МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні функції наукиТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ І ТВОРЧОСТІ План ЛЕКЦІЯ ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: відповіді на проблемні питання семінару.
Тема:Основи наукових досліджень в географії 1. Теоретико-методологічні основи наукового пізнання і творчості 1.1. Основні функції науки 1.2. Система наукових досліджень 1.3. Рівні наукового дослідження і пізнання 2. Концептуальні положення географічної інформації 2.1. Диференціація та інтеграція, аналіз та синтез 2.2. Концептуальні принципи та проблематика еколого-географічних курсів 2.3. Екологічні аспекти потенціалу географічної науки Наука — це специфічна форма суспільної свідомості, основою якої є по-перше, система знань, по-друге, це процес пізнання закономірностей об’єктивного світу і процес виробництва знань та їх використання на практиці, по-третє, це певний вид суспільного поділу праці. Часто науку розглядають не як аморфну суму різноякісних знань, а складну високорозвинуту ієрархічну систему з яскраво окресленою структурою. Вона складається із таких головних функціональних частин: теорії, методології, методики, і техніки дослідження, практики примінення отриманих результатів. В єдиному поєднанні перелічених складових можливі реальні та правдиві наукові результати. Головною функцією науки, її метою є пізнання об’єктивного світу, законів розвитку і функціонування природи, суспільства та мислення, виявлення суттєвих сторін всіх явищ. Першою формою існування і розвиту науки є наукове дослідження, тобто вивчення явищ і процесів, аналіз впливу на них різних чинників, а також вивчення взаємодії і взаємозв’язків між явищами з метою отримання доведених і корисних для науки і практики рішень із максимальним ефектом. Другою формою максимального наукового ефекту є наукове знання, яке можна наділити наступними важливими ознаками: а) завжди є послідовним, систематизованим, логічним - системним; б) повинно фіксуватися певними знаками чи мовою та відображати закони і закономірності, суттєві зв'язки в природі та суспільстві; в) розкриває суть досліджуваних явищ за допомогою наукової мови, абстракцій, ідеалізації, гіпотез та теорії; г) суттєво відрізняється від буденного (практичного) звання, націленого на вирішення безпосередньо практичних завдань; д) формується за допомогою методів (інструментарію) дослідження, котрі є складовими наукових законів певної галузі реального світу; ж) завжди є правдивим відображенням реальності, оскільки критерієм його є практика (повторюваність та відновлення - важливі вимоги до наукових знань); з) пояснює і прогнозує явища і процеси об’єктивної реальності, що дозволяє людині оволодіти природними процесами та управляти суспільними. До ознак наукового знання також слід віднести його спільноту з іншими науками та науковими розробками, оскільки наука за походженням, розвитком та використанням є суспільною. Наука, виходячи із її суті і особливостей, в процесі наукового пізнання виконує інформативну, систематизуючу, пояснювальну, та прогнозну функції. Читайте також:
|
||||||||
|