, складається з восьми книг. Уперше фізика розглядається не як учення про природу, а як наука про рух, категорія якого передбачає час, простір і місце.

У своїх фізичних трактатах Аристотель пропонує універсальну схему чотирьох причин, що відіграють важливу роль у фізиці: формальна причина (що це?), матеріальна причина (з чого складається?), рушійна причина (звідки походить?), цільова причина (за ради чого існує?).

Книга Аристотеля служила основним «підручником фізики» впродовж майже двох тисячоліть.

Наступний вирішальний крок у розвитку фізики зробив видатний італійський учений Галілео Галілей (1564-1642). Його вважають основоположником фізики в її сучасному розумінні — як дослідної (експериментальної) науки. Галілей дослідним шляхом спростував деякі важливі положення Аристотеля:

- фізика досліджує механічні, теплові, електромагнітні, світлові явища, а також будову речовини;

- завданням фізики, як і інших наук, є пошук законів,за допомогою яких можна пояснювати та прогнозувати широке коло явищ.

Навчившись прогнозувати фізичні явища й керувати ними, людина стала «велетнем»: вона створила двигуни, у мільйони разів потужніші за людські руки, комп'ютери, які розширили можливості науки, техніки й мистецтва, об'єднала всіх жителів Землі на дійними системами зв'язку.

Відбулися глибокі, якісні зміни в багатьох галузях науки й техніки, пов'язані з важливими відкриттями в галузі фундаментальної фізики. Відкриття радіоактивності, електромагнітних хвиль, ультразвуку, реактивного руху тощо сприяли тому, що людина, застосовуючи ці знання, просунула розвиток техніки далеко вперед. Людина навчилася передавати на відстань не лише звук, але й зображення. Людина вийшла в космос, висадилася на Місяці, побачила його зворотний бік. За допомогою унікальних оптичних приладів можна дізнатися, з якої речовини складаються далекі планети. Отримані дані коли-небудь дозволять людині зробити нові надзвичайні відкриття, що приведуть до подальших досягнень у науці й техніці. Наука стала безпосередньою продуктивною силою.

Однак справа не лише в «практичній» цінності фізики: знання фізики необхідне кожному з нас, щоб задовольнити природну цікавість у розумінні навколишнього світу.

Фізичні знання і методи народжують нові науки, наприклад, біофізику, геофізику, астрофізику.

Головне:

Видатні люди сучасності, винахідники й учені. Незважаючи на те що вони були дуже різними за характером і поведінкою, усіх їх об'єднувало одне: вони були універсальними людьми. Людьми, які мали унікальний дар або талант, що проявлявся не лише у сфері їх діяльності, але й у повсякденному житті.

Сучасну фізику створювало багато поколінь учених. Це були найрізноманітніші люди: заможні й бідні, високопоставлені й пересічні громадяни. Комусь із них відкриття принесли славу й визнання ще за життя, а хтось так і пішов із життя, не побачивши, як майбутні покоління використовують його праці. Дехто з них до кінця життя вірив, що відкриті ним закони при несуть людям користь, а хтось був гірко розчарований. Однак їх усіх єднають із сучасними вченими інтерес, жага знань, над звичайне терпіння і працьовитість.

2. Основна задача механіки та способи її розв’язання в кінематиці.

Механічним рухом називається зміна з плином часу положення певного тіла відносно інших тіл.

Механічний рух часто є складовою більш складних немеханічних процесів, наприклад теплових. Вивченням механічного руху опікується розділ фізики, що називається механікою. Розділ механіки, у якому розглядається опис руху тіл, називається кінематикою.

Вивчити рух тіла означає визначити, як змінюється його положення в просторі з плином часу. Якщо це відомо, можна дізнатися про положення тіла в будь який момент часу. З урахуванням цього можна сформулювати основне завдання механіки: визначити положення тіла у просторі в будь який момент часу.

Для виконання основного завдання механіки потрібно знати початкове положення тіла і його швидкість у початковий момент часу. Крім того, якщо швидкість тіла змінюється з плином часу, необхідно знати, як саме вона змінюється.

 


Читайте також:

  1. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  2. Агностик, суб’єкт пізнання, субстанція
  3. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  4. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  5. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  6. Антропологія права в структурі філософсько-правового знання.
  7. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.
  8. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  9. В галузі фізичного виховання
  10. В основу визначення витрат певного періоду покладено можливість одночасного визнання доходу, для отримання якого вони здійснені, і навпаки.
  11. Види й форми рефлексії наукового знання
  12. Визнання витрат




Переглядів: 1041

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль фізичного знання в житті. | Траєкторія руху. Шлях і переміщення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.032 сек.