Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етапи проблемного навчання

Дії суб’єкта викладання (педагога) Дії суб’єкта учіння (учня)
Створення проблемної ситуації Усвідомлення суперечностей у навчальному матеріалі, який вивчається  
Організація обміркування проблеми та її формування   Формування навчальної проблеми
Організація пошуку формулювання гіпотези   Висування гіпотези, яка пояснює досліджувану навчальну проблему
Організація верифікації (перевірки) гіпотези Перевірка гіпотези шляхом експерименту, вирішення завдань, наукового пошуку  
Організація узагальнення результатів попередніх дій і використання здобутих знань на практиці   Аналіз отриманих результатів, формування висновків, використання їх у практичній діяльності

Зробимо декілька зауважень щодо базових понять про­блемного навчання. Один із авторів цієї концепції — А. М. Матюшкін — так визначає проблемну ситуацію: це особливий вид розумової взаємодії суб'єктів дидактичного процесу, що характеризується таким психічним станом уч­ня під час вирішення цих завдань, який вимагає виявлення (відкриття або засвоєння) нових знань або способів діяльності. Отже, проблемна ситуація — це така ситуація, під час розв'язання якої суб'єктові учіння не вистачає знань і він повинен сам їх шукати.

А. М. Матюшкін наводить шість правил створення про­блемної ситуації.

1. Перед суб'єктами учіння слід поставити таке прак­тичне або теоретичне завдання, виконання якого вимагає засвоєння нових знань і опанування нових навичок і умінь.

2. Завдання має відповідати розумовим здібностям суб'єктів учіння.

3. Проблемне завдання дається до пояснення матеріалу, що вивчається.

4. Проблемними завданнями можуть бути:

а) засвоєння навчального матеріалу;

б) формулювання запитання, гіпотези;

в) практичне завдання.

5. Одна і та сама проблема може бути створена різними типами завдань.

6. Розв'язанню дуже складної проблемної ситуації суб'єкт викладання сприяє шляхом указування суб'єкту учіння причин невиконання даного йому практичного за­вдання або неможливості пояснення ним тих--чи інших фактів.

Під час проведення занять можна використовувати такі рівні проблемного навчання:

· постановка проблеми та її розв'язання педагогом;

· створення проблеми педагогом та її розв'язання спільно з учнями;

· розв'язання учнями проблемних завдань, які виникають у процесі учіння;

· учні разом з педагогом—визначають проблему і са­мостійно її розв'язують.

Проблемне навчання має і певні недоліки. Його не завжди можна використовувати через складність матеріалу, що вивчається, непідготовленість суб'єктів навчального процесу. Останній аспект набуває особливої вагомості на сучасному етапі розбудови української держави. Це пов'яза­не, по-перше, зі спадом мотивації педагогічної діяльності вчителів, по-друге, зі зниженням рівня мотивації навчально-пізнавальної діяльності молоді, по-третє, з кризою в соціально-економічній сфері в Україні взагалі та в освітній сфері зокрема. Напевно, виправдовує себе комплексне ви­користання традиційного та проблемного навчання, які взаємно доповнюють одне одного і компенсують недоліки.

 


Читайте також:

  1. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  2. V Засоби навчання
  3. Адаптації та навчання
  4. Активний метод навчання
  5. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  6. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  7. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  8. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  9. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  10. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  11. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  12. Бінарні методи навчання.




Переглядів: 2777

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порівняльна характеристика традиційного і проблемного навчання | Розвиткове навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.