МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні функції наукиТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ І ТВОРЧОСТІ План ЛЕКЦІЯ ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: відповіді на проблемні питання семінару.
Тема:Основи наукових досліджень в географії 1. Теоретико-методологічні основи наукового пізнання і творчості 1.1. Основні функції науки 1.2. Система наукових досліджень 1.3. Рівні наукового дослідження і пізнання 2. Концептуальні положення географічної інформації 2.1. Диференціація та інтеграція, аналіз та синтез 2.2. Концептуальні принципи та проблематика еколого-географічних курсів 2.3. Екологічні аспекти потенціалу географічної науки Наука — це специфічна форма суспільної свідомості, основою якої є по-перше, система знань, по-друге, це процес пізнання закономірностей об’єктивного світу і процес виробництва знань та їх використання на практиці, по-третє, це певний вид суспільного поділу праці. Часто науку розглядають не як аморфну суму різноякісних знань, а складну високорозвинуту ієрархічну систему з яскраво окресленою структурою. Вона складається із таких головних функціональних частин: теорії, методології, методики, і техніки дослідження, практики примінення отриманих результатів. В єдиному поєднанні перелічених складових можливі реальні та правдиві наукові результати. Головною функцією науки, її метою є пізнання об’єктивного світу, законів розвитку і функціонування природи, суспільства та мислення, виявлення суттєвих сторін всіх явищ. Першою формою існування і розвиту науки є наукове дослідження, тобто вивчення явищ і процесів, аналіз впливу на них різних чинників, а також вивчення взаємодії і взаємозв’язків між явищами з метою отримання доведених і корисних для науки і практики рішень із максимальним ефектом. Другою формою максимального наукового ефекту є наукове знання, яке можна наділити наступними важливими ознаками: а) завжди є послідовним, систематизованим, логічним - системним; б) повинно фіксуватися певними знаками чи мовою та відображати закони і закономірності, суттєві зв'язки в природі та суспільстві; в) розкриває суть досліджуваних явищ за допомогою наукової мови, абстракцій, ідеалізації, гіпотез та теорії; г) суттєво відрізняється від буденного (практичного) звання, націленого на вирішення безпосередньо практичних завдань; д) формується за допомогою методів (інструментарію) дослідження, котрі є складовими наукових законів певної галузі реального світу; ж) завжди є правдивим відображенням реальності, оскільки критерієм його є практика (повторюваність та відновлення - важливі вимоги до наукових знань); з) пояснює і прогнозує явища і процеси об’єктивної реальності, що дозволяє людині оволодіти природними процесами та управляти суспільними. До ознак наукового знання також слід віднести його спільноту з іншими науками та науковими розробками, оскільки наука за походженням, розвитком та використанням є суспільною. Наука, виходячи із її суті і особливостей, в процесі наукового пізнання виконує інформативну, систематизуючу, пояснювальну, та прогнозну функції. Читайте також:
|
||||||||
|