Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Технологія навчання

Новою концепцією навчання, починаючи з 50-х років XX століття, є технологія навчання, яка ставить за мету кон­струювання оптимальних дидактичних систем, проектуван­ня навчально-пізнавальних процесів. Використання понят­тя «технологія навчання» пов'язане, по-перше, із стрімким розвитком науково-технічного прогресу, який зумовив тех­нологізацію не тільки виробничої сфери, а й гуманітарної, по-друге, з незадовільним станом традиційних форм і ме­тодів навчання. Сам термін «технологія» стосовно навчаль­ного процесу було вперше вжито 1886 року американцем Дж. Саллі.

Нині є понад триста визначень понять «технологія на­вчання» і «педагогічна технологія». Ці визначення групу­ються за п'ятьма підходами до них: системний метод; педа­гогічна система; діяльність; спосіб організації навчального процесу; моделювання навчального процесу.

Істотними ознаками технології навчання є:

· діагностичне цілепокладання і результативність;

· алгоритмізованість і проектованість;

· цілісність і керованість;

· коригованість.

Наприклад, С. У. Гончаренко вкладає у нього такий зміст: «Технологія навчання (з грец. — мистецтво слова, на­вчання) — за означенням ЮНЕСКО, це в загальному ро­зумінні системний метод створення, застосування й визна­чення всього процесу навчання і засвоєння знань з ураху­ванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодії, який ставить своїм завданням оптимізацію освіти».

В педагогічній літературі, в тому числі й російській, пе­дагогічні поняття «технологія навчання» і «педагогічна тех­нологія» одними авторами ототожнюються, а іншими — ні. Наприклад, Ю. П. Азаров пропонує таку дефініцію поняття «педагогічна технологія»: «Педагогічна технологія вміщує в себе матеріально-технічне і правове забезпечення навчаль­но-виховного процесу, просторово-часові чинники ... ме­тод, засоби і форми роботи, педагогічну майстерність усіх учасників виховного процесу, набір обов'язкових видів діяльності, що їх виконує кожен учень».

Інші автори термін «технологія навчання» вживають стосовно навчального процесу, а термін «педагогічна техно­логія» — щодо виховного процесу. М.В.Кларін предметом технології навчання вважає конструювання систем шкільного, навчання і професійної підготовки, О. Е. Кова­ленко зосереджує увагу на взаємодії учня і викладача, яка складається з двох видів діяльності — викладання й уміння, тісно пов'язаних між собою.

Отже, в основі технології навчання має бути ідея керу­вання дидактичним процесом, проектування й відтворення навчального циклу. Традиційне навчання характеризується нечіткістю мети, слабкою керованістю навчально-пізна­вальною діяльністю, невизначеністю і неповторністю пізнавальних операцій, слабкістю зворотного зв'язку і суб'єктивністю оцінки результатів навчання.

Специфічні властивості технології навчання спрямовані на подолання вищезазначених недоліків традиційного навчання і тому, на думку майже всіх дослідників цієї пробле­ми, однією з найважливіших властивостей технології на­вчання є можливість відтворення навчально-пізнавальних процедур.

Загальні властивості технології навчання такі:

• розробка діагностичне поставлених цілей навчання;

• орієнтація всіх навчальне-пізнавальних дій на гаранто­ване досягнення визначених навчально-виховних цілей;

• оперативний зворотний зв'язок, оцінка поточних і підсумкових результатів.

Об'єктами технологізації навчання мають бути всі ос­новні компоненти цього процесу, тобто цілі, зміст, методи, прийоми, способи і форми взаємодії педагогів і суб'єктів учіння, методики їхньої поведінки в певних стандартних си­туаціях тощо.

В руслі гуманістичної парадигми національної системи освіти, що, як і інші види освіти, «реалізується через діяль­ність» і «має не тільки зовнішні атрибути спільності, але й своїм внутрішнім змістом передбачає співробітництво, са­морозвиток суб'єктів навчального процесу, виявлення їх особистісних функцій», слід звернути увагу на особистісну спрямованість технологій навчання учнів, на забезпечення їх особистісно-професійної поведінки, самоуправління й роз­витку творчого потенціалу учасників дидактичного процесу.

 


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. Адаптації та навчання
  3. Активний метод навчання
  4. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  5. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  6. Арт-терапiя як технологія збереження психічного здоров'я. Види арт-терапії.
  7. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  8. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  9. Базова технологія
  10. Бінарні методи навчання.
  11. Біотехнологія
  12. Біотехнологія і гібридизація соматичних клітин




Переглядів: 706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиткове навчання | Порівняльний аналіз традиційного навчання і педагогіки співробітництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.